Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μετρό Θεσσαλονίκη: Παίρνουν μπρος τα έργα στη Βενιζέλου – Τι θα γίνει

Ξεκινούν σήμερα τα έργα στο Σταθμό Βενιζέλου

Σήμερα Τρίτη ξεκινούν οι κατασκευαστικές εργασίες για την κατασκευή και του τελευταίου σταθμού της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, του σταθμού Βενιζέλου.

Οι πρώτες εργασίες που θα εκτελεστούν αφορούν τη δημιουργία των απαραίτητων εργοταξιακών χώρων και τις  παρακάμψεις των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφελείας βόρεια της οδού Εγνατίας και νότια, στην πλατεία Καπνεργάτη. Παράλληλα θα ξεκινήσει η κατασκευή της αντιστήριξης, με μικροπασσάλους, για τη δημιουργία των φρεατίων εξαερισμού εντός του σταθμού και θα ακολουθήσει η επίχωση του αρχαιολογικού χώρου για την προστασία των αρχαιοτήτων και η κατασκευή της πλάκας οροφής του σταθμού.

Υπενθυμίζεται ότι μετά την επανεκκίνηση του έργου της βασικής γραμμής της Θεσσαλονίκης το 2016 και μέχρι σήμερα, έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη του 100% των δίδυμων σηράγγων, το 95% των αρχαιολογικών εργασιών, το 90% της κατασκευής του αμαξοστασίου στην Πυλαία, το 80% των έργων πολιτικού μηχανικού σε 11 από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής, το 35% των αρχιτεκτονικών εργασιών, ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει και προχωρούν και οι Η/Μ εργασίες.

Όπως αναφέρει η Αττικό Μετρό «Οι εργασίες που απομένουν για την ολοκλήρωση του έργου, σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα, προχωρούν ήδη με εντατικούς ρυθμούς, προκειμένου το 2019 να αρχίσει η δοκιμαστική περίοδος λειτουργίας των συρμών και το 2020 να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του έργου.

Τέλος ανακοινώνεται ότι την αμέσως προσεχή περίοδο, με την ολοκλήρωση των κατασκευαστικών εργασιών στους σταθμούς, θα περιορίζονται σταδιακά οι δεσμευμένοι από τα εργοτάξια χώροι στους δρόμους της πόλης. Έτσι, εντός του επόμενου τριμήνου προγραμματίζεται να αποδεσμευτούν κατειλημμένες επιφάνειες στην οδό Μοναστηρίου, στην περιοχή του Ν. Σιδηροδρομικού Σταθμού και του σταθμού “Δημοκρατία”, καθώς επίσης και στην οδό Δελφών,  στους σταθμούς “Φλέμινγκ” και “Ανάληψη”, όπου θα αποκατασταθεί η αμφίδρομη λειτουργία της οδού Δελφών.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ζητά την κατανόηση όλων για την προσωρινή ταλαιπωρία που θα προκαλέσουν τα έργα της τελευταίας φάσης του μεγαλύτερου έργου υποδομής που έγινε ποτέ στη Θεσσαλονίκη και διαβεβαιώνει τους πολίτες και τους επαγγελματίες ότι θα ληφθεί ιδιαίτερη φροντίδα ώστε η όχληση από την ολοκλήρωση των έργων να είναι η ελάχιστη δυνατή».

Δεν θα μονοδρομηθεί η Εγνατία

«Η Εγνατία Οδός ούτε θα κλείσει, ούτε θα μονοδρομηθεί» δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9 fm». «Η Εγνατία Οδός, με χειρουργικές επεμβάσεις οι οποίες γίνονται από την Αττικό Μετρό, θα παραμείνει με τέσσερις λωρίδες, όπως είναι σήμερα, καθόλη τη διάρκεια της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου» διαβεβαίωσε ο κ. Μυλόπουλος, διευκρινίζοντας ότι «εκείνο το οποίο θα συμβεί, κατά διαστήματα και πάντα μετά από ενημέρωση των φορέων, είναι ότι το τμήμα της Βενιζέλου πάνω από την Εγνατία και το τμήμα της Βενιζέλου κάτω από την Εγνατία, είτε θα στενεύει, είτε για κάποια μικρά διαστήματα θα κλείνει, αλλά ποτέ δε θα συμπέσει να κλείσει το πάνω τμήμα της Βενιζέλου και το κάτω».

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα των εργασιών στον σταθμό της Βενιζέλου ο κ. Μυλόπουλος δεσμεύθηκε πως «θα γίνει μία πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια να τρέξει το έργο, ώστε η όποια ταλαιπωρία να είναι η δυνατόν συντομότερη». «Θα έχουμε διπλές βάρδιες στην κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου και θα προσπαθήσουμε να έχουμε και εξαήμερη εβδομαδιαία λειτουργία του εργοταξίου μέχρι και το Σάββατο», είπε, ενώ παράλληλα γνωστοποίησε πως «πριν η Θεσσαλονίκη διαπιστώσει μία ταλαιπωρία στη Βενιζέλου εξαιτίας της κατασκευής του σταθμού, θα διαπιστώσει μία ελάφρυνση, καθώς όσο το έργο προχωρεί, υπάρχουν καταλήψεις στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, οι οποίες θα απελευθερωθούν τους προσεχείς μήνες».

«Το νέο χρονοδιάγραμμα μετά την επανεκκίνηση του έργου τον Μάρτιο του 2016 τηρείται απαρέγκλιτα», διαβεβαίωσε ο κ. Μυλόπουλος, επισημαίνοντας ότι «το ξεκίνημα της Βενιζέλου σηματοδοτεί ουσιαστικά το τελευταίο έργο, την τελευταία φάση της ολοκλήρωσης του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης». «Το 2012 -πριν αποκαλυφθούν οι πολύ σημαντικές αρχαιότητες στη Βενιζέλου- το έργο ήδη κατέγραφε καθυστέρηση 5 ετών, άρα λοιπόν δεν ευθύνονται μόνο τα αρχαία και το περίφημο εκείνο διχαστικό δίλημμα ή αρχαία ή μετρό για τη Θεσσαλονίκη, γιατί η καθυστέρηση πέντε ετών προϋπήρξε», παρατήρησε.

Ευρεία σύσκεψη με φορείς της πόλης

Παράλληλα, η διοίκηση της Αττικό Μετρό συγκάλεσε για σήμερα Τρίτη, ευρεία σύσκεψη, με τη συμμετοχή όλων των φορέων της πόλης, προκειμένου να τους ενημερώσει για όλες τις παραμέτρους της έναρξης των εργασιών του μετρό στον σταθμό Βενιζέλου.

Την ενημέρωση από πλευράς ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. θα κάνει ο Πρόεδρος της εταιρίας, καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος και ο Διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης. Στην ενημερωτική σύσκεψη έχουν προσκληθεί και θα συμμετάσχουν ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης, η Υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης, κα Μαρία Κόλλια – Τσαρουχά, η Διευθύντρια του γραφείου Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, κα Κατερίνα Νοτοπούλου, καθώς και οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της πόλης και συγκεκριμένα του Ε.Β.Ε.Θ., του Ε.Ε.Θ., του Β.Ε.Θ., του Τ.Ε.Ε./Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας, του ΓΕΩΤΕΕ Μακεδονίας, του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Τμήματος Μακεδονίας, του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Σ.Β.Β.Ε., Σ.ΕΒ.Ε., της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων Ν. Θεσσαλονίκης, της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων Ν. Θεσσαλονίκης, όπως επίσης και οι εκπρόσωποι  του Ο.Σ.Ε.Θ. και του Ο.Α.Σ.Θ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ