Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Πόλεμος» για τον Συμπαραστάτη του Δημότη

Αντιδράσεις για την μεταφορά της έδρας σε παλαιό κτίριο

«Αναιτιολόγητη» χαρακτηρίζει τη μεταφορά της έδρας του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Αγγελόπουλο, το Δίκτυο Συμπαραστατών. Μάλιστα, αντίδραση υπήρξε και από τον Π. Αβραμόπουλο, ο οποίος κάνει λόγο για «λανθασμένη απόφαση».

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Δικτύου Συμπαραστατών:

«Το Δίκτυο Συμπαραστατών ενημερώθηκε σχετικά με την αναιτιολόγητη μεταβολή της έδρας του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Αγγελόπουλου.

Σύμφωνα μάλιστα με αξιόπιστες πληροφορίες, η μεταφορά του Γραφείου Συμπαραστάτη έγινε σε παλαιό κτίριο της Δημοτικής Αστυνομίας, το οποίο είναι παντελώς ανέτοιμο για να υποδεχθεί τους πολίτες.

Δίνουμε στην δημοσιότητα φωτογραφίες από τον χώρο, ώστε να γίνει σαφές ότι, υπό το πρόσχημα της έλλειψης χώρου (αφού υπήρχε ολόκληρο κενό κτίριο) στην πραγματικότητα, ο Συμπαραστάτης δέχεται μια εντελώς άκομψη συγκαλυμμένη επίθεση στην άσκηση των καθηκόντων του, καθώς είναι γνωστό και ότι έχει διαχωρίσει την θέση του επί της ουσίας, από διοικητικούς παράγοντες του Δήμου Θεσσαλονίκης, σε νομικά ζητήματα που άπτονται της εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Το Δίκτυο Συμπαραστατών υπενθυμίζει ότι κατευθυντήριες αρχές για την λειτουργία του Συμπαραστάτη του Δημότη έχουν τεθεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης και, συγκεκριμένα, από το Ψήφισμα 80/1999 του Κογκρέσου των Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών της Ευρώπης για τον ρόλο των τοπικών και περιφερειακών Διαμεσολαβητών/Συνηγόρων στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων των πολιτών. Στο κείμενο αυτό περιλαμβάνονται οι "Αρχές που διέπουν τον θεσμό σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο". Αυτές οι Αρχές ορίζουν μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:

" Το Γραφείο του Συνηγόρου

16. [...] iii. ο Συνήγορος πρέπει να έχει τις εγκαταστάσεις, τις τεχνικές υπηρεσίες και άλλες υπηρεσίες που είναι αναγκαίες για να ασκήσει αποτελεσματικά τα καθήκοντά του. [...]

Η πρόσβαση στον Συνήγορο

20. Προκειμένου να κατασεί η πρόσβαση στον Συνήγορο πιο εύκολη στην πράξη, το γραφείο θα πρέπει να είναι ανοικτό κάθε μέρα και θα πρέπει να υπάρξει επίσης πρόβλεψη για επικοινωνία με τηλέφωνο και/ή με ηλεκτρονικά μέσα. Συνιστάται ιδίως η χρήση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής για την επικοινωνία μεταξύ Συνηγόρου και πολιτών. 21. Οι υπηρεσίες του Συνηγόρου πρέπει να παρέχονται δωρεάν και η διαδικασία πρέπει να είναι ευέλικτη και χωρίς πολλές τυπικότητες, έτσι ώστε καθυστερήσεις, δυσκολίες και έξοδα για τα άτομα να αποφεύγονται."

Επί του παρόντος, ο Δήμος Θεσσαλονίκης έπαυσε να συμμορφώνεται προς τις ανωτέρω Αρχές του Συμβουλίου της Ευρώπης, μολονότι τις τηρούσε από το περασμένο έτος κατά το οποίο οργανώθηκε ένα προσβάσιμο και επαρκές γραφείο για την λειτουργία του Συμπαραστάτη.

Το Δίκτυο Συμπαραστατών:

-καλεί τον Δήμο Θεσσαλονίκης να άρει άμεσα την απόφαση μετακίνησης του Συμπαραστάτη και να αποκαταστήσει την συμμόρφωσης του προς τις ανωτέρω "Αρχές" του Συμβουλίου της Ευρώπης

- Επισημαίνει στο Υπουργείο Εσωτερικών το ανωτέρω πρόβλημα που επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι θα πρεπει στο επικείμενο νομοσχέδιο να ληφθούν άμεσα μέτρα για τη θωράκιση του θεσμού και

- Θα ενημερώσει το Συμβούλιο της Ευρώπης σχετικά με τα προβλήματα ομαλής εφαρμογής του θεσμού λόγω των αντιδράσεων στελεχών της τοπικής αυτοδιοίκησης να αντιληφθούν τον ρόλο του διαμεσολαβητή και να αξιοποιήσουν γόνιμα την λειτουργία του».

Π. Αβραμόπουλος: «Το λάθος να αποκατασταθεί»

Αντίθετη άποψη εξέφρασε και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Π. Αβραμόπουλος σε μία ιδιαίτερα αιχμηρή ανάρτησή του στο facebook:

«Η ΘΕΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΕΞΩΣΗ" ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ.

Το άρθρό 77, παρ. 3 του "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ" αναφέρει: "Ο συμπαραστάτης υποστηρίζεται διοικητικά από τις υπηρεσίες του δήμου, δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγόμενων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του δήμου, των νομικών του προσώπων και των επιχειρήσεών του και διαμεσολαβεί προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα, ενώ είναι υποχρεωμένος να απαντά εγγράφως ή ηλεκτρονικά εντός τριάντα (30) ημερών στους ενδιαφερόμενους."

Για την ουσία όλων αυτών που περιγράφονται παραπάνω, κατέβαλα, με τη συμπαράσταση των συναδέρφων μου, μεγάλη προσπάθεια ώστε να επιτευχθεί η εκλογή «Συμπαραστάτη του Δημότη» στο Δήμο Θεσσαλονίκης. Επισημαίνω δε ότι απαιτείται αυξημένη πλειοψηφία των 2/3 του συνόλου των μελών του δημοτικού συμβουλίου, προκειμένου αυτός να περιβάλλεται από αυξημένο κύρος και νομιμοποίηση η οποία δεν θα αμφισβητείται.

Διαφωνώ με τον πιο απόλυτο τρόπο με τη μετακίνηση του «Συμπαραστάτη του Δημότη» του Δήμου Θεσσαλονίκης εκτός του Δημαρχιακού Μεγάρου -τόσο για ουσιαστικούς όσο και για συμβολικούς λόγους. Ο «Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης» πρέπει να βρίσκεται εκεί όπου ασκείται η εξουσία και οι διοικητικές λειτουργίες και να μπορεί να συνομιλεί απρόσκοπτα και αβίαστα με τον Δήμαρχο, τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, τους Αντιδημάρχους, τους Εντεταλμένους Συμβούλους, τον Γ.Γ. του Δήμου καθώς και με τα υπηρεσιακά στελέχη. Το Δημαρχιακό Μέγαρο εγγυάται αυτήν τη λειτουργία και είναι, επίσης, εύκολα προσβάσιμο από τους δημότες.

Φυσικά, θλίβομαι και δυσανασχετώ για το χώρο και τις συνθήκες που του επιφύλαξαν. Είναι αυθάδης και περιφρονητικός αυτός ο χειρισμός και δεν ταιριάζει στην αντίληψή μας για την άσκηση της εξουσίας και τη λειτουργία των θεσμών.

Το λάθος πρέπει να αποκατασταθεί».

Δείτε φωτογραφίες από το νέο χώρο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ