Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

62ο ΦΚΘ: Απονομή των βραβείων της Αγοράς

Συμμετείχαν πάνω από 400 επαγγελματίες του σινεμά

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η τελετή απονομής των βραβείων της Αγοράς του 62ου ΦΚΘ, τη Δευτέρα 8 Νοεμβρίου, στην Αποθήκη Γ΄, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση των δράσεωνCrossroadsCo-ProductionForum και AgoraWorksinProgressτης φετινής Αγοράς, όπου συμμετείχαν πάνω από 400 επαγγελματίες του σινεμά τόσο με φυσική παρουσία στη Θεσσαλονίκη όσο και διαδικτυακά. Οι δραστηριότητες της Αγοράς θα συνεχιστούν μέχρι το τέλος του Φεστιβάλ.

Η Αγορά του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης επέστρεψε φέτος στην ιστορική Αποθήκη Γ΄, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μετά από διάλειμμα ενός έτους όπου οργανώθηκε διαδικτυακά, ανοίγοντας τις πόρτες της σε διαπιστευμένους καλεσμένους για συναντήσεις και δραστηριότητες της βιομηχανίας: προγραμματίστηκαν 325 δια ζώσης συναντήσεις που αφορούσαν τα πρότζεκτ που είχαν επιλεγεί, ενώ οι συναντήσεις θα συνεχιστούν και διαδικτυακά, από τις 10 έως τις 12 Νοεμβρίου.

Η Ελίζ Ζαλαντό, Γενική Διευθύντρια του Φεστιβάλ, προλόγισε την απονομή των βραβείων της Αγοράς με μια σύντομη δήλωση, καλωσορίζοντας τους παρευρισκόμενους: «Καλώς ήρθατε στα βραβεία της Αγοράς, είναι άλλωστε η πρώτη βράβευση έπειτα από τέσσερις συνεχόμενες που έγιναν διαδικτυακά και είμαστε πολύ χαρούμενοι που σας υποδεχόμαστε, όχι μόνο γιατί έχουμε την ευκαιρία να σας γνωρίσουμε όλους από κοντά, αλλά γιατί και οι νικητές των βραβείων θα είναι εδώ μαζί μας. Ευχαριστούμε που είστε εδώ μαζί μας σήμερα».

Τον λόγο αμέσως μετά πήρε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης,ο οποίος ξεκίνησε την απονομή των βραβείων με το νεοσυσταθέν OnassisCinemaAward. «Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι που είμαστε μαζί ξανά. Το πρώτο βραβείο είναι από το Ίδρυμα Ωνάση. Το ίδρυμα Ωνάση αγαπάει και στηρίζει το ελληνικό σινεμά και τους καλλιτέχνες, απελευθερώνοντας τις δυνατότητες και το ταλέντο καταξιωμένων και ανερχόμενων παραγωγών ταινιών, και αγκαλιάζει τις δημιουργικές διαδικασίες, τις ερευνητικές προσεγγίσεις και την καλλιτεχνική τους εξέλιξη. Ως μέρος της μακροχρόνιας και διαρκούς συνεργασίας με το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το OnassisCulture παρουσιάζει ένα νέο βραβείο φέτος, το OnassisCinemaAward, το οποίο θα δοθεί σε ελληνικό πρότζεκτ που συμμετείχε στο φετινό AgoraFilmMarket. Το βραβείο του 2021 πηγαίνει στην ταινία Bastards του Νίκου Πάστρα, που συμμετείχε στο τμήμα AgoraWorksinProgress. Όπως δήλωσε το Ίδρυμα Ωνάση, η ταινία αυτή επιλέχθηκε γιατί μοιάζει πολιτική, χωρίς να κάνει καμία αναφορά στην πολιτική. Μιλάει για τις αλήθειας μιας νέας γενιάς που ζει χωρίς δίχτυ ασφαλείας και το κάνει με τον δυναμισμό μιας φρέσκιας κινηματογραφικής γλώσσας. Επίσης, συμβαδίζει με μια σταθερή και διαχρονική αξία του Ιδρύματος Ωνάση: το αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα στην ελευθερία. Είναι μια ταινία που θέλουμε σύντομα να δούμε στα σινεμά», κατέληξε σχετικά.

Ο Νίκος Πάστρας, σκηνοθέτης του Bastards, και ο παραγωγός Νικόλας Αλαβάνος ανέβηκαν για να παραλάβουν το βραβείο τους, ευχαριστώντας το Φεστιβάλ, την Agora και το Ίδρυμα Ωνάση για τη βράβευσή τους.

Στη συνέχεια ανακοινώθηκαν τα βραβεία του Crossroads Co-Production Forum.Η κριτική επιτροπή του 17ουCrossroadsCo-productionForumαπαρτίστηκε από τουςVirginieDevesa, CEO της Sales&Acquisitions, AlphaViolet  (Γαλλία), AlessandroGropplero, επικεφαλής WhenEastMeetsWestCo-productionForum, TriesteFF (Ιταλία) και Κωνσταντίνο Βασίλαρο, παραγωγό StudioBauhaus (Ελλάδα).

Το πρώτο βραβείο, FinosFilmAward, «για τη φιλόδοξη, γεμάτη πολιτική ιστορία και οπτική που μας πηγαίνει στο παρελθόν, για να καταλάβουμε το παρόν και ίσως μας οδηγήσει σε ένα καλύτερο μέλλον» απονεμήθηκε από την FinosFilm για να στηρίξει την τοπική βιομηχανία με 3.000 ευρώ στο Prometheus, σε σκηνοθεσία Γιώργου Φουρτούνη και παραγωγή Ελένης Κοσσυφίδου, BlackbirdProductions, Ελλάδα, οι οποίοι ευχαρίστησαν θερμά την επιτροπή για τη βράβευσή τους.

Το βραβείο ThessalonikiEAVEMarketingWorkshopScholarshipδόθηκε στην KamilaDohnalovaLastFilms (Τσεχία) από το πρότζεκτHEADNURSE για να συμμετάσχει στο εργαστήριο του 2022.

Το επόμενο βραβείο παρουσιάστηκε από την InitiativeFilm και αφορά 6 μήνες συμβουλευτικών υπηρεσιών για την στρατηγική εξέλιξης στο πρότζεκτ Baby, σε σκηνοθεσία Νίκου Κυρίτση και παραγωγή Μαρίας Δρανδάκη (Ελλάδα), οι οποίοι ευχαρίστησαν θερμά για το βραβείο.

Αμέσως μετά, κλήθηκε να δώσει το βραβείο CNCAward ο διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου στην Ελλάδα NicolasEybalin. «Για αυτή τη γενναιόδωρη και ανοιχτόκαρδη ιστορία σε μια μεταβατική περίοδο για τον κόσμο και τη χώρα των κινηματογραφιστών, αλλά και για το πώς μπορούμε να συλλάβουμε την ομορφιά και το γέλιο στην πιο άσχημη περίσταση που ένα παιδί θα μπορούσε να αντιμετωπίσει, η επιτροπή έδωσε το γαλλικό CNC (CENTRENATIONALDUCINEMAETDELIMAGEANIMEE) DevelopmentAward αξίας 8.000 ευρώ στο 2000: APostWarOdyssey, σε σκηνοθεσίαZgjimTeziqi και παραγωγήValmiraHysemi, PlanBeeFilms (Κόσοβο).* Εμφανώς συγκινημένοι, οι συντελεστές της ταινίας παρέλαβαν το βραβείο τους και ευχαρίστησαν την επιτροπή.

*Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν θίγει τις θέσεις ως προς το καθεστώς, είναι δε σύμφωνος με την UNSCR 1244/1999 και τη γνωμοδότηση του Διεθνούς Δικαστηρίου για τη διακήρυξη της ανεξαρτησίας του Κοσσυφοπεδίου.

Το κυρίως βραβείο 2|35 post-productionawardαπονεμήθηκε στο Shibboleth της σκηνοθέτιδας Αλεξάνδρας Ματθαίου και της παραγωγού Τώνιας Μισιαλή, BarklikeaCatFilms (Κύπρος).

Μάλιστα, ανακοινώθηκε περαιτέρω ενίσχυση για τη σκηνοθέτιδα για να καταφέρει να μεταφέρει το ντεμπούτο της στη μεγάλη οθόνη, με την απονομή της διαπίστευσης PRODUCERSNETWORK για το Φεστιβάλ των Καννών του 2022 στην παραγωγό Τώνια Μισιαλή.

Σειρά είχαν τα βραβεία AgoraWorksInProgress, με την κριτική επιτροπή που απαρτίστηκε από την DorotaLech, LeadProgrammer, DiscoverSection, TorontoIFF (Καναδάς), τον Νίκο Σμπιλίρη, παραγωγό, BooProductions (Ελλάδα) και τηSimon Gabrielle, Acquisitions&Sales, IndieSales (Γαλλία).

Η κριτική επιτροπή δήλωσε εντυπωσιασμένη από την ποιότητα και την ποικιλομορφία των οκτώ πρότζεκτ που συμμετείχαν, διευκρινίζοντας πως η τελική ετυμηγορία ήταν πολύ δύσκολη.

ToAsterisk* Marketing Award κατέληξε στην Rusudan Perveli για το πρωτότυπο πρότζεκτ THREEJUMPSONE, σκηνοθεσίας και παραγωγής Rusudan Perveli, Caucasian FILMPDROP, συμπαραγωγής Ranko Pauković– Editson (Γεωργία, Ολλανδία).

Το ERT Agora Works in Progress Award αξίας 2.000 ευρώ και του MusouAWARDπου προσφέρει σύνθεση και παραγωγή για ένα αυθεντικό σάουντρακ, μουσική επίβλεψη και βοήθεια στην εξασφάλιση μουσικής για τη χρήση της ταινίας αλλά και υπηρεσίες ηχητικής παραγωγής δόθηκε στο SILENCE 6-9, σε σκηνοθεσία Χρήσου Πασσαλή και παραγωγή Μαρίας Δρανδάκη, HomemadeFilms (Ελλάδα) γιατί «γοητευτήκαμε από αυτή την μοναδική και γενναία οπτική στη μοντέρνα αγάπη και περιμένουμε το ντεμπούτο αυτής της πολλά υποσχόμενης ομάδας».

Το 119 MarvilaStudios Imagepost- production services award«επειδή ενθουσιαστήκαμε όλοι μας με την ποιητική, χιουμοριστική και άνετη προσέγγιση σε σύγχρονα και παγκόσμια θέματα» απονεμήθηκε στην ταινία PELICAN, σκηνοθεσίας FilipHeraković και παραγωγής TamataBabun, MatijaDrnikovicWolfgang&DollyLLC (Κροατία).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σε «ομηρία» η Ευρώπη: Η Ρωσία κλείνει τον Nordstream - Φόβοι πως δε θα ξανανοίξει
Την αγορά έχει κυριεύσει ο φόβος ότι ο αγωγός Nordstream τον οποίο οι Ρώσοι κλείνουν σε μια εβδομάδα για συντήρηση, δεν θα ξανανοίξει ποτέ
Σε «ομηρία» η Ευρώπη: Η Ρωσία κλείνει τον Nordstream - Φόβοι πως δε θα ξανανοίξει