Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

69ο Φεστιβάλ Καννών: η έκπληξη από τη Βραζιλία

Στο Aquarius ο Κλεμπέρ Μεντότσα Φίλιο υφαίνει με λεπτομέρεια τον χαρακτήρα, το περιβάλλον και τις αναμνήσεις μιας ασυνήθιστης γυναίκας που παλεύει να διατηρήσει τις μνήμες της απέναντι στην επέλαση το νεοπλουτισμού

Ανταπόκριση: Λευτέρης Αδαμίδης

Όπως ήδη έχουμε γράψει στις ανταποκρίσεις των προηγούμενων ημερών, το φετινό διαγωνιστικό έχει επιβεβαιώσει πλήρως τις προσδοκίες μας, όμως το πιο ευχάριστο συναίσθημα σε ένα Φεστιβάλ είναι σίγουρα η έκπληξη, μια ταινία που έρχεται από εκεί που δεν το περιμένεις.

Αυτό συμβαίνει με το Aquarius του Κλεμπέρ Μεντότσα Φίλιο από την Βραζιλία την ιστορία μιας κομψής εξηνταπεντάχρονης  χήρας, συγγραφέα και πρώην μουσικοκριτικός, την μοναδική ένοικο ενός αστικού συγκροτήματος κατοικιών που αρνείται να παραχωρήσει το σπίτι της σε μια κατασκευαστική εταιρεία που σκοπεύει να κτίσει ένα πολυώροφο πολυτελές συγκρότημα με θέα τον ωκεανό. Μέσα από αυτό την κεντρική ιδέα που μπορεί σε μια πρώτη ανάγνωση να μην μοιάζει τόσο πρωτότυπη, ο Φίλιο υφαίνει με λεπτομέρεια τον χαρακτήρα, το περιβάλλον και τις αναμνήσεις μιας ασυνήθιστης, τολμηρής και ατίθασης, γυναίκας που παλεύει να διατηρήσει τις μνήμες της απέναντι στην επέλαση το νεοπλουτισμού και μαζί να νικήσει τον χρόνο τον μεγαλύτερο ίσως αντίπαλό της. Μαζί η ταινία ξεδιπλώνει το πορτρέτο μιας χώρας διαβρωμένης, πολιτικά και κοινωνικά, όπου το χρήμα εξαγοράζει τα πάντα και όπου οι ταξικές διαφορές γιγαντώνονται.  

Η Σόνια Μπράγκα (Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης) είναι εκπληκτική στον κεντρικό ρόλο και το μεγάλο φαβορί κατά τη γνώμη μας για το βραβείο γυναικείας ερμηνείας να βέβαια η ταινία δεν αποσπάσει κάποια μεγαλύτερη διάκριση. Ο βετεράνος του Φεστιβάλ Πέδρο Αλμοδόβαρ επιβεβαιώνει την μεγάλη κλάση του στην Julieta  και παραδίδει ένα ακόμη γνήσια αλμοδοβαρικό μελόδραμα, γεμάτο ανενδοίαστες απολαυστικές αναφορές στο έργο του, μέσα από την ιστορία της ομώνυμης ηρωίδας, μιας ασυμβίβαστης γυναίκας  που παλεύει για το δικαίωμα της στην ευτυχία, μια πάλη που μοιάζει, όπως ακούμε την Χουλιέτα να διδάσκει, με την Οδύσσεια και με την επιλογή του Οδυσσέα να μην αποδεχτεί την ησυχία του νησιού της Καλυψώς, αλλά να τολμήσει την επιστροφή στην Ιθάκη του. Αντίθετα, μια από τις πιο μεγάλες απογοητεύσεις του Φεστιβάλ υπήρξε η ταινία του Ολιβιέ Ασαγιάς Personal Shopper με την πάντα χαρισματική Κίρστεν Στιούαρτ στον πρωταγωνιστικό ρόλο μιας νεαρής γυναίκας με ιδιότητες μέντιουμ που κλονίζεται όταν χάνει τον δίδυμο αδερφό της από μια σπάνια καρδιακή πάθηση που έχει και η ίδια κληρονομήσει. Δυστυχώς η απόπειρα του γάλλου δημιουργού να συνδυάσει μια ταινία υπαρξιακής αναζήτησης και ταυτότητας με το υπερφυσικό, αλλά και την ταινία τρόμου καταρρέει παταγωδώς μετά την πρώτη ώρα αποσπώντας δυστυχώς στο τέλος της τα πρώτα γιουχαΐσματα στις φετινές Κάννες στην δημοσιογραφική της προβολή. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πολλές ταυτόχρονες φωτιές σε 24 ώρες - Έκτακτη σύσκεψη της Πολιτικής Προστασίας
Η σύσκεψη πραγματοποιείται λόγω των πολλών και ταυτόχρονων εστιών που εκδηλώθηκαν τις τελευταίες ώρες και των θυελλωδών ανέμων
Πολλές ταυτόχρονες φωτιές σε 24 ώρες - Έκτακτη σύσκεψη της Πολιτικής Προστασίας
Θεσσαλονίκη: Καλλιτεχνική διαμαρτυρία «save art» στην Αριστοτέλους
Δράση μαθητών και μαθητριών του Καλλιτεχνικού Σχολείου Θεσσαλονίκης με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων της τέχνης και του σχολείου τους
Θεσσαλονίκη: Καλλιτεχνική διαμαρτυρία «save art» στην Αριστοτέλους