Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

400 μαθητές στο 6ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας

Στο Κολλέγιο Ανατόλια

Μία μοναδική ευκαιρία να κατανοήσουν σε βάθος όσα συμβαίνουν σε ένα παγκόσμιο πλαίσιο στον χώρο της επιστήμης και της τεχνολογίας, είχαν οι 400 περίπου μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από την Ελλάδα και τις Ηνωμένες Πολιτείες κατά τη διάρκεια του 6ου Μαθητικού Συνεδρίου  Επιστήμης και Τεχνολογίας/ Anatolia College Science and Technology Annual Conference (ACSTAC) 2017. Το Συνέδριο διοργάνωσε το Κολλέγιο Ανατόλια στις εγκαταστάσεις του στα τέλη Νοεμβρίου, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του ΑΠΘ, του CERN (European Organization for Nuclear Research), του EPS (European Physical Society) και του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Η μεγάλη επιτυχία και η ευρεία απήχηση του ACSTAC αποδίδεται στο γεγονός ότι οι μαθητές λειτουργούν ως μικροί επιστήμονες στο πλαίσιο ενός συνεδρίου, αναλαμβάνοντας συγκεκριμένους ρόλους όπως η παρουσίαση και η κριτική εργασιών, και η οργάνωση του συνεδρίου. Στα ζητούμενα αυτής της εκπαιδευτικής προσομοίωσης είναι η προαγωγή τόσο της δημιουργικότητας όσο και του επιστημονικού τρόπου σκέψης, καθώς οι συμμετέχοντες μαθαίνουν βιωματικά την επιστημονική προσέγγιση και έρευνα.

Πέρα από τη χαρά της ανακάλυψης, της συνεργασίας και της ανακοίνωσης των επιστημονικών ευρημάτων, οι νεαροί σύνεδροι αποκτούν  μία εικόνα του σύγχρονου κόσμου, των τελευταίων εξελίξεων στην Επιστήμη και την Τεχνολογία, των βελτιώσεων που επιφέρουν και των προβληματισμών που προκαλούν, αναπτύσσοντας γόνιμη και κριτική σκέψη. Παράλληλα, γνωρίζουν την έρευνα συνομηλίκων τους από άλλα σχολεία, και παίρνουν κατευθύνσεις για το πώς μπορούν να κινηθούν εκτός της σχολικής τους αίθουσας και να έρθουν σε επαφή με πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα.

Οι μαθητές παρουσίασαν εργασίες Βιολογίας, Χημείας, Πληροφορικής, Μαθηματικών και Φυσικής, όπως και διαθεματικές εργασίες που συνδυάζουν Θετικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες. Το φετινό Συνέδριο εμπλουτίστηκε, όπως και κάθε χρόνο, με ομιλίες διακεκριμένων επιστημόνων, όπως ο Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης, αναπληρωτής καθηγητής του Τομέα Γενετικής, Ανάπτυξης και Μοριακής Βιολογίας του ΑΠΘ και ο Νικόλαος Φαχαντίδης, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονία και ιδρυτής της Ρομποτικής Ακαδημίας του ΠαΜακ.

Δύο επιστήμονες «νέας γενιάς», που παρά το νεαρό της ηλικίας τους έχουν κερδίσει τα εύσημα για το ερευνητικό τους έργο στο εξωτερικό σε θέματα αιχμής, άνοιξαν και ολοκλήρωσαν τις εργασίες του Συνεδρίου. Ο απόφοιτος του Κολλεγίου Ανατόλια Γιάννης Ασσαέλ, υποψήφιος διδάκτορας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και ερευνητής επιστήμονας στην Google DeepMind μίλησε για την τεχνητή νοημοσύνη και την αλλαγή που έχει  επιφέρει στον τρόπο που εργαζόμαστε, συμπεριφερόμαστε, και επικοινωνούμε. Ο 26χρονος ερευνητής,  που με την ομάδα του δημιούργησε το σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης LipNet.ai φέρνοντας επανάσταση στην αναγνώριση φωνής με χρήση αυτόματης χειλεανάγνωσης, παρουσίασε τη ραγδαία πρόοδο των τελευταίων ετών στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τα κρίσιμα ερωτήματα που καλείται να απαντήσει η επιστημονική κοινότητα.

Στην τελετή λήξης στο βήμα κεντρική ομιλήτρια η Δρ Ναυσικά  Σταυρίδου που μίλησε για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και τις ανεμογεννήτριες στις οποίες κάνει μεταδιδακτορική έρευνα στο πανεπιστήμιο του Birmingham με υποτροφία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Marie Sklodowska-Curie. Η ομιλήτρια περιέγραψε τους σταθμούς της διαδρομής της που ξεκίνησε από το Κολλέγιο Ανατόλια και συνδυάζει και τον πρωταθλητισμό, καθώς αγωνίζεται με την Εθνική Ομάδα Μπάσκετ. Η Ναυσικά Σταυρίδου αναφέρθηκε στον ρόλο του επιστήμονα, και στην ανάγκη προετοιμασίας της κοινωνίας ώστε να είναι έτοιμη να δεχθεί τις αλλαγές. Κλείνοντας έστειλε ένα ξεχωριστό μήνυμα προς το γυναικείο ακροατήριο τους δανειζόμενη μία ρήση του Μάικλ Τζόρνταν: «Υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν και εύχονται να συμβεί κάτι. Κάποιοι το κάνουν να συμβεί».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ