Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Αξονομετρική σχεδιαστική αναπαράσταση του ταφικού μνημείου

Χθες, παρουσιάστηκε η πρώτη αξονομετρική σχεδιαστική αναπαράσταση του ταφικού μνημείου, από τον αρχιτέκτονα του ΥΠΠΟΑ κ. Μ. Λεφαντζή με τους δύο διαφραγματικούς τοίχους επί των οποίων φέρονται, στον μεν πρώτο οι Σφίγγες, στο δε δεύτερο οι Καρυάτιδες

 

Με την αφαίρεση των αμμωδών χωμάτων οριζόντια και σε όλη την έκταση του χώρου, ανάμεσα στον διαφραγματικό με τις προσφάτως ανευρεθείσες Καρυάτιδες και τον τρίτο τοίχο, συνεχίζονται οι ανασκαφικές εργασίες στην Αμφίπολη.

Βάσει της νέας ενημέρωσης του υπουργείου Πολιτισμού και σύμφωνα με τις αποφάσεις της διεπιστημονικής ομάδας, με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η εξισορρόπηση των πιέσεων και διασφαλίζεται σταθερά η στατική επάρκεια του μνημείου.

Εν τω μεταξύ χθες, παρουσιάστηκε η πρώτη αξονομετρική σχεδιαστική αναπαράσταση του ταφικού μνημείου, από τον αρχιτέκτονα του ΥΠΠΟΑ κ. Μ. Λεφαντζή με τους δύο διαφραγματικούς τοίχους επί των οποίων φέρονται, στον μεν πρώτο οι Σφίγγες, στο δε δεύτερο οι Καρυάτιδες. Οι εργασίες συντήρησης και στερέωσης τους συνεχίζονται.

Συνεχίζονται, επίσης, οι εργασίες τεκμηρίωσης του συνόλου των αρχαιολογικών ανασκαφικών εργασιών, με ψηφιακά και συμβατικά μέσα.

Σε μια παράλληλη εξέλιξη, νέα διάσταση στις έρευνες έρχεται να δώσει η θέση του καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας του πανεπιστημίου Αθηνών Πάνου Βαλαβάνη. Μιλώντας στον «Ελεύθερο Τύπο», ο κ. Βαλαβάνης εξέφρασε την άποψη ότι η αποκάλυψη εντυπωσιακών γλυπτών δεν θα σταματήσει στις Καρυάτιδες, αλλά θα βρεθούν και στην τρίτη και κύρια είσοδο του τάφου.

«Πρόκειται για μνημείο μοναδικό, από όποια πλευρά κι αν το κοιτάξεις, στο οποίο εμφανίζεται ένα σύνθετο πρόγραμμα γλυπτικού διακόσμου», τονίζει ο καθηγητής.

Μάλιστα, ο κ. Βαλαβάνης, αναφέρει ότι είναι ο πρώτος μακεδονικός τάφος που έχει τόσο ευρύ γλυπτικό διάκοσμο. «Πρόκειται για μνημείο μοναδικό ως προς το μέγεθός του, τη μορφή του, το γλυπτό του διάκοσμο. Οι μακεδονικοί τάφοι είναι γνωστοί για τον τοιχογραφικό τους διάκοσμο. Αυτός είναι ο πρώτος που έχει τόσο ευρύ γλυπτικό διάκοσμο», σημειώνει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ