Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πρόταση για λιγότερες λωρίδες για ΙΧ στην Εγνατία

Δηλώσεις του Δημάρχου στο πλαίσιο του εργαστηρίου «Μετρό και ανάπτυξη»

Του Γιώργου Καλλίνη

Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης από την πορεία και την παρουσίαση των συμπερασμάτων του εργαστηρίου «Μετρό και Ανάπτυξη: Ο άξονας της οδού Εγνατίας» που ξεκίνησε την Δευτέρα 11 Ιουνίου και υλοποιείται στο πλαίσιο της συμμετοχής του Δήμου Θεσσαλονίκης στο δίκτυο των 100 Ανθεκτικών πόλεων.

«Έχουμε ανεξάρτητες, μη συγκοινωνούσες καταστάσεις και τελικά καταφέρνουμε να κάνουμε μία τρύπα στο νερό. Αν δεν καθίσουν άνθρωποι από όλες τις επαγγελματικές ειδικότητες όλοι μαζί για να βρουν μια άκρη για αυτόν τον κεντρικό δρόμο της Θεσσαλονίκης, ο οποίος έχει ένα σωρό πλούτο, αλλά τελευταία έχει απαξιωθεί αλλά κατά διαστήματα ήταν ο πιο εμπορικός δρόμος της Θεσσαλονίκης, πως θα τον ξαναζωντανέψουμε; Τώρα πλέον φυτοζωεί», τόνισε ο Δήμαρχος.

«Τα κτίρια είναι υποβαθμισμένα, οι επαγγελματίες φυτοζωοούν, η κυκλοφορία είναι τραγική. Το μετρό θα εξυπηρετήσει ως ένα σημείο μία κατάσταση, αλλά αυτοί που θα χρησιμοποιήσουν το Μετρό δεν θα βλέπουν την Εγνατία. Είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος με την ολιστική αντιμετώπιση ενός θέματος όπως της Εγνατίας και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζουμε κομμάτια της πόλης. Παρόμοια προβλήματα σαν της Εγνατίας παρουσιάζονται και στην Άνω Πόλη και στην ανατολική πλευρά της πόλης, είτε είναι Τούμπα είτε είναι το Ε' Δημ. Διαμέρισμα, όπου και εκεί χρειάζονται αναβαθμίσεις. Οι πόλεις μας έχουν καταντήσει γκέτο. Η Θεσσαλονίκη δεν είναι φιλική και προς τον επισκέπτη και προς τον κάτοικο. Πρέπει να δουλέψουμε πολλά χρόνια, να εξοικονομήσουμε λεφτά και να πιστέψουμε ότι η πόλη μπορεί να γίνει ωραία πόλη για να ζήσει κάποιος. Η Θεσσαλονίκη έχει ένα πολύ ανθρώπινο μέγεθος, δεν είναι Αθήνα που έχει 5 εκατομμύρια κατοίκους», συμπλήρωσε.

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Γιώργος  Δημαρέλος, εξήγησε τους στόχους της νέας εποχής της πόλης, μετά την κατασκευή του μετρό. «Ο πρώτος στόχος είναι να μην είναι ανταγωνιστικά μεταξύ τους τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αλλά να αλληλοσυμπληρώνονται. Δεύτερον, να υπάρχει δράση ενάντια στην απαξίωση των καταστημάτων πάνω στον άξονα του μετρό. Τέλος, είναι σημαντικό να αναδειχθεί το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα που βρίσκεται στην οδό Εγνατία».

Η Κωνσταντίνα Καρύδη, εκπρόσωπος του δικτύου Resilient Cities τόνισε πως μέσω του προγράμματος «η Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνει ένα παγκόσμιο παράδειγμα. Η μπάλα είναι στη Θεσσαλονίκη, στους φορείς, που θα συνεργαστούν» προσθέτοντας ότι θα πρέπει να βρεθούν οι κατάλληλες πηγές χρηματοδότησης.

Η συγκοινωνιολόγος, αναπληρώτρια διευθύντρια ΙΜΕΤ, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, στην πρόταση της είπε πως "πρέπει να αναπτυχθεί ένα σχέδιο για όλο τον άξονα. Με διαφορετικά κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά, με μειωμένο αριθμό λωρίδων για τα οχήματα και απόδοση του δημοσίου χώρου στους κατοίκους. Με έμφαση στις κάθετες συνδέσεις και τις πεζοδρομήσεις".

Το εργαστήριο που ξεκίνησε τη Δευτέρα 11 Ιουνίου και ολοκληρώθηκε χθες Τετάρτη 13 Ιουνίου 2018 με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του,  υλοποιείται στο πλαίσιο της συμμετοχής του Δήμου Θεσσαλονίκης στο δίκτυο των 100 Ανθεκτικών πόλεων.

Κατά τη διάρκειά του τέθηκαν προς συζήτηση θέματα που αφορούν στη μεγιστοποίηση των ωφελειών από την κατασκευή και ολοκλήρωση του Μετρό, όπως η βιώσιμη μετακίνηση, τα ανεκμετάλλευτα ακίνητα, η αξιοποίηση των ανοιχτών χώρων, η ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών, καθώς και οι αστικές προκλήσεις που θα δημιουργηθούν με την παράδοση του Μετρό στον άξονα της οδού Εγνατίας.

Στο εργαστήριο συμμετείχαν μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι από ιδιωτικούς, δημόσιους, ακαδημαϊκούς και μη κερδοσκοπικούς τομείς της Θεσσαλονίκης και του εξωτερικού, όπως: AT Osborne, IMG Rebel, Arup, British Council, Cisco, Αττικό Μετρό, ΟΣΕΘ, Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΚΕΤΑ, Επαγγελματικό Επιμελητήριο, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Εφορία Αρχαιοτήτων, ΑΠΘ, ΓΑΙΟΣΕ, CBR Ellis,  Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης και υπηρεσίες του Δήμου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ σε παιδιά κάτω των 13 σε πόλη στη Γαλλία
Κάθε ανήλικος ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν θα μπορεί, χωρίς να συνοδεύεται από έναν ενήλικο, να κυκλοφορεί από τις 23.00 έως τις 06.00 σε δημόσιους...
Απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ σε παιδιά κάτω των 13 σε πόλη στη Γαλλία
Η επικίνδυνη ασθένεια που απειλεί όσους ξεχνούν να βουρτσίζουν τα δόντια τους
Ένας καθηγητής του Χάρβαρντ μιλά για τον κίνδυνο σοβαρών ασθενειών που διατρέχουν όσοι αμελούν τη στοματική τους υγιεινή
Η επικίνδυνη ασθένεια που απειλεί όσους ξεχνούν να βουρτσίζουν τα δόντια τους