Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Η Ροτόντα θα φιλοξενήσει μία ξεχωριστή συναυλία!

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης θα παρουσιάσει μία ξεχωριστή συναυλία μέσα στην εμβληματική Ροτόντα

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, παρουσιάζει το Σάββατο 16 Απριλίου, ώρα 20:30 μία ξεχωριστή συναυλία, μέσα στο εμβληματικό μνημείο της Θεσσαλονίκης, τη Ροτόντα, με κατανυκτικά έργα κορυφαίων δημιουργών. Την Κ.Ο.Θ. διευθύνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Γεώργιος Βράνος. Συμμετέχει η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης σε διδασκαλία Μαίρης Κωνσταντινίδου.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την περίφημη Εισαγωγή από το ‘Μεγάλο Ρωσικό Πάσχα’ του Ρίμσκι-Κόρσακοφ, που παραπέμπει σε λειτουργία της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και στα παραδοσιακά λειτουργικά άσματα Obikhod. Ο συνθέτης αναπαριστά μουσικά τη μετάβαση από τη μυστηριακή κατάνυξη και το βουβό θρήνο του Μεγάλου Σαββάτου, στην εκρηκτική γιορτινή ατμόσφαιρα της Κυριακής του Πάσχα.

Το Ave Verum Corpus του Μότσαρτ είναι ένας Ευχαριστηριακός Ύμνος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας που χρονολογείται από τον 14ο αιώνα και αποδίδεται στον Πάπα Ιννοκέντιο Δ’. Πολλοί συνθέτες έχουν μελοποιήσει τον ύμνο σε διάφορες εκδοχές, ολόκληρο ή μέρη του. Η εκδοχή του Μότσαρτ, που γράφτηκε το 1791 για τους εορτασμούς του Corpus Christi στο Μπάντεν της Αυστρίας, είναι η πλέον διαδεδομένη, ενώ ακόμη και σήμερα περιλαμβάνεται στη Θεία Λειτουργία της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. 

Ακολουθούν τρία χορωδιακά μέρη (Kyrie, Dies Irae, Lacrimosa) από το εμβληματικό Ρέκβιεμ του Μότσαρτ, το έργο που αποτέλεσε το κύκνειο άσμα του συνθέτη, δημιουργώντας παράλληλα το τεράστιο ζήτημα της αυθεντικότητάς του, λόγω του ότι ο θάνατος τον πρόλαβε πριν το ολοκληρώσει.

Η 3η Συμφωνία του Θεοδωράκη βασίζεται στο ποίημα του Σολωμού ‘Τρελή Μάνα’, με αναφορές και στην ‘Πόλη’ του Καβάφη. Στο τρίτο μέρος του έργου, ο συνθέτης επεξεργάζεται τρεις βυζαντινούς ύμνους της Μεγάλης Παρασκευής, ενώ χαρακτηριστικό σημείο αποτελεί η υπόμνηση των ήχων της καμπάνας της Αγίας Σοφίας.

Το ‘Αλληλούια’ είναι το πλέον γνωστό μέρος του ορατόριου Μεσσίας του Χέντελ, όπου ο συνθέτης μελοποίησε μία σειρά παραπομπών στη Βίβλο με θέμα τον Μεσσία καταφέρνοντας να συνδυάσει στοιχεία της θείας λειτουργίας με τη χορωδιακή παράδοση της Αγγλίας και την παραδοσιακή μουσική της Ιταλίας και της Γερμανίας.

Η είσοδος στο μνημείο επιτρέπεται σε περιορισμένο αριθμό ατόμων και θα γίνει με ονομαστική λίστα. Οι δικαιούχοι θα προκύψουν μετά από κλήρωση, μεταξύ των ακροατών της Κ.Ο.Θ., που αγόρασαν εισιτήριο μέσα στο 2016 και έδωσαν τα στοιχεία τους στο εκδοτήριο. Ένας αριθμός θέσεων θα διατεθεί επίσης μέσω των χορηγών επικοινωνίας της Κ.Ο.Θ..

Διεύθυνση ορχήστρας: Γεώργιος Βράνος

Συμμετέχει η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης

Διδασκαλία: Μαίρη Κωνσταντινίδου

Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ (1844-1904): Εισαγωγή από ''Μεγάλο Ρωσικό Πάσχα", έργο 36

Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ: (1756-1791): Ave Verum Corpus

Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ: (1756-1791): Requiem Mass σε ρε ελάσσονα, Κ626 (Kyrie, Dies Irae, Lacrimosa)

Μίκης Θεοδωράκης: (1925-): Συμφωνία αρ. 3 (3ο μέρος)

Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ: (1685-1759): Μεσσίας (Alleluja)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ