Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Δημήτρης Παπαϊωάννου: Το πρόβλημα είναι γιατί οι νέοι αντιδρούν με βία

Ο καταξιωμένος δημιουργός, επίσημος προσκεκλημένος του 26ου ΦΝΘ μίλησε για το έργο του και τοποθετήθηκε για το χθεσινό ομοφοβικό επεισόδιο

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Για την φραστική επίθεση που δέχτηκαν δύο τρανς άτομα χθες βράδυ στην πλατεία Αριστοτέλους τοποθετήθηκε νωρίτερα σήμερα ο Δημήτρης Παπαϊωάννου στον οποίο το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης πραγματοποιεί αφιέρωμα.

"Είναι φυσικό η επιτάχυνση που συμβαίνει να ανησυχεί αρκετά μέλη της κοινωνίας. Το ανησυχητικό όμως είναι γιατί αντιδρούν με βία. Πρέπει να συζητήσουμε πώς μας φαίνεται οι οικογένειες μας να μεγαλώνουν εφήβους που όταν συναντούν κάτι που λίγο διαταράσσει το πώς καταλαβαίνουν τον κόσμο τους να  συμπεριφέρονται έτσι. Πρέπει να στρέψουμε κριτική και προσοχή στο γεγονός της βίαιης αντιμετώπισης των πραγμάτων. Η Μεσογειακή τοποθέτηση του ανδρισμού έχει τέτοια ανασφάλεια στο κέντρο της που κάτι διαφορετικό από αυτήν μοιάζει να απειλεί το κέντρο της δικής της ισορροπίας. Υπάρχει κάτι που βράζει από κάτω και δεν έχει να κάνει μόνο με την ομοφοβία" σημείωσε ο δημιουργός στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου σε εκπροσώπους των ΜΜΕ.

Μάλιστα υπογράμμισε και τον ρόλο των ΜΜΕ τονίζοντας πως "πρέπει να βοηθήσουν να μην υπάρχει ομοφοβία, ενώ σχολίασε πως "είναι άδικο το γεγονός ότι η ομοφυλόφιλη κοινότητα έχει χρησιμοποιηθεί για να περάσει μια άλλου τύπου ατζέντα".

Ο κ. Παπαϊωάννου ανέφερε ότι είναι βιωματικός καλλιτέχνης αλλά παράλληλα και πολίτης. Ως πολίτης θα εκφραστεί. Όμως θεωρεί ότι η δημιουργία γίνεται από την ζωή. 

Μιλώντας για την συμμετοχή του στο 26ο ΦΝΘ είπε πως του έγινε πρόταση  να δείξει πτυχή της προσωπικότητας του. Την Τετάρτη 13/3/24  στις 5μμ στην αίθουσα Σταύρος Τορνές το κοινό θα μπορέσει να δει τις μικρού μήκους ταινίες του, Nowhere και Primal Matter, όπου ο καταξιωμένος δημιουργός ξαναχορογραφεί το θεατρικό του έργο μέσα από τις ιδιότητες του κινηματογραφιστή και του μοντέρ, επαναδιατυπώνοντάς το με κινηματογραφικούς όρους. 

"Είναι μεταφορά της ζωντανής τέχνης σε ένα documentation", σημείωσε. Ο ίδιος πρόσθεσε πως έχει παλιομοδίτικη σχέση με το κοινό και θέλει να τον βλέπουν εκεί. Ονειρεύεται να κάνει documentation της 35χρονης καριέρας του σε υλικό που θα ανέβει στο διαδίκτυο για τους μελλοντικούς νέους και καλλιτέχνες.

Εστίασε στις απαιτήσεις του μοντάζ τονίζοντας πώς είναι "σαν πραγματική χορογραφία" και είπε πως "χρειάζεται αξιολόγηση και τολμηρές αποφάσεις για το πώς θα καθοδηγήσεις το βλέμμα του θεατή". 

Μίλησε για τους συνεργάτες του και έπλεξε το εγκώμιο της Εύης Στεφανή  το ντοκιμαντέρ της οποίας με τίτλο Η καρδιά του ταύρου (working title) για την παράσταση Εγκάρσιος Προσανατολισμός του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε παραγωγή Onassis Culture, θα παρουσιαστεί σε ειδική προβολή στο 26ο ΦΝΘ ως work in progress. 

Ανέφερε ότι με την ευκαιρία επίσκεψής του στην πόλη μας είδε από κοντά τα ψηφιδωτά που βρίσκονται στον ναό του Αγίου Δημητρίου, ενός από τα τρία έργα τέχνης που ξεχώριζε και ο δάσκαλος του ο ζωγράφος Γιάννης Τσαρούχης.

dimitris_papaioannou_at_the_thessaloniki_international_documenatry_film_festival_2024_tidf26_photograph_by_cjulian_mommert_20240310_img_4738.jpg

Είπε πώς νιώθει ότι μεταλλάχθηκε ως καλλιτέχνης και έχει διαφορετική πλέον θέαση της πραγματικότητας. Σχολίασε ότι στην παρουσίαση ενός έργου δεν γίνεται ποτέ αναφορά σε θέματα όπως οι γεωμετρίες που είναι ωστόσο τόσο βασικά. 

Μίλησε και για το Inside που παρουσιάζεται στο Momus σχολιάζοντας ότι ήταν από τα αγαπημένα του έργα όμως και η μεγαλύτερη εισπρακτική αποτυχία. "Ήρθε μετά την επιτυχία των Ολυμπιακών αγώνων. Με τιμώρησαν τα μίντια και το κοινό. Έκανα ένα πείραμα τεράστιο που έχει σωθεί ως ένα τεράστιο μονοπλάνο. Η τότε κοινωνία το είχε σνομπάρει. Τώρα αναβιώνει με διαφορετικό τρόπο. Είχε κινηματογραφική λογική σε τρισδιάστατο χώρο.  Συνέβαινε πραγματικά έτσι όπως θα το δείτε".. 

Μίλησε τέλος για τις επιρροές του, είπε πως λατρεύει το σινεμά, ενώ έκανε αναφορά και στον Γιώργο Λάνθιμο ο οποίος κινηματογράφησε τα έργα του Παπαϊωάννου "Μήδεια", "Ανθρώπινη δίψα", "Καταιγίδα" και "Δράκουλας".

Να σημειωθεί πως ο Δημήτρης Παπαϊωάννου υπογράφει το σχέδιο στην αφίσα του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

kardiako
Κολπική μαρμαρυγή: Γιατί χτυπά μικρότερες ηλικίες - Οι κίνδυνοι για την καρδιά
Η συχνότητα εμφάνισης έχει αυξηθεί και για τους νεότερους, μαζί με τις αντίστοιχες δυσλειτουργίες που μπορεί να προκαλέσει
Κολπική μαρμαρυγή: Γιατί χτυπά μικρότερες ηλικίες - Οι κίνδυνοι για την καρδιά