Skip to main content
Menu Αναζήτηση

Θεσσαλονίκη: Σοβαρός κίνδυνος από πεζογέφυρα - Είναι... 70 ετών! (ΦΩΤΟ)

Ο δήμος Αμπελοκήπων-Μενεμένης επανέρχεται στο αίτημα για μια σύγχρονη και ασφαλή γέφυρα ...

Την αντικατάσταση της "επικίνδυνης μεταλλικής πεζογέφυρας Αμπελοκήπων" που βρίσκεται πάνω από τις γραμμές του ΟΣΕ και την τοποθέτηση μιας σύγχρονης και ασφαλούς γέφυρας, ζητά εκ νέου ο δήμαρχος Αμπελοκήπων - Μενεμένης κ. Λάζαρος Κυρίζογλου.

Ο δήμαρχος με έγγραφό του, το οποίο κοινοποιείται προς τον υπουργό υποδομών, τον πρόεδρο και τον διευθύνοντας σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, τονίζει ότι το ζήτημα είχε τεθεί με σχετικό έγγραφο και πριν 6 χρόνια ενώ περιγράφει την κατάσταση της γέφυρας ως "οξειδωμένη και σε κατάσταση αποδιοργάνωσης και διάλυσης" και διερωτάται: "Αλήθεια, τι περιμένουμε για να λυθεί επιτέλους αυτό το πρόβλημα, να γίνει στην περιοχή μας της Γένοβας;".

Συγκεκριμένα, ο κ. Κυρίζογλου αναφέρει στη νέα επιστολή του με σημερινή ημερομηνία:

Πέρασαν 6 χρόνια από τότε που με το σχετικό έγγραφό μας θέσαμε το ζήτημα της αντικατάστασης της επικίνδυνης μεταλλικής πεζογέφυρας Αμπελοκήπων (βρίσκεται στη συμβολή των οδών Λ. Καλλιθέας και Γ. Γεννηματά υπεράνω των γραμμών του ΟΣΕ).

Με το σχετικό έγγραφό της η ΟΣΕ Α.Ε μας «διαβεβαίωνε»: «Το αίτημά σας θα επανεξετασθεί όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, διότι στην παρούσα φάση αδυνατούμε να

δημοπρατήσουμε το έργο κατασκευής νέας πεζογέφυρας που επιθυμείτε». Δυστυχώς, έκτοτε δηλ. μετά 6 χρόνια, το αίτημά μας δεν «επανεξετάσθηκε», η ηλικίας πάνω από 70 έτη, οξειδωμένη, ευρισκομένη σε κατάσταση αποδιοργάνωσης και διάλυσης πεζογέφυρα δεν έχει αντικατασταθεί, με αποτέλεσμα να εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο για τους διερχομένους.

 Επανερχόμαστε για τέταρτη φορά και σας ξανακαταθέτουμε το αίτημά μας που είναι: η αντικατάσταση της απαρχαιωμένης και επικίνδυνης υπάρχουσας κατασκευής και η τοποθέτηση μιας σύγχρονης και ασφαλούς γέφυρας, που θα διαθέτει ζεύγος ανελκυστήρων, προκειμένου να προσφέρει ασφάλεια στους διερχομένους και τις ίδιες δυνατότητες εξυπηρέτησης σε άτομα με κινητικά προβλήματα.

Αλήθεια, τι περιμένουμε για να λυθεί επιτέλους αυτό το πρόβλημα, να γίνει στην περιοχή μας της Γένοβας!!!!;;;

Σημειώνεται ότι στις 9/10/2012 απέστειλε επιστολή προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ με την οποία ζητούσε την αντικατάσταση της γέφυρας. Όπως έγγραφε σε εκείνη την επιστολή:

Η μοναδική δίοδος επικοινωνίας της Δημοτικής Κοινότητας Αμπελοκήπων του Δήμου μας, με τον κεντρικό οδικό άξονα της Δυτικής εισόδου του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, γίνεται από μία μεταλλική αερογέγυρα στη συμβολή των οδών Λ. Καλλιθέας και Γεννηματά, η οποία διέρχεται υπεράνω των σιδηροδρομικών γραμμών και καταλήγει στην οδό Βίτσι του Δήμου Θεσσαλονίκης. Από την αερογέφυρα αυτή διέρχεται καθημερινά ένα μεγάλο πλήθος ατόμων. Δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα διέλευσης των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Η όλη κατασκευή λόγω παλαιότητας, δεδομένου ότι έχει κατασκευαστεί πριν επτά δεκαετίες περίπου, βρίσκεται σε κατάσταση αποδιοργάνωσης και διάλυσης. Έχουν γίνει άπειρες επεμβάσεις μικροσυντηρήσεων με «μπαλωματικό» τρόπο προκειμένου να διατηρηθεί σε χρήση. Η σημερινή κατάσταση της γέφυρας εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο για τους διερχόμενους. Ο κίνδυνος αυξάνεται ιδιαίτερα την περίοδο του χειμώνα που οι μεταλλικές σκάλες και ο διαλυμένος διάδρομος της καλύπτεται από στρώμα πάγου. Αίτημα του Δήμου είναι η αντικατάσταση της απαρχαιωμένης και επικίνδυνης υπάρχουσας κατασκευής και η τοποθέτηση μίας σύγχρονης και ασφαλούς γέφυρας που θα διαθέτει ζεύγος ανελκυστήρων, προκειμένου να προσφέρει ασφάλεια στους διερχόμενους και ίδιες δυνατότητες εξυπηρέτησης σε άτομα με κινητικά προβλήματα. Η συγκεκριμένη επιστολή συνοδευόταν και από τις παρακάτω φωτογραφίες:

Η απάντηση του ΟΣΕ

Στις 19.11.2012 είχε έρθει η απαντητική επιστολή από τον ΟΣΕ, στην οποία αναφερόταν ότι "γίνεται τακτικά από το προσωπικό συντήρηση της εν λόγω πεζογέφυρας για να είναι πάντα λειτουργική στην χρήση της" καθώς και ότι το αίτημα του δήμου "θα επανεξεταστεί όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν διότι στην παρούσα φάση αδυνατούμε να δημοπρατήσουμε το έργο κατασκευής νέας πεζογέφυρας που επιθυμείτε". Στην ίδια επιστολή αναφερόταν ότι στο σιδηροδρομικό δίκτυο υπάρχει πλειάδα αντίστοιχων μεταλλικών πεζογεφυρών και ότι "η αντικατάστασή τους με άλλες νεότερου τύπου με εκατέρωθεν ασανσέρ, κλίμακες και προδιαγραφών ΑΜΕΑ, γίνεται σταδιακά σε ολόκληρη τη χώρα κυρίως σε σημεία που υπάρχει μεγάλη αύξηση συγκέντρωσης πληθυσμού". "Εξάλλου, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο ΟΣΕ δεν δύναται να προβεί σε άμεση και πλήρη αντικατάσταση όλων αυτών [...] λόγω των τεράστιων χρηματοδοτικών αναγκών", αναφερόταν ακόμη.

Ο κ. Κυρίζογλου είχε επανέλθει και στις 14/8/2017 στο θέμα και στο αίτημα για αντικατάσταση, με σχετικό έγγραφο που και πάλι κοινοποιούσε στον υπουργό Υποδομών, τον πρόεδρο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: “Πράσινη” εργασιοθεραπεία στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο
Επανενταξιακοί ασθενείς απασχολούνται με εργασίες όπως η παρασκευή λαδιού με στόχο την ψυχοκοινωνική αποκατάστασή τους – Ετοιμάζουν γιορτή «Ελιάς &...
Θεσσαλονίκη: “Πράσινη” εργασιοθεραπεία στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο