Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Έρχονται αλλαγές στις πιάτσες ταξί στη Θεσσαλονίκη

12ωρη στάση εργασίας κάνουν τα ταξί την Πέμπτη

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Σε φάση σχεδιασμού βρίσκονται οι πιάτσες ταξί στη Θεσσαλονίκη, καθώς η έναρξη των δρομολογίων του μετρό που είναι προγραμματισμένη για το 2020 αλλάζει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, ενώ, παράλληλα, γίνονται ήδη παρεμβάσεις και αλλαγές σε διάφορα σημεία ώστε να υπάρχει καλύτερη εξυπηρέτηση και ομαλότερη κίνηση.

"Έχουμε πολύ δουλειά τα επόμενα χρόνια γι' αυτό σχεδιάζουμε με το δήμο πως θα είναι πιο λειτουργικές οι πιάτσες κυρίως στο κέντρο που υπάρχει το πιο μεγάλο πρόβλημα. Κάποιες πιάτσες θα καταργηθούν κάποιες νέες θα δημιουργηθούν", λέει στον "Τύπο Θεσσαλονίκης" ο Κλήμης Λεοντιάδης πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Θεσσαλονίκης "Ο Ερμής".

"Ο συγκοινωνιακός χάρτης αλλάζει ούτως ή άλλως τα επόμενα χρόνια με την έλευση και του Μετρό. Σε αυτόν το χάρτη προσπαθούμε να σχεδιάσουμε ώστε και τα ταξί να είναι στα σημεία ενδιαφέροντος. Δηλαδή να έχουμε πιάτσα ταξί σε κάθε στάση του μετρό που θα μπορεί να λειτουργεί ως μέσο μετακίνησης συνδυαστικό με το μετρό ή με το λεωφορείο", αναφέρει χαρακτηριστικά. Σημειώνεται ότι για το θέμα αυτό το σωματείο είχε πραγματοποιήσει στα τέλη Σεπτεμβρίου και  συνάντηση με την Αττικό Μετρό.

Μέχρι να αρχίσει να κυκλοφορεί ο Μετρό στη Θεσσαλονίκη ωστόσο, στους δρόμους της πόλης γίνονται, παράλληλα και διάφορες άλλες παρεμβάσεις που αφορούν το κυκλοφοριακό, όπως τα πασαλάκια που έχει τοποθετήσει ο δήμος σε κάποια σημεία.

"Θετικό το μέτρο με τα πασαλάκια"

"Ο δήμος βάζει πασαλάκια σε δρόμους άρα θα πρέπει οι πιάτσες μας στα συγκεκριμένα σημεία να μην ενοχλούν και να προσπαθούμε να περιορίσουμε το μεγάλο αριθμό των αυτοκινήτων εκεί", όπως λέει ο κ. Λεοντιάδης. Πάντως οι ταξιτζήδες αποτιμούν θετικά το μέτρο με τα πασαλάκια, καθώς έχουν φύγει τα παρανόμως παρκαρισμένα Ι.Χ. και έχουν διευκολύνει την κίνηση. Ωστόσο, "σε κάποια σημεία όπου υπάρχουν πιάτσες και μπαίνουν και πασαλάκια πρέπει να βρεθεί μια λύση για να μην ενοχλούν και τα ταξί, όπως τα Ι.Χ. ", τονίζει ο κ. Λεοντιάδης.

Οι πιο άμεσες αλλαγές

Σύμφωνα με τον ίδιο λύση πρέπει να δοθεί για κάποιες πιάτσες που είναι πάνω στην λεωφορειογραμμή. Η πιάτσα στην Καμάρα είναι μια τέτοια περίπτωση για την οποία πρέπει να δοθεί μια λύση, όπως λέει. Τελευταία δώσαμε λύση στη συμβολή των οδών Βασ. Όλγας με Λασκαράτου όπου υπήρχαν ταξί και τα έχουμε βγάλει, το ίδιο έγινε και στην Μπότσαρη με Βασ. Όλγας. Στο κέντρο, στην οδό Αγίας Σοφίας με Τσιμισκή όπου προβλέπεται να γίνει ήπιας  κυκλοφορίας δρόμος, θα πρέπει να φύγει η πιάτσα ταξί που υπάρχει εκεί και θα πάει μάλλον επί της Μητροπόλεως, λέει ο ίδιος.

Όσο για την πορεία του κλάδου τα τελευταία χρόνια, ο κ. Λεοντιδης λέει ότι πάει όπως πάει όλος ο κόσμος.  Όπως όλη η αγορά, όλη η κοινωνία, δύσκολα, παλεύουμε, τονίζει χαρακτηριστικά.

12ωρη στάση εργασίας των ταξί την Πέμπτη 8 Νοεμβρίου

Στο μεταξύ, Πανελλαδική στάση εργασίας στην Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου από τις 04:00 π.μ. – 16:00 μ.μ. κήρυξε η Πανελλήνια Ομοσπονδία ΤΑΧΙ, καλώντας παράλληλα σε συγκέντρωση στις 9 το πρωί στην Ευελπίδων. Στην απεργία θα συμμετάσχουν και τα ταξί της Θεσσαλονίκης, όπως γνωστοποίησε στον Τ.Θ. ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Θεσσαλονίκης κ. Κλήμης Λεοντιάδης.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, οι ταξιτζήδες ζητούν άμεση εφαρμογή του Ν.4530/18 και Ν.4446/16 και δράση από τις Ελεγκτικές Αρχές σημειώνοντας ότι "μόνο έτσι θα δημιουργηθούν συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού". Επίσης ζητούν "άμεση πάταξη της υποκλοπής έργου από φορείς (Ι.Χ.) που δεν έχουν δικαίωμα επιβατικής μεταφοράς" και "άμεση προσαρμογή όλων των εταιρειών διαμεσολάβησης με το εθνικό νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την αστική μεταφορά".

Ειδικότερα στην ανακοίνωσή του αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι "η συνήθεια κάποιων διαμεσολαβητικών εταιρειών (με την βοήθεια ή την ανοχή προηγούμενων κυβερνήσεων) να νοθεύουν τον ανταγωνισμό, πότε με παράνομες προσφορές, πότε με παραβιάσεις του Κανονισμού Λειτουργίας, πότε με την τεχνική των τριγωνικών συναλλαγών με κατάληξη την φοροαποφυγή, σκοντάφτει πλέον στον Ν.4530/2018 και στο Ν.4446/16 (άρθρο 71 απαγόρευση είσπραξης για λογαριασμό τρίτων). Είναι πλέον ζήτημα των δημόσιων ελεγκτικών μηχανισμών να εφαρμόσουν το νόμο και να δημιουργήσουν ένα υγιή πεδίο ανταγωνισμού στον τομέα των επιβατικών μεταφορών".

Αναφέρουν ακόμη ότι ως κλάδος δεν απέρριψαν ποτέ ούτε τις εφαρμογές ούτε την ψηφιακή τεχνολογία. "Αυτό που ζητάμε είναι η πιστή εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας απ’ όλους, είτε πρόκειται για μεμονωμένο ταξιτζή, είτε για δίκτυο, είτε για διαμεσολαβητική εταιρεία", τονίζουν.

Σύμφωνα με τον κ. Λεοντιάδη στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με εφαρμογές και με κάποιες "εταιρείες φαντάσματα". "Προσπάθησαν πολλές φορές να εισέλθουν αλλά δεν βρίσκουν έδαφος γιατί έχουμε οργανωμένα δίκτυα, οργανωμένες εταιρείες δικές μας οι οποίες λειτουργούν νόμιμα και δεν αφήνουν να παρεισφρήσουν τέτοιου είδους φαινόμενα", όπως λέει. 

Εκδικάζεται αγωγή εναντίον του Λυμπερόπουλου

Στην ίδια ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας επισημαίνεται ακόμη: "Ο εκφοβισμός με διώξεις και αγωγές στοχεύει στην απαγόρευση της δημοσιοποίησης των απόψεών μας. Κανείς δεν μπορεί να μας φιμώσει. Το ταξί υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Για εμάς είναι η δουλειά μας. Για άλλους ένα ακόμη προϊόν. Το δημοκρατικό δικαίωμα των εκπροσώπων του κλάδου μας να έχουμε γνώμη και άποψη για τη δουλειά μας θα υπερασπιστούν στο δικαστήριο (8/11/18), ο ίδιος ο Υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο Γεν. Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών Αθανάσιος Βούρδας". Σημειώνεται ότι στις 8/11 εκδικάζεται η αγωγή της BEAT εναντίον του Προέδρου της ΠΟΕΙΤΑ Θύμιου Λυμπερόπουλου, για συκοφαντική δυσφήμιση. Από την πλευρά της, η BEAT κάνει λόγο για «προσπάθεια δημιουργία κλίματος εκφοβισμού».

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ