Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ζέρβας στο Δημοτικό: Εικονική πραγματικότητα παρουσιάζει ο Μπουτάρης

Δηλώσεις του ανεξάρτητου δημοτικού συμβούλου Κωνσταντίνου Ζέρβα

«Αν ο προϋπολογισμός ενός Δήμου αντικατοπτρίζει με αριθμούς την εικόνα μιας διοίκησης, τότε μπορούμε να πούμε ότι στον ΠΥ 2018 του Δήμου Θεσσαλονίκης καθρεφτίζεται η προχειρότητα και ανεπάρκεια των τελευταίων χρόνων. Eίναι μια εικονική πραγματικότητα στην οποία στηρίζεται και την οποία θέλει να παρουσιάσει η δημοτική αρχή στους πολίτες».

Με αυτή την αποστροφή ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Κωνσταντίνος Ζέρβας σχολίασε τον προϋπολογισμό του 2018 στην παρέμβασή του κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Έκανε λόγο για αναξιοπιστία της Διοίκησης και για το αποτέλεσμα της απαξίωσης των απόψεων που διατυπώνονται κατά καιρούς από δημοτικούς συμβούλους.

Αναφέρθηκε στην αρχή της ειλικρίνειας και της ακρίβειας σε κάθε πρόβλεψη εσόδων-εξόδων που έχουν καταστρατηγηθεί ενώ όπως είπε τα έσοδα είναι υπερεκτιμημένα ή πλασματικά ενώ τα έξοδα απλά υπάρχουν για να ισοσκελίσουν τις προβλέψεις.

Όσο για τα έσοδα, όπως είπε δεν βασίζονται σε δραστηριότητες αλλά σε… εξαγγελίες όπως τα τραπεζοκαθίσματα στη Νέα Παραλία, την παραχώρηση χρήσης πάρκινγκ στην Πλ. Ελευθερίας, την ελεγχόμενη στάθμευση…

Τέλος, έκλεισε λέγοντας ότι όπως φαίνεται από τον Π/Υ 2018 «και αυτή τη χρονιά δεν είναι σίγουρο ότι θα έρθουν τα Χριστούγεννα γιατί δεν προβλέπεται καμία δαπάνη για χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις...».

Ακολουθεί το  πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του:

Κύριοι συνάδελφοι,

Στην τοποθέτηση μου για την ψήφιση του Προϋπολογισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης για το έτος 2018 δήλωσα ότι αρχικά είναι άθλος και χρήζουν συγχαρητήριων οι υπάλληλοι του Δήμου που τον συνέταξαν, όμως πάλι η Διοίκηση τον φέρνει προς συζήτηση κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή προς συζήτηση.

Πάλι καλά γιατί η έκθεση πεπραγμένων του 2016 δεν πρόλαβε το μάταιο τούτο 2017 και απ’ ό,τι φαίνεται θα παρουσιασθεί, αν παρουσιασθεί, κάποια στιγμή το 2018.

Το να ολοκληρώνεις την τελευταία στιγμή και κάτω από συνθήκες πίεσης και άγχους και να καλείται το δημοτικό συμβούλιο μέρα Τρίτη και με μια ατζέντα ουσιαστικά 80 θεμάτων, δείχνει ή ότι δεν έχετε αίσθηση της σοβαρότητας του, είτε θέλετε μέσω της ταλαιπωρίας να έχετε τις λιγότερες απώλειες. Σε κριτική και ψήφους. Για αυτό υπάρχουν και τόσα άδεια έδρανα.

Να θυμίσω ότι σύμφωνα με τον νόμο Ν. 4172 και συγκεκριμένα στο άρθρο 77, τον οποίο επικαλείστε στην εισήγηση, o προϋπολογισμός έπρεπε να έρθει  προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο το αργότερο έως τέλος Οκτωβρίου. Αντ’ αυτού έρχεται προς ψήφιση κυριολεκτικά λίγο πριν τη λήξη του έτους.

Όσον αφορά τους αριθμούς του προϋπολογισμού, είναι πλασματικοί. Θα μπορούσα να τελειώσω την ομιλία μου με 2 λέξεις που αποτελούν και την τελική γνώμη του Παρατηρητηρίου του Υπ. Εσωτερικών για το σχέδιο του προϋπολογισμού: ΜΗ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟΣ! Τι παραπάνω μπορώ να πω από αυτό.

Αν ο προϋπολογισμός ενός Δήμου αντικατοπτρίζει με αριθμούς την εικόνα μιας διοίκησης, τότε μπορούμε να πούμε ότι στον ΠΥ 2018 του Δήμου Θεσσαλονίκης καθρεφτίζεται η προχειρότητα και ανεπάρκεια των τελευταίων χρόνων. Είναι μια εικονική πραγματικότητα στην οποία στηρίζεται και την οποία θέλει να παρουσιάσει η Δημοτική Αρχή στους πολίτες.

Συγχρόνως αποτυπώνει την αναξιοπιστία της Διοίκησης, την εύκολη και… εύπεπτη ανακολουθία λόγων και έργων. Σε μεγάλο βαθμό είναι το αποτέλεσμα της απαξίωσης των απόψεων και προτάσεων των δημοτικών συμβούλων.

Μιλήσατε για την αρχή της ειλικρίνειας και της ακρίβειας σε κάθε πρόβλεψη εσόδων-εξόδων και κατά τη γνώμη μου αυτή έχει καταστρατηγηθεί. Τα έσοδα είναι υπερεκτιμημένα ή πλασματικά ενώ τα έξοδα απλά υπάρχουν για να ισοσκελίσουν τις προβλέψεις.

Ο συγκεκριμένος προϋπολογισμός  ύψους 397 εκατ. € περιλαμβάνει 139 εκατ. € μη εισπραχθέντα, τα οποία δεν θα εισπραχθούν ποτέ. Δηλαδή το 35% του προϋπολογισμού βερεσέδια!

Φτάνουμε στα 258 εκατ. €, από αυτά εάν αφαιρεθούν τα έξοδα μισθοδοσίας των υπαλλήλων του δήμου (73 εκατ €) και τα μεταβιβαζόμενα έσοδα, που είναι οι κρατικές επιχορηγήσεις και τα προνομιακά επιδόματα (73,5 εκατ. €) απομένει είναι ένας προϋπολογισμός 111 εκατ €. Αυτός είναι ο προϋπολογισμός.

Με τη λήξη του 2018 θα αφήσει χρηματικό υπόλοιπο για την επόμενη χρονιά 43 εκατ. €. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να αφήσει 43 εκατ. €. Με την ίδια λογική είχατε που επικράτησε στον προϋπολογισμό του 2017

Με την ίδια λογική που επικράτησε το 2017 από τα 397, τα ανείσπρακτα 139, το προσωπικό 72, τα μεταβιβαζόμενα 70, άρα είχαμε να δείξουμε έργο 70 εκατ. ευρώ. Αν από τα 68 εκατ. που τελικά μένουν προβλέπονται επενδύσεις 44 εκατ. €. Και με δεδομένη την απορροφητικότητα των υπηρεσιών του δήμου στα τεχνικά έργα στο ύψος των 50%, απορώ με τι έργο θα φτάσουμε στο τέλος αυτής της χρονιάς.

Έχουμε και άλλα στοιχεία. Στο συμβούλιο που θα ακολουθήσει θα τεθεί προς ψήφιση ένα παράλληλο τεχνικό πρόγραμμα, ένας παράλληλος προϋπολογισμός. 1,6 εκατ. € με προγράμματα που αφορούν από τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Και άλλα στοιχεία που είναι ενδιαφέρον να θέσω για να δούμε τελικά τι προϋπολογισμός είναι αυτός που τελικά που καλούμαστε να ψηφίσουμε. Τα έσοδα από την ελεγχόμενη στάθμευση. Από τα 4 εκατ. θα πρέπει να αποδώσουμε τα 2 εκατ. στον ανάδοχο. Προβλέπεται να  κατασκευάσουμε το οδόστρωμα της Λεωφ. Στρατού 600.000€, την ανάπλαση της οδού Βαφοπούλου 200.000€, τη διάνοιξη της Αναξιμάνδρου 250.000€, την ανάπλαση της Γραβιάς 100.000€ και μέρος των πεζοδρόμιων της Τριανδρίας 100.000 κ.α.

Πότε θα εισπράξουμε, πότε θα δημοπρατήσουμε, πότε θα κατασκευάσουμε;

Την ίδια ώρα η Δημοτική Αστυνομία, που έχει αρκετές ανάγκες, προϋπολογίζεται να έχει τα ίδια χρήματα με πέρσι, χωρίς καμία απορρόφηση. Νοικοκυροσύνη δεν είναι να μην ξοδεύεις, αλλά να μπορείς να προσφέρεις υπηρεσίες, να προλαβαίνεις να δημοπρατείς και να κατασκευάζεις. Αν δεν συμβαίνουν τα παραπάνω, τότε θα το χαρακτήριζα περισσότερο ανικανότητα παρά νοικοκυροσύνη!

Να πάμε και σε άλλους κωδικούς. Το έσοδο 1.201.000 ευρώ από το πάρκινγκ της Πλ. Ελευθερίας, προφανώς κακώς υπάρχει ή προφανώς κακώς περιμένουμε να γίνει το έργο.

Επίσης, υπάρχει ένα κονδύλι 120.000 από μισθώματα αναψυκτηρίων της Νέας Παραλίας και μόνο. Και συγχρόνως υπάρχει ένα κονδύλι απόδοσης προς την ΕΤΑΔ 100.000 ευρώ. Αν σκεφτούμε με βάση το Μνημόνιο ότι το 20% των εσόδων από τη χρήση των αναψυκτηρίων της Νέας Παραλίας  θα πάει στην ΕΤΑΔ. Αυτό σημαίνει ότι για να πάρει η ΕΤΑΔ 100.000 ευρώ, θα πρέπει να έχουμε έσοδα 500.000 ευρώ τα οποία δεν τα έχετε.

Στον κωδικό 71 στην καθαριότητα, προτίθεστε να προχωρήσετε στην αγορά μηχανημάτων, εξοπλισμού και μεταφορικών μέσων με μια δαπάνη ύψους 4,9 εκατ. ευρώ τη στιγμή που το 2017 είχαν δαπανηθεί 187.000 ευρώ ενώ είχε προϋπολογισμό 2 εκατ.

Αντίστοιχα στα ανταλλακτικά αλλά και στη συντήρηση των μεταφορικών μέσων προϋπολογίσατε 790.000 και δαπανήσατε ΜΗΔΕΝ. Φέτος προϋπολογίζετε 1,4 εκατομμύρια. Ελπίζω να τα πάτε καλά.

Έξοδα για μυοκτονίες και απεντομώσεις σε κτήρια και χώρους του Δήμου. Το 2017 προέβλεπε 183.644 ευρώ για 2 χρόνια. Πόσα δαπανήθηκαν; ΜΗΔΕΝ! Ελπίζω φέτος να είμαστε πιο τυχεροί και σε αυτήν την κατηγορία.

Μιας και πολλοί αναφέρθηκαν στο δάνειο της ΕΤΕΠ, δεν ξέρω αν θα απορροφήσουμε το συγκεκριμένο δάνειο αφού πρόσφατα ο κ. Δημαρέλος είχε έρθει με μια εισήγηση για το ποιο ώριμο έργο να δημοπρατηθεί μέσω ΕΣΠΑ. Η πρώτη δόση των 5 εκατ. ευρώ απαιτεί κάποια ωριμότητα, πάντως είτε δαπανηθούν είτε όχι, να πληροφορήσω το δημοτικό συμβούλιο ότι το 2018 προβλέπονται 60.000 ευρώ για τόκους χρηματοδότησης δανείου από την ΕΤΕΠ και 100.000 ευρώ που αφορούν την εγγύηση της χρηματοδοτικής σύμβασης από το Ελληνικό Δημόσιο.

Η κ. Αγγελίδου μίλησε για το POS. Τι συμβαίνει με το POS; Οι πληροφορίες μου λένε ότι η απόφαση μας έχει απορριφθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Υπάρχει δαπάνη 130.000 ευρώ ως αμοιβές και προμήθειες τραπεζών, όταν πέρυσι είχαμε δώσει 2.200 ευρώ. Με αυτό το 0,45%, αν αναφέρεται σε προμήθεια για τη χρήση POS, για να φτάσουμε σε δαπάνες ύψους 130.000 ευρώ για αμοιβές και προμήθειες τραπεζών, τότε σημαίνει ότι μέσω POS θα πληρωθούν 30 εκατ. ευρώ. Η αρμόδια αντιδήμαρχος θεωρεί ρεαλιστικό το νούμερο αυτό.

Επίσης, μερικά μικρότερα νούμερα που αναδεικνύουν τη φιλοσοφία του προϋπολογισμού. Οι δαπάνες σε γραφική ύλη και φωτοτυπίες φτάνουν στο 100% της αύξησης σε σχέση με πέρσι. Και αυτό στην εποχή του internet και της ηλεκτρονικής επικοινωνίας. Επίσης η διεύθυνση καθαριότητας έχει ένα κονδύλιο για 30.000 ευρώ (για βιβλία).

Ολοκληρώνοντας, επειδή ζούμε μέρες Χριστουγέννων και σε αυτήν την αίθουσα έχουμε διαφωνήσει για τον εορτασμό των Χριστουγέννων, να τονίσω ότι στον προϋπολογισμό του 2018 δεν υπάρχει σχετικό κονδύλι, επομένως πιθανότατα του χρόνου δεν θα έχουμε πρόβλημα και δεν θα γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ