Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μέλλον με 18 συρμούς – Πόσους επιβάτες θα χωρούν

Καθημερινά θα κυκλοφορούν 18 συρμοί με τέσσερα βαγόνια έκαστος

"Πρεμιέρα" στην 83η Διεθνή Έκθεση θα κάνει το πρώτο βαγόνι νέας γενιάς τού υπό κατασκευή Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αφίχθη νωρίτερα σήμερα στο διεθνές εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της ΔΕΘ - Helexpo ΑΕ πάνω σε νταλίκα. Πέρυσι και πρόπερσι οι διοργανώσεις της ΔΕΘ είχαν φιλοξενήσει βαγόνια των Μετρό της Κοπεγχάγης (ίδιου τύπου με της Θεσσαλονίκης) και της Αθήνας αντίστοιχα. Φέτος οι επισκέπτες της Έκθεσης θα έχουν την ευκαιρία να επιβιβαστούν στο πρώτο βαγόνι νέας γενιάς του αυτόματου Μετρό Θεσσαλονίκης. Οι συρμοί εκτιμάται ότι θα έχουν παραδοθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2019, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει βάσει προγράμματος η δοκιμαστική λειτουργία του μέσου σταθερής τροχιάς της πόλης.

"Οι συρμοί θα αρχίσουν να παραδίδονται στις αρχές του 2019 (σ.σ.Φεβρουάριο) και η παράδοσή τους εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του ίδιου έτους, όπως και η (σιδηροδρομική) επιδομή" εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος. Καθημερινά θα κινούνται στις σήραγγες του Μετρό Θεσσαλονίκης 18 αυτόματοι συρμοί, πλήρως κλιματιζόμενοι και χωρίς οδηγό.

"Κάθε συρμός αποτελείται από τέσσερα βαγόνια. Το συνολικό μήκος κάθε συρμού είναι 51 μέτρα, κάτι που σημαίνει ότι κάθε βαγόνι έχει μήκος περίπου 12,5 μέτρων. Το δε πλάτος είναι 2,65 μέτρα. Κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 επιβατών, εκ των οποίων οι 76 καθήμενοι, καθώς και δύο θέσεις για ΑμΕΑ, ενώ θα υπάρχουν διπλές θύρες, μία στο βαγόνι και μία στην αποβάθρα. Η θύρα της αποβάθρας θα είναι κλειστή όταν δεν υπάρχει συρμός, ώστε να μη μπορεί να συμβεί κάποιο ατύχημα στη γραμμή" επισημαίνει ο κ. Μυλόπουλος, σύμφωνα με τον οποίο η αποβάθρα θα έχει μήκος 60 μέτρων.

Οπως και στις προηγούμενες δύο διοργανώσεις της ΔΕΘ, το βαγόνι θα είναι επισκέψιμο για τους κατοίκους και επισκέπτες της Έκθεσης. Τη μεταφορά του στην Ελλάδα ανέλαβε η "Ansaldo-Hitachi", στο εργοστάσιο της οποίας, στην Τοσκάνη της Ιταλίας, παράγεται το τροχαίο υλικό. Σύμφωνα με παλαιότερη ανάρτηση του κ. Μυλόπουλου στα κοινωνικά δίκτυα, τα τρένα του Μετρό Θεσσαλονίκης έχουν ήδη περάσει με επιτυχία τις δοκιμές.

Υπενθυμίζεται ότι στις 31 Ιουλίου ολοκληρώθηκε η διάνοιξη του συνόλου των υπόγειων σηράγγων του Μετρό Θεσσαλονίκης (με την ολοκλήρωση της διάνοιξης και της δεύτερης σήραγγας στην επέκταση προς Καλαμαριά). Παράλληλα, με βάση το χρονοδιάγραμμα των επόμενων σταδίων του έργου, που είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Ιούνιο, οι σιδηροτροχιές θα έχουν τοποθετηθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2019, το πρώτο τρένο προς δρομολόγηση θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη τον Φεβρουάριο του 2019 και το αμαξοστάσιο θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του ιδίου έτους.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι 5 λέξεις «κλειδιά» για τη Θεσσαλονίκη του αύριο – Ποια τα ατού, ποια τα «αγκάθια»
Ημερίδα της Marketing Greece με κεντρικό μήνυμα «Από το Χθες στο Αύριο. Μαζί διαμορφώνουμε το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης»
Οι 5 λέξεις «κλειδιά» για τη Θεσσαλονίκη του αύριο – Ποια τα ατού, ποια τα «αγκάθια»
Νατσιός: Η κοινωνία υπέστη εξαθλίωση - Βλέπουμε τις συνέπειες μέρα με τη μέρα
Ο πρόεδρος της Νίκης Δημήτρης Νατσιος κατηγόρησε τον Κώστα Καραμανλή για συγκάλυψη των ευθυνών για το δυστύχημα των Τεμπών
Νατσιός: Η κοινωνία υπέστη εξαθλίωση - Βλέπουμε τις συνέπειες μέρα με τη μέρα