Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Προσοχή: Εκτελούνται Έργα»: Το θεατρικό που μιλά για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Το «Προσοχή: Εκτελούνται Έργα» επιστρέφει στη σκηνή

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Είναι ένα συγκοινωνιακό έργο για το οποίο έχουμε ακούσει πολλά. Το περιμένουμε πώς και πώς. Τα χρόνια που έχουν περάσει μέχρι να δοθεί τελικά προς χρήση, έχουν χυθεί τόνοι μελάνης σχετικά με τα όσα προβλήματα έχουν δημιουργηθεί εν τω μεταξύ.

Μια ομάδα αποφάσισε να εμπνευστεί από το Μετρό Θεσσαλονίκης και να φτιάξει μια θεατρική παράσταση. Το «Προσοχή: Εκτελούνται Έργα» ανέβηκε πριν λίγους μήνες στο θέατρο Άνετον στο πλαίσιο της Ανοιχτής Θεατρικής Σκηνής της Πόλης 2023. Έχοντας κερδίσει κοινό και κριτικούς, επιστρέφει από τις 25/9 και για τρεις βραδιές στο Θέατρο Αυλαία (ΧΑΝΘ, πλευρά Τσιμισκή).

Μια ομάδα νέων ηθοποιών, που δεν θυμάται πώς ήταν η Θεσσαλονίκη χωρίς εργοτάξια, ερευνά επί σκηνής το δίπολο στασιμότητα-μετακίνηση σε μια προσπάθεια να απαντήσει στο ερώτημα: Τι είδους μετακινήσεις ονειρεύονται οι νέοι άνθρωποι της πόλης, όχι μόνο στους δρόμους αλλά και στη ζωή τους; Αγωνιζόμενη να αντισταθεί σε μια νομοτέλεια παραίτησης, η ομάδα δημιουργεί ένα έργο για το έργο. Ένα έργο που ψάχνει απεγνωσμένα την ολοκλήρωσή του.

Η Νοεμή Βασιλειάδου που είχε τη σύλληψη της ιδέας και υπογράφει τη σκηνοθεσία δήλωσε στο «ΤyposThes»: «Θελήσαμε να ανεβάσουμε μια παράσταση για ένα έργο για το οποίο όλοι μιλάμε για αυτό αλλά κανείς δεν το βλέπει, σε συνδυασμό με το ότι μια ολόκληρη πόλη συμβιβάζεται με μια έλλειψη εξέλιξης στο Μετρό. Σε όλα αυτά βάλαμε και τη δική μας ματιά στο πώς θα θέλαμε να είναι η ζωή με αυτό το μέσο μαζικής μεταφοράς».

Το κείμενο, όπως εξήγησε, γράφτηκε κατά διάρκεια προβών. «Είναι ένας συνδυασμός διαφορετικών ειδών φόρμας και κειμένων. Με πραγματικά στοιχεία και πιο προσωπικών εξομολογήσεων. Οι ηθοποιοί άλλοτε παίζουν χαρακτήρες υπαρκτών προσώπων από τα οποία πήραμε συνεντεύξεις, άλλοτε τον εαυτό τους και άλλοτε μοιράζονται γεγονότα από την ιστορία του μετρό».

Ρωτήσαμε την σκηνοθέτιδα αν τους δυσκόλεψε το γεγονός ότι υπήρχαν διαφορετικής υφής κείμενα. Η ίδια είπε πως αυτό είχε και θετικά και αρνητικά στοιχεία. «Για δύο περίπου μήνες σχεδόν τίποτα δεν παγιωνόταν ως τελικό αποτέλεσμα για τη σκηνή. Αυτό δημιουργούσε άγχος αναφορικά με πρεμιέρα παράστασης όμως μας κράτησε σε επαγρύπνηση για το θέμα σχετικά με το τι θέλουμε να πούμε και στο να μην έχουμε προκαταβάλει ένα αποτέλεσμα στερεοτυπικό», σημείωσε.

Πώς μεταφέρεται το κείμενο στη σκηνής; «Κάναμε μια προσπάθεια να μεταφέρουμε τις σκέψεις μας με ελάχιστα δυνατά μέσα, σώματα και φωνή των ηθοποιών, live μουσική από κιθάρα, και κάποια σκηνικά. Χρησιμοποιήσαμε απλά στοιχεία θέλοντας να δοθεί έμφαση στο τι λέγεται και όχι στην εικόνα. Το Μετρό υπάρχει ως εικόνα έντονα στο ίντερνετ, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα ΜΜΕ. Γεμίζει το οπτικό κομμάτι. Εμείς στην παράστασή μας  επενδύουμε σε μια πραγματικότητα του τώρα, τι νιώθουν και τι σκέφτονται οι πολίτες», ανέφερε η κυρία Βασιλειάδου.

Και συμπλήρωσε: «Η πλειοψηφία των πολιτών με τους οποίους ήρθαμε έχει αμφιβολίες ότι θα δούμε το Μετρό. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι το ζήτημα είναι στο πότε, αλλά στο τί έχει περάσει η πόλη περιμένοντας για αυτό. Όταν ένα έργο φτάνει στους ανθρώπους αν οι θετικές συνέπειες θα ξεπεράσουν την ταλαιπωρία, την οικονομική καταστροφή μαγαζιών κλπ, το πολιτικό ντιμπέιτ σε σχέση με αυτό. Οι συνέπειες της κατασκευής του έργου δεν πήρανε το βάρος που τους αναλογούσε».

Ερωτηθείσα σχετικά με την αγάπη του κόσμου για τις πρώτες παραστάσεις που δόθηκαν τον Μάιο η σκηνοθέτης σχολίασε πως «Είναι σημαντικό ότι η παράσταση αφορά ανθρώπους που ενεπλάκησαν στο θέμα και ανθρώπους που ζουν σε μια πόλη που δεν προχωράει. Νομίζω εμείς προσπαθούμε να μιλήσουμε γι΄αυτό για να προχωρήσουμε. Για το πού είμαστε και πού θα θέλαμε να είμαστε».

Στους στόχους της ομάδας είναι η συγκεκριμένη παραγωγή να ταξιδεύσει και εκτός πόλης αλλά και σε φεστιβάλ.

prosoxi_ektelountai_erga.jpg

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Νοεμή Βασιλειάδου, Πρωτότυπο Κείμενο – Έρευνα: Η ομάδα, Δραματουργία: Νοεμή Βασιλειάδου, Χάρις Σερδάρη, Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Γρηγόρης Λιόλιος,

Κίνηση: Μαίρη Γιαννούλα, Βοηθός Σκηνοθεσίας – Οργάνωση Παραγωγής: Χάρις Σερδάρη, Σύμβουλος Δραματουργίας: Πάνος Δεληνικόπουλος, Σύμβουλος Σκηνογραφίας / Ενδυματολογίας: Μαρία Καραδελόγλου, Φωτογραφίες: Βαγγέλης Ευαγγελίου, Λευτέρης Τσινάρης, Υπεύθυνη Επικοινωνίας / Προβολής: Λία Κεσοπούλου, Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Αντίqρηση.

ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ

Δημήτρης Γούλιος, Μαρία Καραγκιοζίδου, Βασίλης Μπόγδανος, Χάρις Σερδάρη, Σοφία Στυλιανού και ο μουσικός Γρηγόρης Λιόλιος.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Χώρος: Θέατρο Αυλαία, Τσιμισκή 136, Θεσσαλονίκη

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα 25, Τρίτη 26 και Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2023 στις 21:00

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων: 15€ Κανονικό | 12€ 65+ | 10€ Φοιτητών, Ανέργων, ΑμεΑ | 8€ Ατέλεια. Προπώληση εισιτηρίων: https://www.more.com/theater/prosoxi-ektelountai-erga-1/ και στο ταμείο του θεάτρου (ωράριο: Δευτέρα έως Παρασκευή, 17:30-21:30 και Σάββατο-Κυριακή, 09:30-21:30).

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σοκολάτα: «Τσουχτερή» για αγρότες και καταναλωτές η τιμή του κακάο
Δεδομένου ότι οι τιμές σε δημοφιλή προϊόντα σοκολάτας έχουν ανέβει έως και 50% από πέρυσι, ορισμένοι αναλυτές προειδοποιούν ότι μπορεί να εξελιχθεί...
Σοκολάτα: «Τσουχτερή» για αγρότες και καταναλωτές η τιμή του κακάο