Skip to main content

Εφαρμογή βγάζει το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης έξω από… τους τοίχους του

Υποστηρίζει 12 γλώσσες, δίνει πληροφορίες για εκθέματα του ΑΜΘ αλλά και περιοχών της Κεντρικής Μακεδονίας ενώ ήδη 5000 άτομα την έχουν κατεβάσει

Της Λεμονιάς Βασβάνη

Μια διαφορετική εμπειρία ξενάγησης και γνωριμίας με τα αρχαιολογικά εκθέματα προσφέρει η ψηφιακή εφαρμογή του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης «Το Μουσείο είναι Παντού – Museum on the Go».

Επιλεγμένα εκθέματα «αφηγούνται» την ιστορία της Μακεδονίας και της Θεσσαλονίκης σε γλώσσα απλή και εύληπτη. Ο επισκέπτης καθώς κινείται στο χώρο μπορεί πχ να δει στο κινητό του σε ποιο σημείο βρέθηκαν τα εκθέματα, να ακούσει ή να διαβάσει χρήσιμα στοιχεία για αυτά ή και να μοιραστεί την πληροφορία στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Διαφορετικά μπορεί να σκανάρει μέσω της εφαρμογής τα QR codes.

«Το περιεχόμενο είναι διαθέσιμο σε 12 γλώσσες. Διαφοροποιείται ανάλογα με το πού βρίσκεται ο επισκέπτης. Εντός μουσείου υπάρχει δυνατότητα ξενάγησης σε 150 εκθέματα, ενώ παράλληλα προτείνονται ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές πχ στο μουσείο με παιδιά ή ένα μουσείο για να αγγίξετε», ανέφερε η Αρχαιολόγος Εύη Παπαδόπουλου το μεσημέρι της Παρασκευής στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου για την παρουσίαση της εφαρμογής.

Όπως είπε παράλληλα έχουν χαρτογραφηθεί ψηφιακά και ομαδοποιήθηκαν γεωγραφικά πάνω από 80 αρχαιολογικοί χώροι της Κεντρικής Μακεδονίας. Με αυτό τον τρόπο ο επισκέπτης μαθαίνει πληροφορίες και για αυτούς. Επίσης στους χρήστες της εφαρμογής δίνονται πόντοι επιβράβευσης με δώρα ώστε η όλη εμπειρία να είναι πιο διασκεδαστική. «Στόχος μας είναι η διασύνδεση μουσειακών εκθεμάτων και φυσικών χώρων όπου αυτά βρίσκονται. Και ο τουρίστας πού είναι έξω να έρθει μέσα και το αντίστροφο. Να μάθει για τα κρυμμένα μυστικά της πόλης», ανέφερε η αρχαιολόγος.

Στην διαδρομή που προηγήθηκε μέχρι να φτάσουν στην τελική μορφή της εφαρμογής αλλά ώστε «να βγει το Μουσείο έξω από τους τοίχους» αναφέρθηκε η αναπληρώτρια διευθύντρια του ΑΜΘ κυρία Αγγελική Κουκουβού. Όπως είπε «όλα ξεκίνησαν το 2018. Η ιδέα αγκαλιάστηκε με ενθουσιασμό από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το πρότζεκτ εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα 2014-20. Βοηθάει πολύ στο τι θέλουμε να ξέρουν οι επισκέπτες για εμάς και προσθέτει αξία στον τουριστικό πλούτο της περιοχής».

Όπως σημείωσε ο κ. Χρυσόστομος Πουμπλής από την Arx.Net «η εφαρμογή λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 2022 και ήδη την έχουν κατεβάσει 5000 χρήστες, με τους περισσότερους να είναι πέραν της Ελλάδας, από Γερμανία, Αγγλία και Γαλλία. Καινοτομία της είναι η σύγκριση των μουσείων και των εκθεμάτων. Φέρνει κοντά τα εκθέματα και καλεί κόσμο να τα επισκεφθεί. Ενημερώνει για κοντινούς αρχαιολογικό χώρους όταν οι χρήστες κινούνται στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στα σημεία που έχουν χαρτογραφηθεί αρχαιολογικοί χώροι».

Στο ότι «η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είχε στόχους τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ψηφιακή κουλτούρα» εστίασε ο αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κεντρικής Μακεδονίας  κ. Άγγελος Χαριστέας για να συμπληρώσει πως είναι σημαντικό να έχουμε εφαρμογές όπως αυτή του Αρχαιολογικού Μουσείου της πόλης μας έτσι ώστε «να μπορέσουν να ξέρουν οι επισκέπτες από το εξωτερικό τι θα δουν όταν θα το επισκεφθούν». «Γνώμονας είναι ένα καλύτερο μέλλον για την Κεντρική Μακεδονία αλλά και για τον πολιτισμό μας», πρόσθεσε.

Το κόστος για το έργο (εφαρμογή και υποδομές στο ΑΜΘ) άγγιξε τις 500.000€.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ