Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Η Θεσσαλονίκη «κερδίζει» τους τουρίστες λόγω… προσωπικότητας!

Γιατί επιλέγουν να έρθουν στην πόλη, από ποίες χώρες προέρχονται, πόσο ξοδεύουν και πόσο ικανοποιημένοι είναι από τα ξενοδοχεία- Έρευνα ΕΞΘ...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Οι τουρίστες που έρχονται στη Θεσσαλονίκη για αναψυχή δηλώνουν πως την επιλέγουν λόγω… της προσωπικότητάς της. Ως ισχυρά «χαρτιά» του προορισμού ακολουθούν - κατά σειρά- η γαστρονομία και οι αρχαιολογικοί χώροι και τα σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Οι ταξιδιώτες τόσο αναψυχής όσο και όσοι έρχονται για δουλειά, δηλώνουν πολύ ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους στην Θεσσαλονίκη, αξιολογώντας την με 8,2 και 8,1 αντίστοιχα, ενώ παραπάνω από 9 στους 10 θα την σύστηναν σε κάποιον άλλον. Η παραλία της Θεσσαλονίκης αποτελεί το δημοφιλέστερο αξιοθέατο. Ακολουθούν ο Λευκός Πύργος και η Άνω Πόλη/Κάστρα. Οι τουρίστες αναψυχής δαπανούν 64 ευρώ ανά άτομο ημερησίως, ενώ όσοι ταξιδεύουν για δουλειά ξοδεύουν 75 ευρώ ημερησίως.

Η δημόσια καθαριότητα, το «πράσινο» και τα Μέσα Μαζικής Μεταφορά, μαζί με την ηχορύπανση και την ατμοσφαιρική ρύπανση  αξιολογούνται με τον μικρότερο βαθμό από τους ταξιδιώτες αναψυχής.

Περίπου ένας στους δυο που ήρθε στη Θεσσαλονίκη, προτίμησε το αεροπλάνο ως τρόπο μετάβασης. Σε ότι αφορά τις εθνικότητες τουριστών που επισκέπτονται την πόλη, το 52% είναι Έλληνες και το 48% αλλοδαποί. Από τους αλλοδαπούς οι τρεις κορυφαίες αγορές είναι η Κύπρος, η Τουρκία και η ΗΠΑ, που πήρε την τρίτη θέση από τους Ρώσους, σημειώνοντας την μεγαλύτερη αύξηση σε διανυκτερεύσεις το 2015 (15%). Αντιθέτως, οι διανυκτερεύσεις των Ρώσων μειώθηκαν κατά 29% το 2015, συγκριτικά με ένα χρόνο πριν. Πάντως, είναι αξιοσημείωτο ότι οι Ρώσοι τουρίστες είναι αυτοί που δαπανούν τα περισσότερα (101 ευρώ ανά άτομο ανά ημέρα). Έπονται οι Αμερικανοί με 96 ευρώ. 

Σε ότι αφορά την απόδοση των ξενοδοχείων της πόλης, το 2015 υπήρξε μικρή βελτίωση της πληρότητας, ενώ οι αεροπορικές αφίξεις και το ξενοδοχειακό δυναμικό παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Η Μέση Τιμή Δωματίου, παρά την αύξηση, παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. 

Τα παραπάνω είναι μερικά από τα πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα που προκύπτουν από την Έρευνα ικανοποίησης πελατών και απόδοσης των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης για το 2015, που πραγματοποίησε για πέμπτη συνεχή χρονιά η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ) και παρουσιάστηκε νωρίτερα στο ξενοδοχείο ΤΗΕ ΜΕΤ.

Η παρουσίαση της έρευνας πραγματοποιήθηκε από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Αριστοτέλη Θωμόπουλο και τον Managing Consultant της GBR κ. Stefan Merkenhof, παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, της Αυτοδιοίκησης, τουριστικών και άλλων φορέων της πόλης. Στην παρουσίαση της έρευνας παρέστησαν τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΞΘ και την παρακολούθησαν δημοσιογράφοι και ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης.

Διαβάστε αναλυτικότερα τα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου (1.100 ερωτηματολόγια) την περίοδο Οκτωβρίου 2015-Ιανουαρίου 2016 εδώ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ