Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ποιες είναι οι 3 «κόκκινες γραμμές» για νέο φορέα συγκοινωνιών

Τι είπαν οι Δήμαρχοι στον Χρ. Σπίρτζη

Οι Δήμαρχοι Θεσσαλονίκης συναντήθηκαν σήμερα με τον υπουργό Υποδομών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος παρουσίασε το σχέδιο της κυβέρνησης για νέο φορέα αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. Οι Δήμαρχοι έθεσαν τρεις κόκκινες γραμμές για τη συμμετοχή τους στο σχέδιο του νέου φορέα: 1) Διατήρηση των θέσεων εργασίας, 2) διατήρηση της τιμής του εισιτηρίου και 3) βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών.

Όπως αναφέρει η ΠΕΔΚΜ: «Μετά από επανειλημμένα (από 5-8-2016) αιτήματα της ΠΕΔΚΜ πραγματοποιήθηκε, σήμερα Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017, στο Δημαρχείο Κορδελιού-Ευόσμου, συνάντηση εργασίας του Υπουργού Μεταφορών & Υποδομών κ. Χ. Σπίρτζη και των Δημάρχων της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο την παρουσίαση των προτάσεων της Πολιτείας για την αναδιοργάνωση και αναβάθμιση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Στην συνάντηση συμμετείχαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας κ. Σ. Φάμελλος, ο Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Ι. Αμανατίδης, η Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Β. Πατουλίδου, οι Δήμαρχοι της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Ο Υπουργός κ. Χ. Σπίρτζης παρουσίασε προφορικά το περίγραμμα των προτάσεων του Υπουργείου, που προβλέπουν την συγκρότηση δύο Φορέων:  ενός, αμιγώς δηλαδή 100% δημοσίου με αντικείμενο τον σχεδιασμό, την οργάνωση και τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών και ενός με πλειοψηφική συμμετοχή του δημοσίου και επιθυμητή συμμετοχή και άλλων δημόσιων φορέων (απέκλεισε την συμμετοχή ιδιωτών), μεταξύ των οποίων και οι δύο βαθμοί Αυτοδιοίκησης (Δήμοι, Περιφέρεια).

Οι Δήμαρχοι στις τοποθετήσεις τους:

(α) θεώρησαν θετική, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, την έναρξη διαλόγου για την αναδιοργάνωση και αναβάθμιση των συγκοινωνιών.

(β) εξέφρασαν την βούληση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για συμμετοχή της στον διάλογο, που μόλις άρχισε, και για την δημιουργική συμβολή της.

(γ) υπογράμμισαν πως αποτελεί «κόκκινη γραμμή» για την Αυτοδιοίκηση:

(i) η διατήρηση των υφισταμένων θέσεων εργασίας όλων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ.  Ο κ. Υπουργός δεσμεύθηκε, στο σημείο αυτό, πως καμία θέση εργασίας δεν πρόκειται να απωλεσθεί και κανείς εργαζόμενος δεν θα χάσει την εργασία του.

(ΙΙ) η αποφυγή κάθε επιβάρυνσης του μετακινούμενου πληθυσμού με πιθανές αυξήσεις κομίστρων:  καμία αύξηση εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες δεν μπορεί να γίνει ανεκτή από την τοπική κοινωνία.

(iii) η ριζική βελτίωση των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών.

(δ) τόνισαν πως πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα για την ομαλή και αδιατάρακτη μετάβαση από το σημερινό στο όποιο προτεινόμενο νέο σύστημα αστικών συγκοινωνιών, χωρίς οι πολίτες να ταλαιπωρούνται.

(ε) ζήτησαν ο υπό εκπόνηση σχεδιασμός να περιλάβει συνολικά την αναδιοργάνωση των αστικών μεταφορών, δηλαδή αστικές συγκοινωνίες,  μετρό, ΚΤΕΛ, ταξί, θαλάσσια συγκοινωνία.

(ς) υπενθύμισαν πως η οικονομική κατάσταση των Δήμων δεν επιτρέπει την οικονομική συμμετοχή τους στο μετοχικό κεφάλαιο των υπό σύσταση νέων Φορέων, ενώ παράλληλα, για την συμμετοχή αυτή, απαιτείται να προηγηθούν ανάλογες νομοθετικές ρυθμίσεις.  Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο κ. Υπουργός, θα ήταν δυνατή η συμμετοχή των Δήμων με συνεισφορά άλλων περιουσιακών στοιχείων (π.χ. κατάλληλων εκτάσεων).

(ζ) ζήτησαν να αποσταλεί, το ταχύτερο, από το Υπουργείο γραπτή η σχετική πρότασή του, ώστε με βάση ένα συγκεκριμένο γραπτό, αναλυτικό, τεκμηριωμένο και κοστολογημένο κείμενο να ενημερωθούν, με εγκυρότητα και πληρότητα, τόσο οι Δήμαρχοι όσο και τα Δημοτικά Συμβούλια, τα οποία και θα κληθούν στον κατάλληλο χρόνο να λάβουν σχετικές (θετικές ή αρνητικές) αποφάσεις.

(η) εξέφρασαν την ευχή να συνεχιστεί, σε βάθος και με ένταση, η ενημέρωση που εγκαινιάστηκε σήμερα και ο διάλογος με την συμμετοχή όλων ανεξαιρέτως των αρμοδίων Φορέων και Οργανισμών, δηλαδή και του ΟΑΣΘ και των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ.

Με την ολοκλήρωση της συζήτησης για το κύριο αντικείμενο της συνάντησης, οι συμμετέχοντες Δήμαρχοι έθεσαν στον κ. Υπουργό ζητήματα της αρμοδιότητας του Υπουργείου του, όπως Σχολικής Στέγης, Αντιπλημμυρικής Προστασίας, συντηρήσεως του οδικού δικτύου, κ.λπ.».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φλωρίδης: Η δίκη για το Μάτι έγινε με νομοθεσία που διαμορφώθηκε το 2019
«Οι διατάξεις βάσει των οποίων επιδόθηκαν ποινές ψηφίστηκαν έναν χρόνο μετά τη φωτιά στο Μάτι» είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης
Φλωρίδης: Η δίκη για το Μάτι έγινε με νομοθεσία που διαμορφώθηκε το 2019