Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Σε αδιέξοδο οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, είναι 3 μήνες απλήρωτοι»

Ευθύνες στις κυβερνήσεις, τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και την πλειοψηφία του σωματείου επιρρίπτει το Π.Α.ΜΕ., σχετικά με την κατάσταση στον ΟΑΣΘ

Στο πλευρό των εργαζομένων του ΟΑΣΘ σε ό,τι έχει να κάνει με την απεργία που πραγματοποιούν τάσσεται με ανακοίνωσή του το Π.Α.ΜΕ. Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο επιρρίπτει ευθύνες για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί τόσο στις πολιτικές των ελληνικών κυβερνήσεων, όσο και στη διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Παράλληλα επιρρίπτει ευθύνη στην πλειοψηφία του σωματείου (ΠΑΣΚΕ) την οποία χαρακτηρίζει «συμβιβασμένη» και στην οποία επιρρίπτει ότι «συντάσσεται με την επιχειρηματολογία της διοίκησης του ΟΑΣΘ και κάνει λόγω για την ρύθμιση των χρεών του Ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ, το θέμα του ΦΠΑ κλπ».

Μάλιστα, το Π.Α.ΜΕ. υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, ότι η κυβέρνηση και ο ΟΑΣΘ συμφωνούν στις μειώσεις των μισθών των εργαζομένων και ότι προσπαθούν να τους φέρουν «στο αμήν» προκειμένου να δεχθούν τις μειώσεις αυτές. Επίσης, το Π.Α.ΜΕ. υπογραμμίζει ότι «οι εργαζόμενοι που ουσιαστικά είναι 3 μήνες απλήρωτοι βρίσκονται σε αδιέξοδο. Το πρόβλημα της απληρωσιάς των τελευταίων μηνών έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά άλλα, αφού το προηγούμενο διάστημα τους ζητήθηκε -και παραχώρησαν κακώς κατά τη γνώμη μας- μισθολογικές αυξήσεις προηγούμενων ετών, ρεπό, ενώ αναγκάζονται να εργάζονται με χειρότερα ωράρια και εντατικοποίηση της εργασίας».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Π.Α.ΜΕ. έχει ως εξής:

Η σημερινή κατάσταση στον ΟΑΣΘ είναι απόρροια της εφαρμογής των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΔΝΤ και των Ελληνικών Κυβερνήσεων με την οποία φορτώνουν τα βάρη της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης στους εργαζόμενους και συνολικά στον λαό, σε αυτούς δηλαδή που δεν φέρουν καμία ευθύνη.

Η κυβέρνηση με την τακτική της προσπαθεί να φέρει τους εργαζόμενους στο αμήν για να δεχθούν αδιαμαρτύρητα τις μειώσεις των μισθών τους.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ από την πλευρά της φέρει σοβαρή ευθύνη αφήνοντας τους εργαζόμενους απλήρωτους και καλύπτοντας άλλες δαπάνες με το μηνιαίο ποσό της επιδότησης.

Παράλληλα αξιοποιεί από την πλευρά της τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων για να διεκδικήσει για λογαριασμό της την ρύθμιση των οικονομικών διαφορών της με το Ελληνικό Δημόσιο.

Κυβέρνηση και διοίκηση ΟΑΣΘ συμφωνούν στις μειώσεις των μισθών των εργαζομένων.

Αυτό που τους χωρίζει και τσακώνονται είναι το ύψος των μερισμάτων των μετόχων και το κυριότερο, ποιος θα πάρει το έργο της συγκοινωνίας της πόλης και του νομού.

Οι εργαζόμενοι που ουσιαστικά είναι 3 μήνες απλήρωτοι βρίσκονται σε αδιέξοδο. Το πρόβλημα της απληρωσιάς των τελευταίων μηνών έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά άλλα, αφού το προηγούμενο διάστημα τους ζητήθηκε -και παραχώρησαν κακώς κατά τη γνώμη μας- μισθολογικές αυξήσεις προηγούμενων ετών, ρεπό, ενώ αναγκάζονται να εργάζονται με χειρότερα ωράρια και εντατικοποίηση της εργασίας.

Αποδείχθηκε έτσι για ακόμα μια φορά ότι όσο οι εργάτες βάζουν πλάτη στα αφεντικά τους τόσο τα αφεντικά τους θα τους ρίχνουν και θα ζητούν νέες παραχωρήσεις.

Μεγάλη ευθύνη φέρουν η συμβιβασμένη πλειοψηφία του σωματείου (ΠΑΣΚΕ) η οποία συντάσσεται με την επιχειρηματολογία της διοίκησης του ΟΑΣΘ και κάνει λόγω για την ρύθμιση των χρεών του Ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ, το θέμα του ΦΠΑ κλπ.

Στις κινητοποιήσεις που προκήρυξε η πλειοψηφία το προηγούμενο διάστημα με την στάση της ναρκοθέτησε τον αγώνα των εργαζομένων αφού δεν όρισε ούτε μια απεργιακή συγκέντρωση.

Μεγάλη ευθύνη φέρει και η δεύτερη σε μέγεθος συνδικαλιστική παράταξη της Ε.ΣΥΣ. (ΔΑΚΕ) που καλούσε σε ανοιχτή απεργοσπασία.

Προκύπτει και από αυτά τα παραδείγματα ο βρώμικος ρόλος αυτών των δυνάμεων που αφού το προηγούμενο διάστημα μπήκαν μπροστά και συμφώνησαν σε μειώσεις μισθών, τώρα με την στάση τους δεν βοηθούν στην κλιμάκωση του αγώνα για την ικανοποίηση των συμφερόντων των εργαζομένων και του λαού.

Η γραμματεία του ΠΑΜΕ Μεταφορών Κεντρικής Μακεδονίας και η παράταξη που στηρίζουν οι ταξικές δυνάμεις της ΔΑΣ ΟΑΣΘ από την πρώτη στιγμή ανέδειξαν το πρόβλημα, κάλεσαν τους εργαζόμενους να μην στοιχηθούν πίσω από τα συμφέροντα της εργοδοσίας, καλούν το λαό της πόλης να μπει μπροστά στην πάλη για ασφαλείς, επαρκείς και φτηνές συγκοινωνίες.

• Άμεση καταβολή των δεδουλευμένων των εργαζομένων και επιστροφή όσων παραχωρήθηκαν. Καμία περαιτέρω μείωση μισθών.

• Φθηνό εισιτήριο για όλο το λαό. Εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης για δωρεάν μετακίνηση των ανέργων. Μείωση των απαράδεκτα υψηλών προστίμων κομίστρου. Αν κάποιος που δεν έχει 1 ευρώ του επιβληθεί πρόστιμο, μετά από δύο μήνες καλείται να πληρώσει 300 ευρώ!!

• Προσλήψεις προσωπικού όπου απαιτείται για την κάλυψη των άμεσων αναγκών. Μονιμοποίηση όλων των εργολαβικών εργαζομένων στον ΟΑΣΘ. Να κλείσει η κερκόπορτα των εργολαβιών που προσβάλει και θίγει τα δικαιώματα μόνιμων και εργολαβικών εργαζομένων.

• Όλοι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ με μία ΣΣΕ.

• Ανθρώπινα ωράρια, Τακτικά δρομολόγια συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στα συνεργεία.

• Καμία εφαρμογή της Ευρωπαϊκής οδηγίας για απελευθέρωση των μεταφορών, το «σπάσιμο» του συγκοινωνιακού έργου και την ανάθεση του σε εργολάβους και υπεργολάβους.

• Την επάρκεια ανταλλακτικών, την άμεση επισκευή των παροπλισμένων οχημάτων και την ένταξη τους στην κυκλοφορία για την κάλυψη των τεράστιων καθημερινών κενών σε κάθε λεωφορειακή γραμμή. Την επάρκεια σε μέσα και έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό των συνεργείων για τον μέγιστο δυνατό έλεγχο των κυκλοφορούντων οχημάτων.

Και από το παράδειγμα του ΟΑΣΘ προκύπτει ότι όσο η εργατική τάξη δεν παίρνει την υπόθεση στα χέρια της σε κατεύθυνση ενάντια στα επιχειρηματικά συμφέροντα, τα κόμματα και τις κυβερνήσεις που τα υπηρετούν, τόσο η ζωή μας θα γίνεται χειρότερη. Τώρα είναι που χρειάζεται να επιταχυνθούν τα βήματα στην ανασύνταξη του εργατικού κινήματος με σκοπό την απόσπαση των απωλειών που είχαμε στα χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης, την οργάνωση των εργαζομένων ενάντια στην πολιτική που ρίχνει τους μισθούς μας στα τάρταρα, αυξάνει την φτώχεια και την ανεργία για τα κέρδη των λίγων. Μόνο μέσα από αυτή την πάλη μπορούν να γίνουν αποφασιστικά βήματα ώστε ο λαός να μπορέσει να δει άσπρη μέρα διεκδικώντας τον πλούτο που παράγει. Οι σύγχρονες ανάγκες μας επιτάσσουν φτηνές, ασφαλείς μεταφορές για όλο τον λαό με τους εργαζόμενους του κλάδου να έχουν ικανοποιητικούς μισθούς και σταθερή δουλειά. Ο ενιαίος φορέας μεταφορών σε συνθήκες που ο λαός θα έχει επιβάλει τα συμφέροντα του είναι ο δρόμος που μπορεί να διασφαλίσει τις σύγχρονες ανάγκες μας.

ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ