Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ο Χάρης Πεχλιβανίδης δίνει «φωνή» στον Βαγγέλη Γιακουμάκη

« Βρισκόμαστε σε χειρότερο σημείο από πριν 8 χρόνια που συνέβη το γεγονός με τον Βαγγέλη», σχολίασε ο σκηνοθέτης με αφορμή την παράστασή του που βασίζεται στην υπόθεση Γιακουμάκη

Συνέντευξη στην Λεμονιά Βασβάνη

 

Οχτακόσια μέτρα ήταν η απόσταση ανάμεσα στο σημείο που βρέθηκε η σορός του Βαγγέλη και τη Γαλακτομική Σχολή που φοιτούσε. Ο Χάρης Πεχλιβανίδης προσθέτει άλλο 1,5 μέτρο στην δραματουργία του στην παράσταση «801,5» και βάζει τον Βαγγέλη να μας μιλήσει και να μας ακούσει.

Ο σκηνοθέτης μιλώντας στο TyposThes για την παραγωγή αυτή που, μετά την επιτυχημένη πορεία της στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, έρχεται από 31 Μαΐου στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, σχολίασε πως με τη παράσταση θεάτρου ντοκουμέντο που έχει ως επίκεντρο την υπόθεση του Βαγγέλη Γιακουμάκη θέλησε να φέρει στην επιφάνεια το μείζον θέμα μας βίας και του Bullying.

Παράλληλα μίλησε για την κοινωνία μας που κρύβει κάτω από το χαλί ό,τι δεν την συμφέρει, αλλά και για τη δύναμη του θεάτρου που σηκώνει αυτό το χαλί και «μας δείχνει πως τίποτα δεν έχει τελειώσει».  

Επίσης εξέφρασε την άποψη πως 8 χρόνια μετά «είμαστε σε χειρότερο σημείο» στο θέμα του bullying, για να προσθέσει πως «Η κοινωνία μας καταρρέει συνεχώς και εμείς απλώς τη παρακολουθούμε παθητικά να σαπίζει».

8015m.jpg

-Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την υπόθεση Γιακουμάκη;

-Τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι με το είδος θεάτρου που ονομάζεται Θέατρο Ντοκουμέντο. Το συγκεκριμένο είδος παίρνει αφορμή από σύγχρονα πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα. Αναλαμβάνοντας τα καθήκοντα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και ζώντας στην πόλη θεώρησα πως πρέπει να κάνω κάτι σχετικά με την υπόθεση του Βαγγέλη. Ο λόγος βέβαια δεν ήταν για να κάνουμε ένα άλλο αστυνομικό ρεπορτάζ αλλά να φέρουμε στην επιφάνεια το μείζον θέμα μας βίας και του Bullying. Η κοινωνία μας έχει ένα χάρισμα και αυτό είναι να κρύβει κάτω από το χαλάκι ό,τι δεν μας συμφέρει, οτιδήποτε μπορεί να την ταράξει με το να ακουστεί μια άλλη φωνή. Το θέατρο έρχεται για να σηκώσει το χαλάκι αυτό και να μας δείξει πως τίποτα δεν έχει τελειώσει και να μας φέρει αντιμέτωπους με τον ίδιο μας τον εαυτό εν τέλει. Έτσι λοιπόν ο Βαγγέλης και όση βία του ασκήθηκε – για το τίποτα, για κανένα λόγο- γίνεται αφορμή να σκεφτούμε για ποιο λόγο δεν αποδεχόμαστε τον άλλον, το συνάνθρωπο μας; Γιατί φτιάξαμε μια κοινωνία που χρειάζεται κάποιος/α να τηρεί κάποιες προϋποθέσεις για να γίνει αποδεκτός/η; Και τέλος με ποιο δικαίωμα ασκούμε τόση βία;

-Πόσο δύσκολο ήταν να αναμετρηθείτε με ένα πραγματικό γεγονός που συγκλόνισε την κοινή γνώμη;

-Ήταν αρκετά δύσκολο και για το λόγο αυτό έπρεπε ως ομάδα να είμαστε πάρα πολύ προσεχτικοί στην προσέγγιση μας. Οι μνήμες είναι νωπές ακόμα οπότε χειριστήκαμε το θέμα καταρχάς με ένα είδος ευγένειας απέναντι στο πρόσωπο του Βαγγέλη. Η παράσταση είναι ένας συνδυασμός μυθοπλαστικών στοιχείων και αληθινών ντοκουμέντων. Οι θεατρικοί μηχανισμοί μας βοήθησαν να φέρουμε το θέμα πιο ομαλά και με τρόπο που να γίνει αντιληπτός ο στόχος της παράστασης.

-Την εποχή που συνέβη το περιστατικό δεν ήταν τόσο συχνά φαινόμενα bullying ή τουλάχιστον δεν έβγαιναν στην δημοσιότητα. Σήμερα πόσο έχει αλλάξει η εικόνα;

-Μπορεί τα γεγονότα να τα πληροφορούμαστε πιο άμεσα και αναφέρομαι στα αποτελέσματα των γεγονότων αλλά επί της ουσίας δεν έχει αλλάξει τίποτα. Κατά τη γνώμη μου βρισκόμαστε σε χειρότερο σημείο από πριν 8 χρόνια που συνέβη το γεγονός με τον Βαγγέλη. Η κοινωνία μας καταρρέει συνεχώς και εμείς απλώς τη παρακολουθούμε παθητικά να σαπίζει. «Είμαστε υπεύθυνοι για την ιστορία μας» έλεγε ο Κορνήλιος Καστοριάδης και συμφωνώ απόλυτα.

 

-Επιλέξατε να πρωτοανεβάσετε το έργο στον τόπο του εγκλήματος, στα Ιωάννινα. Πώς το δέχτηκε η τοπική κοινωνία; Πώς αντέδρασε το κοινό;

-Με φοβερή θέρμη. Ξέρετε η τοπική κοινωνία των Ιωαννίνων βοήθησε από την πρώτη στιγμή στις έρευνες, στάθηκε δίπλα στου γονείς. Ήταν ένας σημαντικός αρωγός στην υπόθεση. Και η αποδοχή από τους θεατές ήταν συγκινητική και τους ευχαριστώ πολύ γι’ αυτό.

-Γιατί 801,5m;

-Τα 800 μέτρα είναι η απόσταση ανάμεσα στο σημείο που βρέθηκε η σορός του Βαγγέλη και τη Γαλακτομική Σχολή που φοιτούσε.  Εμείς στη δραματουργία μας προσθέσαμε ακόμα 1,5 μέτρα, στο οποίο δίνεται η δυνατότητα στο Βαγγέλη να μας μιλήσει και να μας ακούσει έστω την ύστατη στιγμή. Όπως σας είπα η παράσταση έχει αρκετά μυθοπλαστικά στοιχεία και εμείς «ανοίξαμε» τον χρόνο και το χώρο για να τον προσφέρουμε στον Βαγγέλη, έστω και μετά από 8 χρόνια.

8015m_.jpg

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία/σύλληψη ιδέας: Χάρης Πεχλιβανίδης, Σύμβουλος δραματουργίας: Κορίνα Βασιλειάδου, Σκηνογραφία: Χρήστος Κόλλιας, Μουσική: Δημήτρης Καραγέωργος, Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος, Ενδυματολογία: Αφροδίτη Μήτση, Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Κεβρεκίδου, Graphicdesign: WOW

*το κείμενο της παράστασης είναι αποτέλεσμα συλλογικής δημιουργίας και είναι προϊόν μυθοπλασίας σε συνδυασμό με πραγματικά γεγονότα

Παίζουν: Αφροδίτη Αθανασιάδου, Μαρία Αποστολακέα, Κίκα Ζαχαριάδου, Γιάννης Κοντός, Φάνης Κοσμάς.

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr

Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ:Τσιμισκή 136,(Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Ημέρες & ώρες παραστάσεων:

Τετάρτη 31/5 21:15, Πέμπτη 1/6 21:15, Παρασκευή 2/6 21:15, Κυριακή 4/6 19:00 & 21:15.

Εισιτήρια: 15€ κανονικό, 12€ φοιτητικό, 65+, 5€ανέργων, ΑμεΑ, Διάρκεια: 80 λεπτά

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ&VIVA.gr // https://bit.ly/3HhkG28

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ