Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: 10 σημεία παγίδες κινδύνου στο ανάχωμα Καλοχωρίου (ΦΩΤΟ)

Κίνδυνος να φτάσει θαλασσινό νερό μέχρι την Εθνική Οδό

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Σήμα κινδύνου για την άμεση ανάγκη συντήρησης του παράκτιου αναχώματος του Καλοχωρίου, το οποίο προστατεύει το Καλοχώρι, αλλά και την ευρύτερη περιοχή, από ενδεχόμενες πλημμύρες, εκπέμπει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Αν δεν γίνουν εργασίες συντήρησης σε δέκα σημεία που έχουν διαρραγεί τα βράχια και σπάσει το χωμάτινο ανάχωμα, το Καλοχώρι θα πλημμυρίσει το θαλασσινό νερό θα φτάσει μέχρι την Εθνική Οδό, τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Κώστας Γιουτίκας.

«Το παράκτιο ανάχωμα προστατεύεται και με βράχια. Αυτό γίνεται γιατί το ανάχωμα είναι χωμάτινο, άρα κινδυνεύει να διαβρωθεί από το θαλασσινό νερό. Ξέρετε, υπάρχει μια ιδιαιτερότητα στο Καλοχώρι. Η περιοχή είναι χαμηλότερη από τη θάλασσα. Σε ορισμένα σημεία είναι από 80 εκατοστά μέχρι και 2 μέτρα πιο χαμηλά από τη θάλασσα. Γι’ αυτό και είναι χρήσιμο το ανάχωμα που υπάρχει να συντηρείται σε τακτά χρονικά διαστήματα», σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης.

Το πρωί της Παρασκευής σε επιτόπια επίσκεψη στην περιοχή έδειξε στους εκπροσώπους των ΜΜΕ της πόλης μας δύο από τα δέκα συνολικά σημεία όπου το κομμάτι του αναχώματος με τα βράχια έχει διαρραγεί, και πλέον είναι μόνο χωμάτινο.

«Υπάρχουν δέκα σημεία που είναι μόνο χωμάτινα γιατί, από την πάροδο των χρόνων και από τον κυματισμό, έχουν σπάσει τα βράχια.

Η ΠΚΜ, παρόλο που δεν είναι δική της ιδιοκτησία, αδειοδότησε περιβαλλοντικά σε 17 μήνες με δικά της μέσα, αυτά τα 10 σημεία. Έχουμε συμφωνία και του Φορέα Δέλτα Αξιού για τις σχετικές παρεμβάσεις στα παραπάνω σημεία όμως μας λείπει η τελική έγκριση από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Εδώ και δύο χρόνια δεν μας επιτρέπει η Κτηματική Υπηρεσία του δημοσίου για να επέμβουμε.

Το αιτιολογικό τους είναι ότι η περιοχή πρέπει να μελετηθεί. Η δική μας απάντηση είναι ότι δεν είναι θέμα μελέτης γιατί μιλάμε για έργο που ήδη υπάρχει από το 1956 και που πρέπει όμως να συντηρηθεί. Άρα μιλάμε για έργο συντήρησης», σημείωσε ο κ. Γιουτίκας.

Συμπλήρωσε πως «αν σπάσει το ανάχωμα η ζημιά θα είναι δισεκατομμυρίων. Τότε η θάλασσα θα περάσει από το  Καλοχώρι και το νερό θα φτάσει μέχρι την Εθνική Οδό και θα πλημμυρίσουν περισσότερα από 300.000 στρέμματα. Και θα καταστραφούν όλες οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις που υπάρχουν στην περιοχή».

«Πρέπει να μας επιτραπεί να κάνουμε επεμβάσεις. Να μπουν βράχια για να ενισχυθεί το ανάχωμα», κατέληξε.

Να τονίσουμε πως αναμένεται η έκδοση σχετικής τροπολογίας, σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία, ώστε να εκτελεστούν τα έργα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ