Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Kηδεmanager για την σκολίωση, φίδι – φύλακας & ρομπότ που καθαρίζουν ακτές

Είναι μερικές από τις καινοτομίες μαθητών από την Κεντρική Μακεδονία που παρουσιάζονται στην 83ης ΔΕΘ στο περίπτερο του ΝΟΗΣΙΣ

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Τι κοινό έχουν ένα ρομποτικό φίδι-φύλακας, ένα σύστημα μέτρησης σκολίωσης, υποβρύχια ρομπότ που καθαρίζουν τη θάλασσα και ένας αραβικό-ελληνικός μεταφραστής ο οποίος «κατεβαίνει» από τους χρήστες του smartphone ή του tablet;

Αποτελούν καινοτομίες μαθητών από την Κεντρική Μακεδονία, με τις οποίες τα αντίστοιχα σχολεία συμμετείχαν στο 10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής που έγινε τον περασμένο Απρίλιο στο Νόησις, και που θα παρουσιάσουν στο περίπτερο 14 (της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας) της 83ης ΔΕΘ στο stand του Νόησις από το Σάββατο 8 μέχρι και την Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018.

«Στην φετινή Διεθνή Έκθεση το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ πρωτοπορεί και δίνει το βήμα στους μαθητές Α/θμιας και Β/θμιας να παρουσιάσουν τις καινοτομίες και την εφευρετικότητα τους. Ένα μικρό δείγμα από καινοτόμες κατασκευές, ρομποτικές διατάξεις και λογισμικά που παρουσιάστηκαν στο ΝΟΗΣΙΣ το 2018 κατά την διάρκεια του 10ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής καθώς και στην Έκθεση "τα ΕΠΑΛ δημιουργούν στην Κεντρική Μακεδονία".

Σε ρόλο εκθέτη, οι μαθητές θα προσπαθήσουν να μας κεντρίσουν το ενδιαφέρον και να μας εντυπωσιάσουν με τα επιτεύγματά τους», δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο Συντονιστής Μαθητικών Συνεδρίων Πληροφορικής

κ. Κώστας Ηλιάδης, και συμπλήρωσε: «Κάθε χρόνο πάνω από 200 Projects παρουσιάζονται στο ΝΟΗΣΙΣ, περισσότεροι από 400 εκπαιδευτικοί και 3000 μαθητές συμμετέχουν ως εισηγητές.

Πυλώνες υλοποίησης και υποστήριξης είναι η Περιφέρεια Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας του Υπουργείου Παιδείας, το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ, το Σωματείο Φίλοι του ΝΟΗΣΙΣ και οι Σχολικοί Σύμβουλοι.

Φέτος στην ΔΕΘ θα πάρουμε μια μικρή γεύση από την εφευρετικότητα τους. 

Μαθητής Λυκείου Ανατόλια θα μας καταπλήξει με την κατασκευή του στο τομέα της Ιατρικής. Ο Kηδεmanager έχει σχεδιαστεί ώστε να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα της Σκολίωσης και θα μας κάνει επίδειξη των δυνατοτήτων του με σύνδεση αποτελεσμάτων ακόμα και στα smartphones του ασθενή & γιατρού.

Μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου Αριδαίας θα μας παρουσιάσουν ένα ρομποτικό φίδι... φύλακα, που αντιστέκεται στους εισβολείς με ρεαλιστική κίνηση ζώου.

Μαθητής του Γυμνασίου Κοπανού θα μας δείξει πως έφτιαξε ένα ρομπότ 1 μέτρου με ανακυκλώσιμα υλικά που κινείται και μιλάει.

Μαθητές του 8ου Γυμνασίου Καλαμαριάς θα μας μιλήσουν για τα Hydrabots, τα 2 υποβρύχια ρομπότ τους που τα προγραμματίζουν για καθαρισμό θαλασσών από απόβλητα.

Μαθητές από το 5ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου θα μας δείξουν πώς αντιλαμβάνονται την έξυπνη γεωργία με το Ρομπότ Αμπελουργό.

Μαθητές από το Επαγγελματικό Λύκειο Αλεξάνδρειας θα μας κάνουν επίδειξη δικών τους apps για κινητά και smartphones για χρήση σαν μεταφραστής  στους πρόσφυγες αλλά και εφαρμογή βοήθημα στην μελέτη σχολικών μαθημάτων για τους συμμαθητές τους.

Δεκάδες ακόμα μαθητές και έργα θα περάσουν από το περίπτερο του ΝΟΗΣΙΣ με σκοπό να μας εκπλήξουν και να μας ευαισθητοποιήσουν».

«Τα παιδιά μάς έχουν εκπλήξει»

Και ο διευθυντής του ΝΟΗΣΙΣ κ. Θανάσης Κοντονικολάου αναφέρθηκε σε τηλεφωνική μας συνομιλία στις καινοτομίες που έκαναν τα παιδιά, και εστιάζοντας στην παρουσίαση στο περίπτερο της ΔΕΘ είπε πως «είναι μια αναγνώριση για τα παιδιά που επενδύουν τον ελεύθερο χρόνο τους στην πληροφορική και στην τεχνολογία για να ετοιμάζουν κάθε χρόνο μαζί με τους καθηγητές τους έργα, δράσεις και εφαρμογές για να τις παρουσιάζουν έπειτα στο μαθητικό συνέδριο πληροφορικής.

Είναι πολύ σημαντικό αυτό που κάνουν τα παιδιά, αν λάβουμε υπόψη την ηλικία τους και τα ελάχιστα χρήματα που διέθεσαν για να τις κάνουν, αλλά και τον χρόνο που αφιέρωσαν. Μας έχουν εκπλήξει».

Ο κ. Ηλιάδης συμπλήρωσε πως ξεχωρίζει «η ηλικία των παιδιών και η εφευρετικότητα τους». Και υπογράμμισε: «Από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο οι μαθητές μας έχουν όραμα για μία Ελλάδα Ψηφιακή της καινοτομίας.

Το αποδεικνύουν οι κατασκευές τους. Εφαρμογές από την ιατρική μέχρι την έξυπνη γεωργία, την ρομποτική μέχρι τα smartphones.

Τα παιδιά ξοδέψανε χρόνο και εκτός σχολείου, μάθανε την αξία της συνεργατικότητας και της ομαδικής δουλειάς. Παθιάστηκαν με το αντικείμενο τους και με το ίδιο πάθος το παρουσιάζουν στο κοινό».

Επόμενα βήματα; Φτιάχνοντας τη Νέα Ψηφιακή Ελλάδα

Όσο για το επόμενο βήμα; Ο κ. Ηλιάδης σημείωσε ότι: «Κάποιοι μαθητές τα εξελίσσουν και τα παρουσιάζουν και τις επόμενες χρονιές στο ΝΟΗΣΙΣ.

Κάποια από τα έργα παρουσιάζονται και σε άλλους διαγωνισμούς  ρομποτικής & καινοτομίας (πανελλήνιους και παγκόσμιους).

Το μεγάλο τους όμως κέρδος, είναι το ταξίδι της δημιουργίας και η συνεργατικότητα. Αυτό είναι το πρώτο βήμα για την μελλοντική τους εξέλιξη.

Τα παιδιά αυτά έχουν όλα τα εφόδια για να ξεχωρίσουν και να εξελιχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μετά σαν επιστήμονες.

Στο μέλλον, κάποιοι από αυτούς τους μαθητές/μαθήτριες, θα βρεθούν στο εξωτερικό και θα μεγαλουργήσουν. Όμως το μεγάλο στοίχημα για τη χώρα μας είναι όλα αυτά τα παιδιά να μείνουν εδώ. Να τους εξασφαλίσουν ένα φιλικό περιβάλλον ώστε να δημιουργήσουν την Νέα Ψηφιακή Ελλάδα».

Στη συνεργατικότητα εστίασε και ο κ. Κοντονικολάου λέγοντας πως τα παιδιά μέσα από τις εφαρμογές και τις καινοτομίες που έκαναν, έμαθαν να εργάζονται σε ένα συνεργατικό σχήμα που ο ένας θα βάλει το κομμάτι της εφαρμογής, άλλος του λογισμικού, άλλος της δημιουργίας, έχοντας πάντα την επίβλεψη του δασκάλου, και κατάφεραν να κάνουν εφαρμογές που μπορούν να εμπνεύσουν τους αυριανούς επιχειρηματίες της χώρας μας.

Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας στο ΝΟΗΣΙΣ

Εξάλλου, στο πλαίσιο της παρουσίασης του έργου των μαθητών όπως μας αποκάλυψε ο κ. Κοντονικολάου θα γίνει στο τέλος Νοέμβρη στο ΝΟΗΣΙΣ ένα συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας. «Εκεί οι εφαρμογές αυτές θα παρουσιαστούν σε start up εταιρείες, σε επιχειρηματίες, οι οποίοι φυσικά δεν θα προχωρήσουν λόγω ηλικίας των παιδιών σε κάποια δέσμευση, απλά θα γίνει ένα inno-hub και θα αφορά κυρίως στην ανίχνευση δεξιοτήτων και ικανοτήτων των παιδιών για το τι μπορούν να προσφέρουν μελλοντικά και μακροπρόθεσμα, και όχι όσο είναι μαθητές. Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε έναν κόμβο παρακολούθησης αυτών των παιδιών που έχουν ειδικές δεξιότητες και ικανότητες», ανέφερε ο διευθυντής του ΝΟΗΣΙΣ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη σήμερα με 2 στάσεις – Ποιες ώρες απεργούν
Στάση εργασίας από τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ στο πλαίσιο των απεργιακών κινητοποιήσεων για την εργατική Πρωτομαγιά
Χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη σήμερα με 2 στάσεις – Ποιες ώρες απεργούν