Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Νίκος Γρηγοριάδης: «Οι μελωδίες γεννήθηκαν μέσα μου από τα ίδια ποιήματα»

Με αφορμή τη νέα του δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Ο Βασιλιάς Της Λύπης» ο γνωστός συνθέτης μίλησε στο TyposThes

Συνέντευξη στην Λεμονιά Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Για πρώτη φορά καταπιάνεται με την μελοποίηση ο συνθέτης/τραγουδοποιός/παραγωγός Νίκος Γρηγοριάδης στην νέα του δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Ο Βασιλιάς Της Λύπης». «Οι μελωδίες γεννήθηκαν μέσα μου από τα ίδια ποιήματα», σημείωσε ο ίδιος στο «ΤyposThes». Ο δημιουργός διάλεξε τα ποιήματα των Καρυωτάκη, Σέλλεϊ, Μελισσάνθης, Παπανικολάου και τις μεταφράσεις του φιλόλογου και στιχουργού Χρήστου Γαβρήλου στα ποιήματα της Σαπφούς και της Πράξιλλας, γιατί τον συγκίνησαν βαθιά. Και συμπορευτές του σε αυτή τη δουλειά ερμηνευτικά ήταν η Κατερίνα Κυρμιζή, ο Μίλτος Πασχαλίδης και ο Γιώργος Νταλάρας. Ο κ. Γρηγοριάδης σχολίασε πως το πνεύμα της εποχής είναι διαφορετικό σήμερα σε σχέση με το παρελθόν όπου η μελοποίηση ήταν πιο συνηθισμένη.  «Δεν ξέρω αν έβγαινε σήμερα το «Άξιον εστί» τι έρεισμα θα είχε στην κοινωνία», ανέφερε χαρακτηριστικά. Περισσότερα στην συνέντευξη που ακολουθεί.

o_basilias_tis_lypis_-_exofyllo.jpg

-Στον «Βασιλιά της Λύπης» κάνετε για πρώτη φορά μελοποίηση. Πώς γεννήθηκε η ιδέα για αυτόν τον ιδιαίτερο δίσκο;

-Ήταν η πρώτη φορά που καταπιάστηκα με την μελοποίηση. Από το 1995 που εισήλθα στη δισκογραφία το είχα σκεφτεί κάποιες φορές χωρίς όμως να το προσπαθήσω. Ωρίμαζε μυστικά η ιδέα της μελοποίησης μέσα μου μέχρι τη στιγμή που αφέθηκα στα ποιήματα που διάβαζα, που καταδύθηκα στο βυθό τους.  Όταν ανέβηκα ξανά στην επιφάνεια σε κάποια από αυτά είχα στα αφτιά μου τη μελωδία τους.

-Πόσο απαιτητικό ήταν το κομμάτι της μελοποίησης;

-Δεν μπορώ να πω πως δυσκολεύτηκα. Άλλωστε είπα παραπάνω πως οι μελωδίες γεννήθηκαν μέσα μου από τα ίδια ποιήματα. Περισσότερο με διάλεξαν παρά τα διάλεξα.

-Τα κομμάτια έχουν θέματα για την απώλεια, την θλίψη. Πώς τα προσεγγίσατε; Τι θέλατε να δώσετε μέσα από αυτό το άλμπουμ;

-Βρίσκομαι σε μια ηλικία που πλέον βλέπω με νηφαλιότητα όσα συμβαίνουν, όμως αυτή η νηφαλιότητα δεν με μελαγχολεί, ίσα ίσα μου δίνει μια ελαφράδα, μια ψυχική ανάταση κι αυτό προσπάθησα να αποτυπώσω μουσικά. Η ζωή έχει θλίψη, απώλεια, αδικία, ανεκπλήρωτα πάθη και έρωτες, γήρας και μοναξιά αλλά παρόλα αυτά είναι όμορφη και ο καθένας μας έχει μόνο μια ευκαιρία να τη ζήσει.

-Πολλά γνωστά τραγούδια στο παρελθόν έχουν βασιστεί σε ποιήματα. Συμβαίνει το ίδιο και σήμερα ή δεν στρέφονται οι μουσικοί πλέον στην ποίηση;

-Το πνεύμα της εποχής είναι πολύ διαφορετικό σήμερα. Πάντα υπάρχουν όμως εκείνοι που παλεύουν κόντρα στον καιρό και τα ήθη. Ειλικρινά δεν ξέρω αν έβγαινε σήμερα το «Άξιον εστί» τι έρεισμα θα είχε στην κοινωνία.

 

miltos_pashalidis_-_giorgos_ntalaras_-_katerina_kyrmizi_-_nikos_grigoriadis_h.jpg

-Στο δίσκο συνεργάζεστε με την Κατερίνα Κυρμιζή . Πώς είναι να δουλεύεις μαζί με έναν άνθρωπο που γνωρίζεις πολύ καλά, που μοιράζεσαι μαζί του τη ζωή σου;

-Πολύ εύκολο από επαγγελματικής άποψης, ο ένας συμπληρώνει τον άλλον πολύ λειτουργικά, αλλά και αρκετά κουραστικό από την ανθρώπινη πλευρά γιατί δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από την δουλειά, την κουβαλάμε στη σχέση μας, στο σπίτι μας και πολλές φορές μας δημιουργεί εκνευρισμό και εντάσεις.

-Σε αυτό το άλμπουμ συνεργαστήκατε με καλλιτέχνες όπως ο Γιώργος Νταλάρας και ο Μίλτος Πασχαλίδης. Τι σας αφήνει αυτή η συνεργασία;

-Και οι δύο απογείωσαν τα τραγούδια μου με την ερμηνεία τους και ως άνθρωποι μου άφησαν με διαφορετικό τρόπο ο καθένας θερμά και θετικά συναισθήματα. Μου άρεσε πολύ που συνεργάστηκα μαζί τους. Είναι και οι δύο από σας ανθρώπους που θες να ξανασυναντήσεις.

-Πείτε σας πέντε αγαπημένους σας δίσκους…

-Το χαμόγελο της Τζοκόντας – Μ. Χατζιδάκις

The dark side of the moon – Pink Floyd

The white album - Beatles

Άξιον εστί – Μ. Θεοδωράκης

Selling England by the Pound – Genesis .

 

Σημείωση: Ο δίσκος σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες από τη Formiggart

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ