Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Δημήτρης Φοινίτσης: «Η Ελένη φεύγει για να σωθεί»

Ο δημιουργός μιλάει για το νέο του έργο , «BELLEΛEN – Η (αιώνια) τραγωδία της Ελένης», που παρουσιάζεται στο BlackBox έως και την Κυριακή 20 Μαρτίου

Συνέντευξη στη ΛΕΜΟΝΙΑ ΒΑΣΒΑΝΗ

Η ωραία Ελένη, κυνηγημένη από την κρίση του χρηματοπιστωτικού συστήματος, φεύγει προς τη Δύση για να σωθεί. Εκεί προσφέρει επί χρήμασι τη σάρκα της, χορεύει pole dance και υιοθετεί το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο «Belleλen». Η γυναίκα που ερωτεύθηκε ο Πάρις, κρατιέται από το παρελθόν της και παράλληλα θρηνεί για την τωρινή της μοίρα.

Καλώς ήρθατε στο νέο έργο του Δημήτρη Φοινίτση, «BELLEΛEN – Η (αιώνια) τραγωδία της Ελένης», που παρουσιάζεται στο BlackBox έως και την Κυριακή 20 Μαρτίου, στις 21:30. Ο δημιουργός μίλησε μαζί μας για αυτή την παράσταση.

-Πώς γεννήθηκε η ιδέα για αυτή την εκδοχή της Ελένης;

-Παρακολουθώντας στενά τις δραματικές εξελίξεις των τελευταίων ετών. Τον οργανωμένο εξευτελισμό ενός λαού. Τον έλεγχο, την παρεμβατικότητα και τη χυδαιότητα των ξένων δυνάμεων για πολλοστή φορά στη χώρα μας. Το μαρασμό και την απογοήτευση. Και το νέο μεταναστευτικό κύμα ικανών ανθρώπων προς εξασφάλιση ενός καλύτερου αύριο πέρα από την Κρίση. Η Ωραία Ελένη, τώρα, κάπου στην αλλοδαπή προσπαθώντας να επιβιώσει όπως-όπως... ενθυμούμενη, βεβαίως, το ένδοξο (μεταποιημένο) παρελθόν της και αφορίζοντας το ζοφερό παρόν της/μας.

 

-Γιατί η Ελένη σας πάει στα ξένα για να βρει τον εαυτό της;

-Τον εαυτό της τον έχει βρει στη χώρα της, αιώνες τώρα. Φεύγει για να σωθεί. Όπως τόσα σπουδαία μυαλά με φοβερές δεξιότητες κάνουν συστηματικά τα τελευταία χρόνια εγκαταλείποντας την Ελλάδα. Τον εαυτό της τον χάνει εκεί στα ξένα και μέσα από την αφήγηση επιχειρεί να επιβληθεί, να σταθεί στα πόδια της και να δείξει από που (προ)έρχεται στο αμφίβολο "ακροατήριο" που έτυχε απέναντί της...

-Πώς επιλέξατε να χρησιμοποιείτε αγγλικά στην παράστασή σας;

-Για τις ανάγκες του ρόλου. Μια γλώσσα βασικής συνεννόησης με τον Ξένο. Για να επικοινωνήσει σε μια απροσδιόριστη χώρα της Δύσης. Επίσης, η επιλογή αυτή επιτρέπει στην παράσταση να ταξιδέψει στο εξωτερικό και να πάψει (έστω έτσι) η καραμέλα πως η γλώσσα είναι το μεγάλο εμπόδιο για το σύγχρονο ελληνικό έργο. Ήδη παίξαμε σε φεστιβάλ στο Ερεβάν και ετοιμαζόμαστε για το Δουβλίνο.

 

-Η Ελένη του Ευριπίδη λέει πως όλος ο Τρωικός Πόλεμος έγινε μάταια, για «ένα πουκάμισο αδειανό». Τι υποστηρίζει η δική σας Ελένη;

-Η δική μου επικεντρώνεται εμμονικά στην ερωτική αφορμή του Τρωικού πολέμου. Τη μυθολογική, έστω. Την ανεπανάληπτη σχέση της Ωραίας Ελένης με τον Πάρι. Δυο ξένοι κεραυνοβολημένοι από το φτερωτό θεό, νικημένοι κατά κράτος! Στο έργο υπάρχει το "πρώτο" μακροσκελές ερωτικό γράμμα που επέδωσε ο Πάρις στην ελληνίδα καλλονή, εκφράζοντας το δυνατότερο συναίσθημα που πυροδοτεί ακόμη και πολέμους.

-Ποια τα επόμενα βήματά σας;

-Τα επόμενα βήματα με ξαναφέρνουν σε πολύ λίγες μέρες και πάλι στη Θεσσαλονίκη και στο Θέατρο Αυλαία. Σκηνοθετώ "Το Κουκλόσπιτο" του Χένρικ Ίψεν σε μια σύγχρονη, τολμηρή ανάγνωση σε παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης. Από 1 έως και 3 Απριλίου σε περιοδεία στην πόλη σας...

 

Εισιτήρια: 12 €, 8 € φοιτητικό, ανέργων. Προπώληση: www.viva.gr, Public, Ιανός, Reload, Media Markt και στο ταμείο του BlackBox και του Θεάτρου Αυλαία. Πληροφορίες – κρατήσεις: 2310829254.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανοίγουν 500 θέσεις εργασίας σε ειδικότητες ψηφιακής τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη
Το Σάββατο η «Ημέρα Καριέρας» Ψηφιακής Οικονομίας της ΔΥΠΑ στη Θεσσαλονίκη - 40 επιχειρήσεις με 500 θέσεις εργασίας
Ανοίγουν 500 θέσεις εργασίας σε ειδικότητες ψηφιακής τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη