Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Γιώργος Γκικαπέππας: «Το οικογενειακό δράμα αποτελεί μεγάλο πηγάδι άντλησης ιδεών»

Ο σκηνοθέτης μίλησε για την «Έρημη χώρα», τα δύο πρώτα επεισόδια της οποίας προβλήθηκαν σε avant premier στο 64ο ΦΚΘ

*Συνέντευξη στην Λεμονιά Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Η Εύα, ένα 11χρονο κορίτσι με πρόβλημα στην ομιλία, χάνει σε δυστύχημα τον Έλληνα πατέρα και την Ρουμάνα μάνα της. Ο παππούς της, που ζει μόνος του στην επαρχία, αρνείται πεισματικά την κηδεμονία της. Όμως η Μαρίνα, μια 40χρονη κοινωνική λειτουργός με διαλυμένη οικογένεια, αποφασίζει να παλέψει με τον Λουκά και το παρελθόν του, αναγκάζοντας έτσι εκείνον αλλά και τον ίδιο της τον εαυτό να αντιμετωπίσουν για πρώτη φορά τη σωτηρία τους.

«Όλα ξεκινούν με πρόσχημα ένα παιδί που μένει έκθετο, ορφανό, σε μια μέρα. Ο μόνος Έλληνας συγγενής της ηρωίδας, που δεν την έχει γνωρίσει ποτέ και ζει σαν ερημήτης, αρνείται να την αναθρέψει. Mια κοινωνική λειτουργός θα προσπαθήσει να τους φέρει πιο κοντά. Στην ουσία θίγεται το γιατί ένας άνθρωπος μπορεί να στραφεί στην βία. Βλέπουμε κοινωνίες που ενώ είναι ανοιχτές υπάρχουν κλειστοί άνθρωποι. Το ζήτημα είναι πια φωτιά θα κάνει τον πάγο να λιώσει» δήλωσε στο "ΤyposThes"  ο Γιώργος Γκικαπέππας που σκηνοθετεί την «Έρημη Χώρα», την πρώτη σειρά μυθοπλασίας της ΕΡΤ σε παραγωγή ERTFLIX, που έκανε πρεμιέρα χθες στο 64ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

erimi_hora_3.jpg

Μιλώντας μαζί μας με αφορμή την προβολή των δύο πρώτων επεισοδίων σε avant première στο τμήμα Agora Series του ΦΚΘ στην αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη, ο κ. Γκικαπέππας, που επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη μετά την προβολή της σειράς του «Το βραχιόλι της φωτιάς» (που επίσης προβλήθηκε από ΕΡΤ και ERTFLIX), είπε πως «στην “Έρημη χώρα ” υπάρχει σαφής αναφορά στο ομώνυμο έργο του Τ.S.Eliot. Στον σκοτεινό και απομονωμένο τόπο που έχει ο καθένας μέσα του. Στο επίκεντρο είναι ένα ορφανό παιδί και το ποια θα είναι η τύχη του, όμως παρατηρούμε πως όλοι οι ήρωες είναι κατά κάποιο τρόπο “ορφανοί”, έχουν τα δικά τους τραύματα και προσπαθώντας να σώσουν ένα παιδί, ουσιαστικά θέλουν να σωθούν οι ίδιοι. Ξεκλειδώνεται τη δική τους ορφάνια».

Συμπλήρωσε πως «ζούμε σε μια κοινωνία που η οικογένεια έχει αλλάξει καθώς έχουν φύγει κάποια στερεότυπα, ενώ άλλα έχουν αμφισβητηθεί, ωστόσο παραμένει ένας πυρήνας. Πάντα οι επόμενες γενιές θα χρεώνουν κάτι στις προηγούμενες. Η οικογένεια παραμένει ο καθρέφτης της κοινωνίας και όσων εμφανίζονται. Ό,τι υπάρχει στο κοινωνικό περιβάλλον εκτονώνεται στο σπίτι και υπάρχει ξέσπασμα είτε με καλό ή με άσχημο τρόπο. Ο σύγχρονος δημιουργός ζώντας σε αυτό το πλαίσιο, βάζει τα δικά του ερωτήματα μέσω του έργου του. Προσωπικά θεωρώ ότι το οικογενειακό δράμα αποτελούσε και αποτελεί ένα μεγάλο πηγάδι άντλησης ιδεών. Είμαι μια φόρμα που αγαπώ».

yorgos_gkikapeppas.jpg

Ο σκηνοθέτης της σειράς κ. Γιώργος Γκικαπέππας

Σε ερώτηση για την ενασχόλησή του με την τηλεόραση σχολίασε πως «η συγκεκριμένη φιλόδοξη παραγωγή έχει κινηματογραφική αισθητική» και ότι η ΕΡΤ μέσω της πλατφόρμας ERTFLIX μπαίνει στην σύγχρονη μυθοπλασία. Ο ίδιος είπε πως αν και έχει ξεκινήσει από το χώρο του θεάτρου και του κινηματογράφου, αγαπάει και την τηλεόραση. Όμως ανέφερε ότι δεν θα μπορούσε να δει τον εαυτό του σε μια σειρά που να έχει πχ 120-140 επεισόδια. «Με ενδιαφέρει το έργο που θα κάνω να είναι ένας συμπυκνωμένος μύθος, να μπορώ να αφηγηθώ μια ιστορία που να αρχίζει και να τελειώνει», εξήγησε. Σχετικά με τα γυρίσματα είπε πως δεν διαφέρουν από αυτά μιας ταινίας μεγάλου μήκους: «Η δουλειά που κάνεις είναι παρόμοια πχ πρόβες, γυρίσματα. Απλώς στο επίπεδο πχ σεναρίου αναγνωρίζεις ότι έχεις να κάνεις με έναν αριθμό επεισοδίων».

erimi_hora.jpg

Ολόκληρη η σειρά θα προβληθεί αποκλειστικά στο ERTFLIX τον ερχόμενο Δεκέμβριο.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ - Στον ΟΑΣΘ μόνο 50 λεωφορεία τα οποία θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, θα εξυπηρετούν τους πολίτες
Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη