Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Τάσος Χαλκιάς: «Καλλιτέχνης σημαίνει και σωστός άνθρωπος»

Ο γνωστός ηθοποιός μίλησε με αφορμή τις on demand προβολές της «Αυλής των θαυμάτων»

Συνέντευξη στην Λεμονιά Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Ένα έργο - σταθμό στην ελληνική λογοτεχνία, την «Αυλή των θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, προβάλλουν από το viva.gr οι επιχειρήσεις Λεμπέση σε συνεργασία με την Μusic and Drama Productions στις 14, 15, 16 Μαΐου. 

«Είναι μια δουλειά από μια εποχή που το εξαιρετικό θέατρο ήταν σε άνθιση. Υπήρχε θεατρόφιλο κοινό που στήριζε τις παραστάσεις οι οποίες ήταν ποιοτικές στο σύνολό τους. Υπήρχαν δε θέατρα που παρήγαγαν μονίμως καλές παραστάσεις», ανέφερε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο ηθοποιός Τάσος Χαλκιάς. Και συμπλήρωσε: «Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο δυστυχώς έχουν αφαιρέσει από τους θεατές τη δυνατότητα να πηγαίνουν στο θέατρο. Κι εμείς περιμένουμε το οκ για να δουλέψουμε. Όμως δεν είμαστε όπως η εστίαση που μπορεί να ανοίξει σχεδόν άμεσα. Πρέπει να προετοιμάσουμε τη δουλειά μας για ενάμιση με δύο μήνες τουλάχιστον. Μια παράσταση απαιτεί χρόνο. Αλλιώς μέσα στη δύνη και στη βιασύνη μπορεί να γίνουν πράγματα που δεν θα ευχαριστηθεί ο θεατής», ανέφερε.

Όπως είπε ο γνωστός ηθοποιός: «”Η αυλή των θαυμάτων” ανέβηκε το 1998-99 στο θέατρο Βεάκη σε παραγωγή του Γιώργου Λεμπέση, ενός ανθρώπου που είχε μεγάλη αγάπη για το θέατρο. Ό,τι χρειάστηκε ο σκηνοθέτης Κώστας Τσιάνος για τις ανάγκες της παράστασης το είχε. Έχω μόνο καλές αναμνήσεις να θυμάμαι από αυτή την παραγωγή».

halkias.jpg

Εστιάζοντας στο κείμενο, σχολίασε πως ο ίδιος το θεωρεί ως ένα από τα πιο σπουδαία των τελευταίων 50 ετών. «“Η Αυλή των θαυμάτων” είναι ένα κείμενο που έχει πολλά επίπεδα. Αναφέρεται σε μια εποχή που έχει προηγηθεί ο Β΄Παγκόσμιος Πόλεμος και υπάρχουν οι πληγές του Εμφυλίου. Δυστυχώς ακόμη και σήμερα στην παραμικρή αψιμαχία οι Έλληνες θυμούνται τον διχασμό. Ο Καμπανέλλης ήταν ποιητής της κοινωνίας. Το κείμενό του εμπεριέχει ποίηση για την κοινωνία, τον άνθρωπο, τα προβλήματα. Μιλάει για την ελληνική ιδιοσυγκρασία, ότι σε δύσκολες στιγμές θα δώσουμε τα χέρια και θα παλέψουμε. Τις δεκαετίες του ’30, του ’40, του ’50 και του ’60 ζούσαν με αυλές και είχαν στη μέση πηγάδι με νερό. Η δεκαετία του ’70 έφερε την αστυφιλία και άρχισε ο κόσμος να συρρέει από την επαρχία στα μεγάλα αστικά κέντρα. Αλλοιώθηκε η φυσιογνωμία του τόπου, οι αστοί μπλέχτηκαν με τους αγρότες, όμως αντί αυτό να φέρει κάτι καλύτερο, και να μοιραστούν προβλήματα, αγάπη, και ό,τι γενικά αφορά μια κοινωνία που σχετίζεται με την αλληλεγγύη, οδηγήθηκαν στην ατομικότητα, ξεριζώθηκαν από τον τόπο τους και στοιβάχτηκαν σε κλουβιά».

aylithaymaton2.jpg

Από την κουβέντα μας δεν έλλειψε και η αναφορά στην συμμετοχή του στην πετυχημένη τηλεοπτική σειρά «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο».

Ο ίδιος ανέφερε πως απείχε συνειδητά τα τελευταία χρόνια από την τηλεόραση λόγω άσχημης εμπειρίας από παραγωγούς. «Δεν ήταν μόνο πως άφηναν απλήρωτους τους ηθοποιούς ήταν και πως δεν υπήρχε φροντίδα για να ανθίσει η μυθοπλασία. Δυστυχώς για καιρό επικράτησε η ξενομανία», τόνισε.

Τα χρόνια που μεσολάβησαν αφοσιώθηκε στο θέατρο. Όμως τελευταία οι σκηνές έμειναν για μήνες κλειστές, στο πλαίσιο των μέτρων για την καταπολέμηση της πανδημίας, αλλάζοντας το τοπίο. «Αποδείχθηκε πως δεν υπάρχει μέριμνα για το θέατρο. Το Υπουργείο νοιάζεται μόνο για την αρχαιολογία. Ξεχνάει όμως πως το θέατρο είναι πνευματική τροφή, εξίσου σημαντική όπως και η απλή τροφή», σημείωσε.

Πρόσθεσε πως μη έχοντας θέατρο οι Έλληνες παραγωγοί χρησιμοποίησαν κείμενα νέων Ελλήνων δημιουργών οι οποίοι γράφουν αρκετά καλά μυθοπλασία. «Έχουμε σημαντικούς συγγραφείς. Μόνο που θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί στη διαμόρφωση των χαρακτήρων. Ίσως να φοβούνται να μην κυριαρχήσει ένας ήρωας. Αυτό κατά τη γνώμη μου είναι λάθος. Ένας κυρίαρχος χαρακτήρας θα βοηθήσει και τους άλλους», σχολίασε ο ηθοποιός. Συμπλήρωσε πως αυταρχικές συμπεριφορές δεν ταιριάζουν στο θέατρο. «Είναι βλάκας αυτός που πιστεύει πως έχει ένα καμτσίκι και βαράει τους συναδέλφους. Τέτοιοι άνθρωποι δεν είναι ικανοί για θιασάρχες. Πρέπει να υπάρχει ανθρωπιστική διάσταση στον καλλιτέχνη. Να μην είναι μόνο καλός στη δουλειά του, αλλά και σωστός ως άνθρωπος, με ευγένεια», ανέφερε.

platanos.jpg

Το επόμενο διάστημα συγκεκριμένα μέχρι τις 16-18/6 θα συνεχίσει τα γυρίσματα για τον «Πλάτανο». Η σειρά θα παιχθεί και στη νέα σαιζόν με τους ηθοποιούς να επιστρέφουν στο πλατώ για νέα γυρίσματα στα τέλη Ιούνη. «Θα ήθελα πολύ να κάνω και θέατρο φέτος. Είχα δύο πολύ αξιόλογες προτάσεις, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ καθώς προέχει η σειρά την οποία αγαπώ πολύ. Οι συνάδερφοί μου με υποδέχτηκαν με τον καλύτερο τρόπο, αν και ήρθα αφού είχε ήδη διαγράψει μια πορεία. Είμαι καλά εκεί που είμαι. Το θέατρο δεν μου λείπει. Είμαι χορτάτος από αυτό. Όμως με την πρώτη ευκαιρία θα επιστρέψω σε αυτό», ανέφερε ο αγαπημένος ηθοποιός.

Τέλος ευχήθηκε και με τη βοήθεια των εμβολιασμών να βελτιωθεί η κατάσταση που επικρατεί με την πανδημία.

Συντελεστές :

Κείμενο: Ιάκωβος Καμπανέλλης, Σκηνοθεσία : Κώστας Τσιάνος, Σκηνικά – Κοστούμια : Γιώργος Ασημακόπουλος, Φωτισμοί : Ελευθερία Ντεκώ, Βοηθοί Σκηνοθέτη : Βασίλης Γιαβρής / Φάνης Μουρατίδης, Φωτογραφίες:  Κλεισθένης, Μακέτα : Θάνος Σπυρόπουλος, Τηλεσκηνοθεσία : Κυριάκος Καλαματιανός, Σποτάκι παράστασης : Μιχαήλ Μαυρομούστακος. Επικοινωνία και προβολή της παράστασης: Νταίζη Λεμπέση  e-mail [email protected]. Παραγωγή : Γιώργος και Νινέττα Λεμπέση. Πρωταγωνιστούν: Μάρθα Βούρτση, Φιλαρέτη Κομνηνού, Κώστας Τσιάνος, Γιώργος Παρτσαλάκης, Τάσος Χαλκιάς, Ελένη Κούρκουλα, Μαρίνα Ψάλτη, Βάσω Γουλιελμάκη, Φάνης Μουρατίδης, Χρήστος Γιάνναρης, Ναταλία Στεφάνου, Κώστας Δαρλάσης, Γιώργος Χαλεπλής, Νίκος Σιδέρης, Βασίλης Γιαβρής.

Εισιτήρια: viva.gr.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πέγκας: Η νέα διοίκηση διολισθαίνει σε ένα αυταρχικό μονοπρόσωπο μοντέλο εξουσίας
«Κανένας επί της ουσίας αντίλογος, πόσω μάλλον διάλογος από την πλευρά τους, καμία έκπληξη από την πλευρά μας» αναφέρει η παράταξη «Θεσσαλονίκη Για...
Πέγκας: Η νέα διοίκηση διολισθαίνει σε ένα αυταρχικό μονοπρόσωπο μοντέλο εξουσίας