Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Υποτασσόμαστε σε καθιερωμένους κανόνες συμπεριφοράς»

Η Πηνελόπη Χριστοπούλου μιλά για τον Ανρί Σαρλότ και την παράσταση «EXIT – Παρακαλώ, περιμένετε»

Συνέντευξη στη ΛΕΜΟΝΙΑ ΒΑΣΒΑΝΗ

Ο διαφημιστής Ανρί Σαρλότ έχει συνηθίσει να βρίσκεται μέσα σε κόσμο. Να πουλάει, να αγοράζει, να κλείνει συμφωνίες… Στο πιο κρίσιμο ραντεβού του που θα τον εκτοξεύσει στη θέση του μεγαλοΔιευθυντή αναγκάζεται να σκεφτεί, να αναρωτηθεί για το αν κάτι πήγε στραβά και γιατί.

Τα υπόλοιπα επί σκηνής του Θεάτρου Άνετον όπου και θα ανεβεί στις 15, 16 και 17 Απριλίου ο μονόλογος «EXIT – Παρακαλώ, περιμένετε» της Πηνελόπης Χριστοπούλου.

Η ίδια απαντώντας στις ερωτήσεις μας είπε πως έχουν αλλάξει αρκετά από το πρώτο ανέβασμα που είχε γίνει πέρυσι το φθινόπωρο στο Black Box. Και με αφετηρία τον Ανρί Σαρλότ λέει πως συχνά «υποτασσόμαστε σε καθιερωμένους κανόνες συμπεριφοράς και η κοινωνία φτιάχνει τον έναν και τον άλλον, ξεχνώντας πως εμείς είμαστε οι αληθινοί δημιουργοί».

«Αν αυτοί οι κανόνες δεν ανα -προσαρμόζονται στην δική μας ξεχωριστή προσωπικότητα, τότε το αποτέλεσμα “ψευδίζει” και έτσι σταδιακά χάνουμε τον ίδιο μας τον εαυτό», συμπληρώνει.

 

 Η Πηνελόπη Χριστοπούλου

-Πώς γεννήθηκε η ιδέα για αυτό το έργο;

-Το κείμενο είναι κυρίως ένα συνονθύλευμα υπερμεγενθυμένων αληθινών εικόνων. Κάποτε τυχαίνει όλοι να συναντήσουμε ή να συναναστραφούμε ανθρώπους που λειτουργούν μηχανιστικά, ρομποτάκια που έχουν θέσει ως στόχο της ζωής τους να φτάσουν ψηλά με οποιοδήποτε κόστος. Άνθρωποι που φαντάζουν οι γκλάμορους θύτες και εκπέμπουν γοητεία. Είναι όμως; Η συνέχεια επί σκηνής.

-Ο κεντρικός ήρωας είναι δυναμικός και επιτυχημένος διαφημιστής. Τι γίνεται όμως την ώρα της αναμονής;

-Ο κ. Ανρί Σαρλότ έχει συνηθίσει να βρίσκεται μέσα σε κόσμο. Να πουλάει, να αγοράζει, να κλείνει συμφωνίες… Όλες του οι σκέψεις και οι κινήσεις έχουν ρυθμιστεί έτσι, ώστε να συνδέονται με αυτές των πελατών/θυμάτων του. Εν ώρα αναμονής και μάλιστα αναμονής του σημαντικότερου ως τώρα ραντεβού της καριέρας του – αυτού που θα τον εκτοξεύσει στη θέση του μεγαλοΔιευθυντή-, και καθώς αυτή η αναμονή όλο και μεγαλώνει, εξαναγκάζεται να σκεφτεί, να αναρωτηθεί για το αν κάτι πήγε στραβά και γιατί. Από τη στιγμή που για πρώτη φορά αναρωτιέται, για πρώτη φορά αμφιβάλλει, έχει κάνει και το πρώτο βήμα της αφύπνισης, της αλλαγής ….όσο για τις συνέπειες αυτού του «ξυπνήματος» …… «Παρακαλώ, περιμένετε» επί σκηνής!

 

-Τι αλλάζει από το πρώτο ανέβασμα που είχε γίνει στο Black Box;

-Πρόκειται για μια παράσταση που ορίζεται από το χώρο. Ο τόπος, τόσο στο κείμενο, όσο και σκηνικά, παίζει καθοριστικό ρόλο στο έργο. Αυτή τη φορά πρόκειται να παρασταθεί όχι απλά σε έναν εντελώς διαφορετικό σκηνικό τόπο, αλλά και σε έναν άλλο τύπο σκηνής (ιταλική σκηνή στην περίπτωση του θεάτρου Άνετον). Επομένως ναι! Έχουν αλλάξει πολλά! Ο Γρηγόρης Παπαδόπουλος αφουγκράστηκε το νέο χώρο και προσάρμοσε τον δικό του ερμηνευτικό και κινησιολογικό κώδικα στις νέες απαιτήσεις. Αυτό με τη σειρά του είχε ως αποτέλεσμα να «αναγεννηθούν» οπτικές, δυνατότητες και μια πληθώρα νέων σκηνικών …εκπλήξεων!

-Γιατί συχνά οι άνθρωποι κρύβονται; Και πότε μπορεί κανείς να βρει ποιος είναι ο πραγματικός του εαυτός;

-Νομίζω πως δεν έχει να κάνει τόσο με τις καλές ή κακές προθέσεις του καθενός. Αφορά περισσότερο τα καθιερωμένα πρότυπα συμπεριφοράς που ισχύουν προκειμένου κάποιος να είναι αποδεκτός ή αρεστός. Έπειτα, «φορώντας» τα, συνηθίζουμε και εμείς σταδιακά σε εκείνο το πρότυπο που έχουμε ανακαλύψει πως συνιστά αποτελεσματική «άμυνα» για την προσωπικότητα μας. Ως ένα σημείο λοιπόν, είναι αναπόφευκτο και κοινωνικά απολύτως κατανοητό να συμβαίνει αυτό. Στην ουσία υποτασσόμαστε σε καθιερωμένους κανόνες συμπεριφοράς και η κοινωνία φτιάχνει τον έναν και τον άλλον, ξεχνώντας πως εμείς είμαστε οι αληθινοί δημιουργοί. Ξεχνάμε πως όταν αυτοί οι κανόνες δεν ανα -προσαρμόζονται στην δική μας ξεχωριστή προσωπικότητα, τότε το αποτέλεσμα «ψευδίζει» και έτσι σταδιακά χάνουμε τον ίδιο μας τον εαυτό. Άρα και τις πιθανότητες της αλλαγής και βελτίωσης μας. Μένουμε μόνο στο επίπεδο του εντυπωσιασμού χωρίς ουσία, χωρίς ανθρωπιά, αλλά και χωρίς να συντρέχει ουσιαστικός λόγος.

 

-Ποια επίδραση έχει η κρίση σε χαρακτήρες όπως ο Ανρί Σαρλότ;

-Στην περίπτωση του Ανρί Σαρλότ η επίδραση είναι μια ακανθώδης αφύπνιση. Χρειάζεται όμως για να συμβεί αυτό να διακυβευτούν πολλά. Η θέση του στην κοινωνία, το γκρέμισμα των προσδοκιών του, το στάτους του, η ίδια του η ύπαρξη η απολύτως συνδεδεμένη με το χρήμα. Κι έπειτα σε ανθρώπους που έχουν συνηθίσει να γεύονται ένα αγαθό η στέρηση του, όταν αυτή επέλθει, φαντάζει ακόμα πιο πικρή και οι συνέπειες ακόμα πιο «δραματικές» για αυτόν.

-Ποια τα επόμενα σχέδιά σας;

-Το ερευνείν, το διδάσκειν και διδάσκεσθαι, το γράφειν, και ων ουκ εστιν αριθμός γιατί άπαξ και γευτείς το γλυκόπικρο ταξίδι της δημιουργίας και του θεάτρου δεν έχει γυρισμό ….Ίσως και ένα νέο έργο αν οι συγκυρίες το θέλουν και οι άνεμοι είναι ευνοϊκοί… Είδομεν ….

Kείμενο: Πηνελόπη Χριστοπούλου, Σκηνοθεσία : Ανρί Σαρλότ, Βοηθός σκηνοθεσίας: Φωτεινή Τιμοθέου, Σκηνογραφική / Καλλιτεχνική επιμέλεια: Μαρίνα Γκούμλα. Ερμηνεύει ο Γρηγόρης Παπαδόπουλος. Η παράσταση θα ανεβεί στις 15, 16 και 17 Απριλίου 2016 , ώρα 21.00 στο Δημοτικό Θέατρο Άνετον (Παρασκευοπούλου 42).

Εισιτήρια: 10 € Κανονικό 8 € Μαθητικό – Φοιτητικό 5 € Ανέργων – ΑΜΕΑ

Εάν έχετε δει παράσταση στην Ανοιχτή Σκηνή δικαιούστε με την προσκόμιση του αποκόμματος του εισιτηρίου, ένα μειωμένo εισιτήριο για την επόμενη παράσταση του φεστιβάλ που θέλετε να παρακολουθήσετε. Πληροφορίες-Κρατήσεις: 6983 030 542 & 2310 869 869

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ