Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Πέτρος Σεβαστίκογλου: «Πρέπει να υποστηρίξουμε τη νέα γενιά»

Ο σκηνοθέτης είναι στη Θεσσαλονίκη με αφορμή την πρώτη προβολή της ταινίας του «Η βοή του κόσμου» στο 62ο ΦΚΘ

Συνέντευξη στην Λεμονιά Βασβάνη

Με την ταινία του «Η βοή του κόσμου» έρχεται στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου ο Πέτρος Σεβαστίκογλου. Ο γιός του Γιώργου Σεβαστίκογλου και της Άλκης Ζέη, έκανε ένα έργο για τη νέα γενιά, των 20αρηδων του 2020. «Είναι μια οπτικοακουστική συμφωνία», όπως αναφέρει και ο ίδιος ο σκηνοθέτης στο TyposThes με αφορμή την σημερινή πρώτη προβολή που θα γίνει στις 18.00 στην αίθουσα Σταύρος Τορνές παρουσία του ιδίου (σημ. θα υπάρχουν και online προβολές το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Νοεμβρίου).

Η επαφή του με τους νέους, όντας καθηγητής για πολλά χρόνια σε δραματικές σχολές, αλλά και τα επαγγελματικά του ταξίδια, τού έδωσαν την ευκαιρία να συνομιλήσει με νέα παιδιά και να εμπνευστεί αυτή την ταινία. Άντλησε υλικό από την Σενεγάλη, την Κίνα, την Ελλάδα, την Αμερική, τη Ρωσία και την Βραζιλία. Σε κάθε χώρα ένα νέο πρόσωπο ορίζει την «τονικότητα» και το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ενότητας. Ερασιτέχνης ή ηθοποιός αναπαράγει στιγμιότυπα από τη ζωή του,  «ερμηνεύει» σκηνές που  εμπεριέχουν το οπτικό ηχόχρωμα της Βοής που αποτελεί το κεντρικό θέμα και τον άξονα της ταινίας. «Όλα αυτά τα ταξίδια, όλες αυτές οι συναντήσεις με νέους ανθρώπους με έφεραν αντιμέτωπο με μια «Βοή» που αναδύεται από αυτήν τη νέα γενιά. Μια «Βοή» που προμηνύει  έκρηξη. Η κρίση του καπιταλισμού και του οικονομικού μοντέλου της ανάπτυξης, η οικολογική καταστροφή, η τρομοκρατία, η ανύψωση τειχών και η παγκοσμιοποίηση με την επιβολή του δυτικού κυρίαρχου μοντέλου πολιτισμού φέρνουν τη νέα γενιά στην πρώτη γραμμή αυτών των αλλαγών. Είναι εκτεθειμένη, αβοήθητη και προπάντων χωρίς καμιά συλλογική πολιτική πρόταση που να της επιτρέπει να οραματιστεί ένα πιο αισιόδοξο μέλλον », αναφέρει στο σημείωμά του ο σκηνοθέτης.

«Πρέπει να υποστηρίξουμε τη νέα γενιά», τόνισε ο κ. Σεβαστίκογλου, ενώ μιλώντας για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είπε πως είναι αναντικατάστατο.

rumble_of_the_world_3.jpg

-Πείτε μας δυο λόγια για την ταινία…

-Ελλάδα, Ρωσία, ΗΠΑ, Βραζιλία, Κίνα, Σενεγάλη. Συναντώντας νέους σ’ αυτές τις χώρες, νιώσαμε τον παλμό τους να προμηνύει μια βοή και μια έκρηξη. Αυτή η «Βοή» ήταν η «φωνή» της νέας γενιάς. Τα λόγια, οι εικόνες, οι ήχοι και η μουσική τους συνθέτουν μια οπτικοακουστική συμφωνία με τίτλο “Η βοή του κόσμου”.
 

-Πώς γεννήθηκε η ιδέα για την «Βοή του κόσμου»;

-Διδάσκω πολλά χρόνια σε δραματικές σχολές όπως αυτή του Εθνικού θεάτρου. ΄Έρχομαι συνεπώς σε επαφή με τη νέα γενιά και τους προβληματισμούς της. Ταξιδεύω επίσης συχνά στο εξωτερικό για επαγγελματικούς λόγους και έχω επίσης την ευκαιρία να μιλήσω με νέους ανθρώπους από όλο τον κόσμο. Αυτή η «Βοή» την άκουσα να αναβλύζει από αυτή τη νέα γενιά.

-Τι αποκομίσατε από τα γυρίσματα; Πώς βιώνει η νέα γενιά τα όσα συμβαίνουν στον πλανήτη;

-Η νέα γενιά δεν προλαβαίνει να αντιμετωπίσει, να αντιδράσει στα γεγονότα. Η ταχύτητα των αλλαγών είναι τρομακτική. Υπάρχει φαινομενικά μια απάθεια, πέρα κάποιον εξαιρέσεων. Αλλά η αίσθηση μου είναι ότι κάτω από αυτή την «ήρεμη» επιφάνεια κοχλάζει μια λάβα που κάποια στιγμή θα βρει την διέξοδο.

rumble_of_the_world_15.jpg

-Η ταινία προβάλλεται το 62ο ΦΚΘ. Τι σημαίνει για εσάς η προβολή στη μεγάλη αίθουσα και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου;

-Αυτή η ταινία μου είναι σχεδόν χωρίς διαλόγους, η σημασία της εικόνας είναι καθοριστική για την κατανόηση, την αίσθηση που θα αποκομίσει ο θεατής. Η κινηματογραφικές ταινίες είναι φτιαγμένες για την μεγάλη οθόνη μόνο για εμπορικούς λόγους παίζονται στο διαδίκτυο ή σε κανάλια τηλεοπτικά. Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ήταν και θα είναι ο τόπος συνάντησης τον Ελλήνων κινηματογραφιστών και η πρώτη τους επαφή με το κοινό. Αναντικατάστατο !!!

-Πόσο σημαντική είναι η επαφή μας με την τέχνη;

-Θα στους απαντήσω με μια ερώτηση που άκουσα. Τι θα κάναμε στο lockdown χωρίς ταινίες, μουσική, λογοτεχνία, ποίηση, κλπ…;

-Το προηγούμενο διάστημα υπήρξαν εξελίξεις στο χώρο του θεάτρου που συζητήθηκαν. Πώς σχολιάζετε τα όσα έγιναν; Και ποιος ήταν ο απόηχος στους νέους κυρίως μαθητές από τα όσα έχουν γίνει γνωστά; Έχασε τη λάμψη του το θέατρο;

-Το θέατρο δεν μπορεί να χάσει τη λάμψη του, κάποιοι άνθρωποι του θεάτρου τη χάσανε. Τη χάσαμε και σχεδόν όλοι μας όταν συνειδητοποιήσαμε το πόσο είχαμε συνηθίσει να ακούμε για βίες συμπεριφορές χωρίς να αντιδρούμε. Αυτό βέβαια ισχύει σε όλοι την κοινωνία και όλοι μας πρέπει πια να εναντιωθούμε σε αυτή την «κανονικότητα». Η νέα γενιά είναι εκτεθειμένη στη πρώτη γραμμή και πρέπει να την υποστηρίξουμε.

-Προέρχεστε από μια οικογένεια που έχει συνδεθεί με τα γράμματα και τις τέχνες. Τι θα ξεχωρίζατε από τα όσα ζήσατε και μάθατε από τους γονείς σας;

-Ότι ο άνθρωπος είναι πάνω από όλα.

rumble_of_the_world_24.jpg

Φυσική προβολή

Παρασκευή 12 Νοεμβρίου στις 18:00 αίθουσα: Σταύρος Τορνές παρουσία του σκηνοθέτη

Online προβολές: Σάββατο 13 Νοεμβρίου & Κυριακή 14 Νοεμβρίου στην πλατφόρμα του Φεστιβάλ. *Η ταινία είναι επίσης διαθέσιμη στο Agora Market.

Συντελεστές

Σενάριο – Σκηνοθεσία – Φωτογραφία Πέτρος Σεβαστίκογλου, Παραγωγή Φαντασία Οπτικοακουστική, Σε συμπαραγωγή με Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, EΡT Α.Ε., Πέτρο Σεβαστίκογλου. Παραγωγοί Στέλλα Θεοδωράκη, Θάνος Αναστόπουλος.

Παίζουν: Μάρθα Λαμπίρη-Fedorów, Ιώ Λατουσάκη - Βασίλης Μπούτσικος, Vassya Berezin - Asya Rechnaya, Wei Xun, Youri Bernandez, Omar Fall.

Μοντάζ: Χρήστος Γιαννακόπουλος, Μουσική: The Prefabricated Quartet, Επιμέλεια Σκηνικών: Αντώνης Δαγκλίδης, Ήχος - Σχεδιασμός ήχου: Χρήστος Γούσιος, Μιξάζ: Κώστας Βαρυμποπιώτης, Οργάνωση παραγωγής: Μαργαρίτα Βόρρα.

Photo credit: Ιωάννης Στεφανίδης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανεβαίνει συνεχώς η βενζίνη – Μια ανάσα από τα 2 ευρώ το λίτρο η μέση τιμή (VIDEO)
«Το 60% είναι φόρος. Είμαστε η 3η πιο ακριβή χώρα στην αμόλυβδη στην Ευρώπη», είπε η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής
Ανεβαίνει συνεχώς η βενζίνη – Μια ανάσα από τα 2 ευρώ το λίτρο η μέση τιμή (VIDEO)