Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Επί 61 χρόνια αντισυνταγματικός ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ

Πώς σχολιάζει την απόφαση του ΣτΕ ο Μανώλης Λαμτζίδης

Η απόφαση καταπέλτης του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της ουσίας έκρινε το καθεστώς του ΟΑΣΘ από το μακρινό έτος του 1957, κρίνοντάς το αντισυνταγματικό. Το επί δεκαετίες μονοπώλιο του ΟΑΣΘ έρχεται να «κλείσει» πλέον εν έτει 2018 με τη βούλα του ΣτΕ, όπου προσέφυγαν οι διοικούντες και μέτοχοι του ιδιωτικού Οργανισμού μετά την αποϊδιωτικοποίηση που ολοκληρώθηκε το 2017. Το ΣτΕ έκρινε απολύτως ορθή και «για το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου» την μετάβαση σε έναν κρατικό ΟΑΣΘ.

Η Ολομέλεια του ΣτΕ αναφέρει πως η ανάθεση και το αποκλειστικό προνόμιο του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης (σ.σ. που απολάμβανε ο ΟΑΣΘ από το 1957) «δεν ήταν αποτέλεσμα της συνταγματικά κατοχυρωμένης, ως ατομικού δικαιώματος, οικονομικής ελευθερίας και ιδιωτικής οικονομικής ελευθερίας από επιχειρήσεις που μπορούσαν να ιδρυθούν ελεύθερα με οποιαδήποτε νομική μορφή προς ενάσκηση του έργου αυτού ως επιχειρηματική δραστηριότητα».

Την απόφαση αυτή σχολιάζει στο Typosthes.gr ο γνωστός δικηγόρος της Θεσσαλονίκης, Μανώλης Λαμτζίδης, ο οποίος είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του νέου κρατικού ΟΑΣΘ. Όπως αναφέρει στο Typosthes.gr «Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας καταρχήν αποτελεί μια μεγάλη δικαίωση των κυβερνητικών πρωτοβουλιών για την αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ. Στη συνέχεια, αναδεικνύει την κακοδιαχείριση των προηγούμενων διοικήσεων του οργανισμού, καθώς και των παθογενειών που μας κληροδότησε. Ταυτόχρονα, λύνει ένα μεγάλο θέμα, που απασχολούσε τη νέα εποχή του ΟΑΣΘ και αποστερεί το οποιοδήποτε άλλοθι αυτών που υποστήριζαν ότι θίγονται».

Ο κ. Λαμτζίδης συμπληρώνει πως «Η ανάθεση της συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, ήταν εδώ και 61 χρόνια μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Το προηγούμενο καθεστώς, διασφάλιζε όλα τα προνόμια του ιδιωτικού τομέα στους μετόχους, ενώ επέβαλε και ένα μονοπώλιο. Πλέον, η απόφαση της αντισυνταγματικότητας από το ΣτΕ, έβαλε ένα νομικό φράγμα για πολλά θέματα γύρω από τον ΟΑΣΘ και άνοιξε το δρόμο στη νέα διοίκηση να αναβαθμίσει απερίσπαστη τη συγκοινωνία της πόλης».

Γιώργος Καλλίνης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί
Ο Απρίλιος θεωρείται ο πιο ζεστός και ξηρός μήνας στην Ταϊλάνδη, αλλά φέτος ο καύσωνας επιδεινώθηκε από το Ελ Νίνιο
Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί