Της Λεμονιάς Βασβάνη
Με σύνθημα το «Θέατρο Παντού» αρχίζει η νέα καλλιτεχνική σαιζόν για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.
«Το ΚΘΒΕ πηγαίνει το «ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΝΤΟΥ» εντός, εκτός και πέραν των «τειχών» του, «ανοίγοντας» τους ορίζοντές του με ένα καινοτόμο ρεπερτόριο, ελληνικό και ξένο, με νέες παραγωγές, αλλά και με παραστάσεις που αγαπήθηκαν και επανέρχονται. Ταυτόχρονα, διευρύνει το κοινό του κι απευθύνεται σε κάθε ηλικιακή ή κοινωνική ομάδα θεατών αλλά και στη διεθνή θεατρική κοινότητα. Το σύνθημά μας πέρα από τη σημειολογία που έχει να κάνει με το θεωρητικό κομμάτι, με το θέατρο προς κάθε κατεύθυνση, προς όλες τις προεκτάσεις ενός κειμένου, σημαίνει και μια διεύρυνση, την εξωστρέφεια και τη συμπερίληψη σε όλους τους τομείς, με συμπαραγωγές με άλλα θέατρα και άλλους ιδιώτες», ανέφερε το μεσημέρι της Τετάρτης ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ κ. Αστέρης Πελτέκης. Στο πλαίσιο αυτό θα γίνουν προσπάθειες για συμμετοχές του Θεάτρου σε φεστιβάλ του εξωτερικού, με έμφαση σε γειτονικές χώρες. «Θέλουμε να ανοίξουμε πολιτιστική γέφυρα στα Βαλκάνια», σημείωσε ο κ. Πελτέκης, για να συμπληρώσει πως στόχος είναι και η σύσταση επιτροπής που θα συγκροτήσει ένωση θεάτρων των Βαλκανίων. Επίσης θα γίνει προσπάθεια και για ετήσια συνάντηση για το αρχαίο δράμα.
Παράλληλα, μετά την επιτυχημένη συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών στην παραγωγή «Μαρίκα με είπανε, Μαρίκα με βγάλανε», θα γίνει ένωση δυνάμεων με το Θέατρο Φαργκάνη, το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και ίσως και με το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας.
Τις ελπίδες για μια «πετυχημένη πολυεπίπεδη θεατρική χειμερινή περίοδο» εξέφρασε από την πλευρά της η πρόεδρος του ΔΣ του ΚΘΒΕ κα Γιαννούλα Καρύμπαλη - Τσίπτσιου, σημειώνοντας πως δόθηκε βαρύτητα στα εργαστήρια, στις συνεργατικές δραστηριότητες με άλλους φορείς και στην αξιοποίηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ, ενώ ευχαρίστησε την υπουργό Πολιτισμού κυρία Λίνα Μενδώνη για την υποστήριξη προς το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.
«Το ΚΘΒΕ δεν οφείλει ούτε ένα ευρώ σε κανέναν»
Στο οικονομικό κομμάτι αναφέρθηκε η Διοικητική-Οικονομική Διευθύντρια Κωνσταντία Παπαποστόλου τονίζοντας πως το ΚΘΒΕ «δεν οφείλει ούτε ένα ευρώ σε κανέναν». Εξήγησε πως το 2023 τα έσοδα ήταν 2,2 εκατ ευρώ, το ’24 2,3 εκατ ευρώ, ενώ ο στόχος για το 2025 είναι τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ. Σχολιάσε πως αυτό είναι εφικτό, συμπληρώνοντας ότι αναφορικά με τα έξοδα, το 65-67% του προϋπολογισμού πηγαίνει στην μισθοδοία και το υπόλοιπο για την συντήρηση των σκηνών του θεάτρου. Τα χρήματα αυτά μας φτάνουν ίσα ίσα, αλλά τα καταφέρνουμε. Για την επόμενη χρονιά η χρηματοδότηση θα είναι στα ίδια επίπεδα, ενώ τρέχουν και δύο προγράμματα ΕΣΠΑ με 600.000 και 200.000 ευρώ. Είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας».
Τι θα δούμε στις σκηνές
Αναφορικά με το πρόγραμμα ο κ. Πελτέκης γνωστοποίησε το πρόγραμμα ανά σκηνή.
Έτσι στο Βασιλικό Θέατρο θα επαναληφθεί το «Ο καλός άνθρωπος του Σε Τσουάν» και μετά το «Βίρα τις άγκυρες», και στη συνέχεια τη σκυτάλη θα πάρει «Θελεστίνα» του Φερνάντο δε Ρόχας, σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή. «Πρόκειται για ένα κείμενο που μας εισαγάγει λογοτεχνικά στην αναγέννηση», σημείωσε ο ίδιος. Στην ίδια σκηνή θα επαναληφθεί και το παιδικό «Fake news Παραμυθομπερδέματα» και από τη νέα χρονιά θα ανεβεί η «Πολυξένη» σε σκηνοθεσία Στέλλας Μιχαηλίδη.
Στο Θέατρο ΕΜΣ θα ανέβει ο "Δον Κάρλος" του Φρίντριχ Σίλερ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά (8/11), μετά ο μοναδικός Κωνσταντίνος Ρήγος θα σκηνοθετήσει με την δική του ματιά το έργο του Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», σε επανάληψη θα παιχθούν το «Πήρε την ζωή της στα χέρια της» του Βασίλη Κατσικονούρη και το «Προσδοκώ» του Γιώργου Βέλτσου, ενώ θα δούμε τις «Ανατροπές της νύχτας» του Χριστόφορου Χριστοφή σε σκηνοθεσία Χάρη Πεχλιβανίδη, και το «Πες μου μια λέξη» σε σκηνοθεσία Ευδόκιμου Τσολακίδη.
Στη Μονή Λαζαριστών θα ανεβεί το πρωτότυπο έργο «Manolis καρδιά σε τέσσερις ζωές» για το Μανώλη Χιώτη σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, και η Νικαίτη Κουντούρη θα σκηνοθετήσει το «Έγκλημα και τιμωρία» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι σε διασκευή Θανάση Τριαριδη. Στην Εφηβική σκηνή ο Στέλιος Χατζηαδαμιδης με το "let's party" θα κάνει θέατρο ντοκουμέντο.
Στο Μικρό Θέατρο της Μόνης Λαζαριστών θα παιχθεί σε επανάληψη το «Ρωμαίος και Αννέτα» του Ζαν Ανούιγ σε σκηνοθεσία Άννας Φόνσου , και έπειτα θα ανεβούν «Η αγάπη άργησε μια μέρα» της Λιλής Ζωγράφου σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι και συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, "Ο γυρισμός" του Χάρολντ Πίντερ σε σκηνοθεσία Πέρη Μιχαηλίδη, η « Ξανθιά φράουλα» του Μίνο Μπελέι σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα και το «Όταν χαμήλωσε ο ουρανός» του Μιχαήλ Άνθη σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιουρτσίδη, μια ελεγεία στην συμφιλίωση και ειρήνη.
Στο Artbox Fargani Theater θα ανέβει η συμπαραγωγή «Η γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;» του Έντουαρντ Άλμπι σε σκηνοθεσία Παύλου Δανελάτου.
Κληθείς να σχολιάσει τις δυσκολίες που υπάρχουν πλέον στο παρκάρισμα στο θέατρο Δάσους ο κ. Πελτέκης ανέφερε πως «χρειάζεται εκ μέρους του κοινού υπομονή για την προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα», συμπληρώνοντας ότι θα πρέπει να σκεφτεί και άλλο τρόπο μετακίνησης.
Απαντώντας τέλος σε ερώτηση του «ΤyposThes» για το κόστος των περιοδειών εκτός των τειχών της πόλης, σημείωσε ότι «ένας από τους στόχους της δεύτερης κρατικής σκηνής της χώρας είναι να μεταφέρει πολιτιστικό προϊόν. Στόχος μας πάντα είναι να μην χαθούν χρήματα. Αυτό το έχουμε καταφέρει. Και ευελπιστούμε με περαιτέρω στήριξη του ΥΠΠΟ να μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερη εξωστρέφεια».