Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ζέρβας: Τι θα γίνει με τα 1.500 ΙΧ στο πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας;

Τοποθέτηση για το θέμα του δανείου των 20 εκ. ευρώ

Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας τοποθετήθηκε για το θέμα της επικείμενης σύναψης δανείου του Δήμου Θεσσαλονίκης με την ΕΤΕπ ύψους 20 εκατ. ευρώ, κάνοντας λόγο για «Δάνειο ξεπερασμένων πρακτικών και αναποτελεσματικότητας», αλλά και πως «Τέτοια δάνεια, έφεραν την κρίση σε χώρα και σε Δήμο». Μάλιστα, μίλησε εκτενώς και για τα ίδια τα έργα λέγοντας πως δεν έχει γίνει ενδελεχής μελέτη, φέρνοντας για παράδειγμα το πάρκινγκ της πλατείας Ελευθερίας, ρωτώντας τι θα γίνει με τα 1.500 αυτοκίνητα που εξυπηρετεί καθημερινά.

Πιο αναλυτικά ανέφερε πως «Θλίβομαι που η διοίκηση χρησιμοποιεί λογικές προηγούμενων διοικήσεων, τα λάθη της οποίας σε μεγάλο βαθμό πληρώνουμε σήμερα.

Στα προτεινόμενα έργα δεν υπάρχει κανένα αναπτυξιακό έργο που να δημιουργεί άμεσα θέσεις απασχόλησης. Δεν έχει γίνει καμία προετοιμασία για τις πολλές απαλλοτριώσεις, και για θέματα ιδιοκτησιακού καθεστώτος εκτάσεων που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από το Δήμο.

Όσον αφορά τις προτάσεις που πρόκειται να χρηματοδοτηθούν με το δάνειο της ΕΤΕπ:

α) η διαμόρφωση της Πλ.Ελευθερίας αν και αποτελεί ώριμο έργο ως προς τη μελέτη, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τα 1200 με 1500 αυτοκίνητα που εξυπηρετεί καθημερινά ούτε υπάρχει κανένα οικονομικό ισοδύναμο σχετικά με το 1,2 εκατ. ευρω το χρόνο που αποφέρει η σημερινή λειτουργία της πλατείας. Επιπλέον στην μελέτη ανάπλασης της πλατείας δεν προβλέπεται υπόγειο πάρκινγκ για την εξυπηρέτηση των οχημάτων,

β) το deck της επέκτασης της παλιάς παραλίας γίνεται χωρίς κανένα σχεδιασμό και καμία ωριμότητα σε μελέτες και αδειοδοτήσεις

γ) η επέκταση της πεζοδρόμησης της οδού Αγίας Σοφίας δε θα αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα και επιπλέον απαιτείται πρόσθετη κυκλοφοριακή μελέτη, πράγμα που θα επιβαρύνει χρονικά την υλοποίηση του έργου»

Στον αντίποδα των παραπάνω έργων ο κ. Ζερβας προτείνει:

  • τη διαμόρφωση ενός πάρκου 200 τουλάχιστον στρεμμάτων στην ανατολική πύλη της πόλης στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, που σήμερα αποτελεί μια αναξιοποίητη αλάνα
  • τη διαμόρφωση της πλατείας Διοικητηρίου που έχει παραμείνει ένα παρατημένο αρχαιολογικό κουφάρι.
  • την αξιοποίηση των Σφαγείων στο δυτικό τομέα του Δήμου μας και ως χώρου άθλησης.
  • την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Νίκης με την επέκταση της προφανώς κατά 20 μέτρα. Θα ελάφρυνε εξαιρετικά την κυκλοφορία και θα απέδιδε την επιθυμητή της χρήση
  • Σχεδίαση και κατασκευή  δικτύου ποδηλατόδρομων
  • τη χρηματοδότηση της παράκτιας συγκοινωνίας με δεδομένη τη δυσκολία εξεύρεσης επενδυτή.

Ως προς την υλοποίηση των έργων και τα χρηματοδοτικά εργαλεία ο κ. Ζερβας ανέφερε ότι η απορροφητικότητα του τεχνικού μας προγράμματος, βρίσκεται μόλις στο 50%, και στο ΕΣΠΑ 2014-2020 περιμένουν 800 εκατ. προς αξιοποίηση όπου δε θα χρειασθεί να βάλει ο δήμος ούτε ένα ευρώ. Ενώ τώρα τα όποια χρήματα αντληθούν από το δάνειο θα διοχετευθούν μόνο σε μελέτες.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας τόνισε:

«Τι αλλάζει σήμερα; Οτι τα 50 εκατομμύρια έγιναν 20; Χρειαζόμαστε λιγότερα έργα ή μικρότερη πλειοψηφία. Βρισκόμαστε σε μια λογική «βλέποντας και κάνοντας»

Και απορώ και με την ΕτΕΠ. Πόσο εύκολα αποφασίζει τη δανειοδότηση σε ένα πακέτο παντελώς ανώριμων έργων;

Τελικά διαμορφώνουμε την ατζέντα για το μέλλον της πόλης σε σχέδια χωρίς προετοιμασία, χωρίς ωρίμανση, χωρίς ουσιαστικά οφέλη.

Θα μπορούσαμε να συνάψουμε το δάνειο σε συνεργασία με τους υπόλοιπους Δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος σε κοινά projects. Η διαδικασία αυτή, θα πρέπει να αφορά παρεμβάσεις με αναπτυξιακό και ανταποδοτικό χαρακτήρα, οι οποίες να μην είναι αποσπασματικές, αλλά να συνιστούν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα.

Η μάχη για την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής που καθορίζεται από τομείς όπως  το κυκλοφοριακό, το πράσινο, η καθαριότητα, οι χώροι άθλησης και αναψυχής ουσιαστικά έχει χαθεί.

Σας παρακαλώ αποσύρετε την εισήγηση και επανέλθετε (σύντομα) με άλλη πρόταση. Που την έχει όντως ανάγκη η πόλη.

Σήμερα λυπάμαι που το λέω αλλά ψηφίζοντας αυτό το δάνειο κάνουμε τα ίδια λάθη με το παρελθόν που έφεραν τον δήμο και ολόκληρη την χώρα στην κατάσταση που βρίσκεται».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ραγδαίες εξελίξεις: Προ των πυλών νέο ωράριο σε σούπερ μάρκετ - πολυκαταστήματα
Πιο νωρίς θα κλείνουν από την επόμενη εβδομάδα τα μαγαζιά στη Θεσσαλονίκη – Η πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου
Ραγδαίες εξελίξεις: Προ των πυλών νέο ωράριο σε σούπερ μάρκετ - πολυκαταστήματα