Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

18ο ΦΝΘ: Το no man’s land του Γιον Μπανγκ Κάρλσεν

Για την ιδιαίτερη κινηματογραφική του μέθοδο και την αντίληψη της πραγματικότητας μίλησε ο Δανός κινηματογραφιστής στο masterclass που παρέδωσε

ΛΕΜΟΝΙΑ ΒΑΣΒΑΝΗ

Στην ιδιαίτερη κινηματογραφική του μέθοδο που σχετίζεται με τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει την πραγματικότητα στις ταινίες του επικεντρώθηκε ο Δανός σκηνοθέτης Γιον Μπανγκ Κάρλσεν στο masterclass τίτλο «Επινοώντας την πραγματικότητα», που έδωσε σήμερα στην αίθουσα Παύλος Ζάννας. Το masterclass πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του αφιερώματος που παρουσιάζει το 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο του Κάρλσεν.

«Αυτό που μου είχαν μάθει οι δάσκαλοι είναι ότι τα ντοκιμαντέρ σχετίζονται με την αλήθεια, πρέπει να παρακολουθείς τη ζωή με την κάμερα και να δείχνεις την αλήθεια. Όμως αυτό δεν είχε άμεση σχέση με τις ιστορίες που ήθελα να κάνω. Τα ντοκιμαντέρ που κάνω, θεωρώ ότι θυμίζουν τον τρόπο που ζωγραφίζει κανείς τοπία. Δεν θέλω να γυρίζω μέσα σε στούντιο, αλλά να βρίσκω έξω θραύσματα της πραγματικότητας και να τα χρησιμοποιώ στην αφήγηση», εξήγησε ο δανός σκηνοθέτης.

Πρόσθεσε πως πριν κάνει μια ταινία, πάντα προηγείται διεξοδική έρευνα, αλλά και πρόχειρα γυρίσματα σκηνών. «Είναι όλα προγραμματισμένα, οργανωμένα», σχολίασε.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το αν υπάρχει μη σκηνοθετημένο ντοκιμαντέρ ο Κάρλσεν είπε: «Δεν είμαι δημοσιογράφος, δεν φτιάχνω ταινίες για να σώσω τον κόσμο. Απλώς προσπαθώ να ερμηνεύσω τον κόσμο όπως τον βλέπω. Θέλησα με το έργο μου να καταρρίψω τα όσα λέγονται περί αντικειμενικότητας από  όλους αυτούς που στέκονται μπροστά σε χάρτες της Ευρώπης και νομίζουν ότι λένε την αλήθεια».

Ο Δανός κινηματογραφιστής είπε πως για αυτόν το μόνο σημαντικό είναι να είναι κανείς ειλικρινής όταν αφηγείται μία ιστορία. «Στην αρχή της καριέρας μου προσπαθούσα να είμαι πολύ ακριβής στις καλλιτεχνικές μου επιλογές και δεχόμουν αρνητική κριτική γι’ αυτό. Αργότερα έγινα περισσότερο ευάλωτος γιατί έκανα τον εαυτό μου κομμάτι της ταινίας, χρησιμοποιούσα τον εαυτό μου ως κομμάτι της μυθοπλασίας. Νιώθω συχνά να βρίσκομαι σε ένα no man’s land γιατί δεν κάνω ούτε μυθοπλασία ούτε ντοκιμαντέρ», σχολίασε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Πόλεμος» του ντονέρ στην Ευρώπη: Αίτημα της Τουρκίας που προκαλεί αντιδράσεις
Μόνο μεγάλες πλάκες βοδινού και αρνίσιου κρέατος οριζόντια κομμένες σε κομματάκια πάχους 3 έως 5 χιλιοστών θα μπορούν να χαρακτηρίζονται ως ντονέρ αν...
«Πόλεμος» του ντονέρ στην Ευρώπη: Αίτημα της Τουρκίας που προκαλεί αντιδράσεις