Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Μετοχές ΟΑΣΘ στη… μαύρη αγορά – Απόδοση 745% το χρόνο!

Σοβαρές αποκαλύψεις από τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη

Στοιχεία για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη δημοσιοποίησε στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.

Ο Χρ. Σπίρτζης μίλησε για την μαύρη αγορά των μετοχών του ΟΑΣΘ, ενώ αποκάλυψε πως δεν ανήκει στον Οργανισμό η τηλεματική στις στάσεις. Όπως είπε «Η απόδοση της κάθε μετοχής έφτανε το 745% του καταβεβλημένου κεφαλαίου. Δεν υπάρχει τέτοια απόδοση σε όλο τον πλανήτη. Το χρόνο έφτανε το 745%. Ο κ. Παππάς ήταν πολύ κομψός γιατί απέκρυψε την μαύρη αγορά των μετοχών. Κάποια στιγμή θα πρέπει οι αρχές να δουν πόσο πουλιόντουσαν, από ποιους πουλιούνταν και κατά πόσο ήταν νόμιμη όλη αυτή η διαδικασία.

Αναφερόμενος στο σύστημα τηλεματικής είπε «Ο ΟΑΣΑ έφτιαξε το σύστημα τηλεματικής, μία νέα εποχή. Έχουμε στη Θεσσαλονίκη; Θεωρητικά ναι. Δεν έχει όμως τους πραγματικούς χρόνους. Έχει (σ.σ. στο σύστημα της τηλεματικής) 520 λεωφορεία και δεν ήταν στον ΟΑΣΘ ο χειρισμός των χρόνων. Υπάρχει και κάτι χειρότερο. Το σύστημα δεν άνηκε στον ΣΑΣΘ και τον ΟΑΣΘ. Άνηκε στον ιδιώτη. Δεν είχε ο ΟΑΣΘ ούτε τους κωδικούς. Προφανώς ούτε ο ΣΑΣΘ».

Κατέληξε λέγοντας «Μπορούν να βγουν 12 διδακτορικά από αυτά που γίνονταν στον ΟΑΣΘ. Το ποτήρι θα είναι πολύ πικρό και θα το πιουν αυτοί που πρέπει. Αυτοί που έστησαν κομματικούς στρατούς μέσω του ΟΑΣΘ να τους ξεχάσουν». Τέλος, ανακοίνωσε πως βγήκε ο διαγωνισμός για να καταγράψει το δημόσιο ποια είναι η περιουσία του ΟΑΣΘ.

Υπενθυμίζεται πως ο υπουργός Υποδομών αποκάλυψε πως άλλη ιδιωτική εταιρεία από εκείνη που είχε αναλάβει το έργο του ελέγχου των εισιτηρίων, έπαιρνε ποσοστό από τις εισπράξεις του ΟΑΣΘ για τους ελέγχους που διενεργούσε. Αυτή η εταιρεία, είχε υπογράψει και έξι συμβάσεις για το σύστημα τηλεματικής. «Στη Θεσσαλονίκη δεν είχαμε μόνο μια παλαιοκομματική λογική, με συγκεκριμένες γκρίζες ζώνες που επέτρεπε την ύπαρξη κυκλωμάτων πλαστών εισιτηρίων ή άλλων συνδικαλιστών για να υπάρχουν οι πολιτικοί στρατοί στις αστικές συγκοινωνίες, είχαμε ένα κεντρικό σύστημα πολιτικού στρατού πάνω από 2.500 εργαζομένων , με κόστος πολλαπλάσιο από της Αθήνας που συντηρούσε και πάρα πολλές εταιρείες γύρω από τις αστικές συγκοινωνίες , για πολλές δεκαετίες» είπε ο κ. Σπίρτζης και προσέθεσε ότι την κινητή και ακίνητη περιουσία του ΟΑΣΘ έπρεπε το ελληνικό δημόσιο να την έχει πάρει πριν από το 2000 και όχι μόνο δεν την πήρε, αλλά έγινε και επέκταση σύμβασης χωρίς να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

«Ταρίφα» τα 16 εκατομμύρια κέρδος

Ο πρόεδρος του δημόσιου ΟΑΣΘ, κ. Στέλιος Παππάς, αναφέρθηκε στο ποσοστό επιδότησης από το ελληνικό κράτος προς τον Οργανισμό, αναφέροντας πως έφτανε το 200%. Όπως είπε «Στον ΟΑΣΘ το ποσοστό ήταν 200%. Δηλαδή σε ένα μεταφορικό έργο των 50 εκατ. το δημόσιο πλήρωνε 100 εκατ. ευρώ. Αν είναι να πληρώνει τόσα το δημόσιο για λεωφορείο καλύτερα να τους πηγαίνουμε με ταξί».

Όσον αφορά το «στάνταρντ» επιχειρηματικό κέρδος του Οργανισμού στα προηγούμενα έτη δήλωσε: «Αν θα δείτε τους ισολογισμούς το επιχειρηματικό κέρδος ήταν στάνταρντ 16 εκατομμύρια», δίνοντας το χαρακτηριστικό παράδειγμα δύο ετών. «Το 2010 τα έσοδα ήταν 63 εκατ. ευρώ, τα έξοδα 166 εκατ. ευρώ με κέρδος 16 εκατ. ευρώ. Το 2011 τα έξοδα ήταν 179 και τα έσοδα 50 εκατ. ευρώ αλλά το κέρδος έμεινε στα 16 εκατ. ευρώ», είπε.

Τέλος, ανέφερε ότι ήδη η παρούσα διοίκηση κατόρθωσε να εξοικονομεί σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016, περίπου 18 εκατ. ευρώ και τόνισε ότι ελπίζει μέσα στο επόμενο διάστημα να ξεπεράσουμε τα 30 εκατ. ευρώ. σε ετήσια βάση, μια εξοικονόμηση δηλαδή, η οποία είναι περίπου της τάξεως του 30% με 35% των συμβολών που είχε το Δημόσιο στον ΟΑΣΘ.

Τ.Θ. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ