Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τώρα ώρα για την Βασ. Όλγας - Τι θα ισχύει για το πάρκινγκ

Για την εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Συνεχίζονται οι έλεγχοι της δημοτικής αστυνομίας για την εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ενώ ο προσανατολισμός πλέον είναι και προς την Ε΄Δημοτική Κοινότητα.

"Τρέχουμε πάρα πολύ την ελεγχόμενη στάθμευση. Ο προσανατολισμός τώρα είναι η εφαρμογή του συστήματος και στην 5η Κοινότητα", λέει χαρακτηριστικά, μιλώντας στον Τύπο Θεσσαλονίκης ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης για θέματα δημοτικής αστυνομίας κ. Λευτέρης Κιοσέογλου.

Πρόκειται, όπως λέει ο κ. Κιοσέογλου για μια μεγάλη περιοχή (περιοχή Βασιλίσσης Όλγας, από την τρίτη παράλληλη οδό επάνω μέχρι κάτω στην παραλία) όπου προβλέπεται ότι θα δοθούν 260 περίπου θέσεις για επισκέπτες επί της Βασιλίσσης Όλγας και όλα τα γύρω στενά θα είναι θέσεις για μόνιμους κατοίκους. Ήδη εδώ και κάποιο διάστημα γίνονται αιτήσεις από τους μόνιμους κατοίκους προκειμένου να πάρουν την κάρτα, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις.

Για τα πασαλάκια και τις αντιδράσεις

Ερωτηθείς σχετικά με το μέτρο με τα πασαλάκια που μπήκαν στις λεωφορειολωρίδες σε δρόμους της Θεσσαλονίκης, ο κ. Κιοσέογλου τονίζει ότι είναι " θλιβερό να γεμίζεις την πόλη πασαλάκια προκειμένου να επιβάλλεις την τάξη. Όμως έστω και έτσι, αυτό που ενδιαφέρει είναι να μπορεί ο πολίτης, ο εργαζόμενος, να μετακινείται εύκολα και γρήγορα με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να μη χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του". Όσο για τις αντιδράσεις που εκφράστηκαν από καταστηματάρχες, λέει ότι "όταν θέλεις να εφαρμόσεις τη νομιμότητα ή να κάνεις κάποια πράγματα για το κοινωνικό σύνολο έχεις απέναντί σου κάποια συμφέροντα όπως αυτά των μαγαζιών". Μετά από δεκαετίες που σταματούσαν στη λεωφορειολωρίδα και έκλειναν το λεωφορείο, τώρα που αναγκάστηκαν να πηγαίνουν στις κάθετες οδούς εκεί που είναι τα σημεία για τις φορτοεκφορτώσεις, διαμαρτύρονται γιατί δεν τους βολεύει, αναφέρει μεταξύ άλλων, ενώ υπενθυμίζει ότι και με το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης είχαν εκφραστεί αρχικά αντιδράσεις, "ωστόσο επιτέλους βρίσκουν οι επισκέπτες του κέντρου να παρκάρουν για να πάνε σε μαγαζιά, σε γραφεία κλπ".
"Δεν υπάρχει κεκτημένο στην παραβατικότητα. Χρόνια ολόκληρα και με την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας υπήρχε μια ασυδοσία, η τροχαία υποστελεχωμένη δεν  μπορεί να κάνει και αυτή τη δουλειά της. Τώρα που προσπαθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να κάνουν στοιχειωδώς τη δουλειά τους, υπάρχει αυτή η αντίδραση", τονίζει ο ίδιος και προσθέτει ότι από τα στατιστικά στοιχεία φαίνεται ότι η απόδοση της δημοτικής αστυνομίας είναι κάθε δίμηνο πιο ανεβασμένη, παρά το γεγονός ότι υπολείπεται σε προσωπικό.

Δεν επαρκεί το προσωπικό

Ειδικότερα, η έλλειψη προσωπικού στη δημοτική αστυνομία δημιουργεί προβλήματα στη διεξαγωγή των ελέγχων και έτσι σε απομακρυσμένες περιοχές της πόλης δουλεύει κυρίως με καταγγελίες από πολίτες. "Καλούμε τους πολίτες να κάνουν καταγγελίες γιατί είναι πάρα πολύ λίγο το προσωπικό και δεν έχουμε δυνατότητα να έχουμε συνεχή παρακολούθηση όλων των δρόμων της Θεσσαλονίκης", τονίζει ο κ. Κιοσέογλου.

Εκτός από θέματα ΚΟΚ, η δημοτική αστυνομία είναι επιφορτισμένη και με μια σειρά άλλες αρμοδιότητες. Συγκεκριμένα, διενεργεί ελέγχους στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, οι οποίοι μάλιστα εντείνονται αυτήν την εποχή, για τραπεζοκαθίσματα, ενώ συμμετέχει σε μικτά κλιμάκια που πραγματοποιούν ελέγχους για παρεμπόριο αλλά και για την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου.

Για το παραεμπόριο, ο κ. Κιοσέογλου τονίζει ότι η ΕΛΑΣ έχει τον πρώτο λόγο γιατί μετά την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας, η παράβαση του παραεμπορίου χρίζει αυτόφωρης διαδικασίας, κάτι που ο δημοτικός αστυνομικός δεν μπορεί να κάνει, εκ του νόμου.

Επίσης, το τελευταίο διάστημα πάλι με μικτά κλιμάκια, γίνονται έλεγχοι για τα ζώα συντροφιάς, ενώ παράλληλα η δημοτική αστυνομία ασχολείται και με το γνήσιο της υπογραφής για ανήμπορους πολίτες αλλά και με την κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία.

"Φανταστείτε ότι παράλληλα υπάρχει και διπλάσια δουλειά που πρέπει να γίνει μέσα στο γραφείο. Και όλο αυτό γίνεται με 65 άτομα, δηλαδή με μια βάρδια 25 άτομα την ημέρα", 

360 οι οργανικές θέσεις

Ο κ. Κιοσέογλου υπενθυμίζει ότι οι οργανικές θέσεις στην δημοτική αστυνομία είναι 360.

Στον Οργανισμό που είχε γίνει το 2013 προβλεπόταν και τμήμα αστυνόμευσης στις κοινότητες, όπου εκεί θα είχαμε σε κάθε κοινότητα ένα τμήμα και θα λειτουργούσαμε αποκεντρωμένα. Το δυστύχημα είναι ότι το 2013 καταργήθηκε η Δημοτική Αστυνομία, η οποία τότε αριθμούσε 190 άτομα. Οι δημοτικοί αστυνομικοί απορροφήθηκαν τότε σε 3 κατευθύνσεις, στην Αποκεντρωμένη "όπου έμπειρο ελεγκτικό μηχανισμό το κατάντησαν διοικητικούς υπαλλήλους", προς τα αστυνομικά τμήματα και την τροχαία και προς τις φυλακές, όπως αναφέρει.

Όταν βγήκε ο νόμος επανίδρυσης της δημοτικής αστυνομίας και δόθηκε η δυνατότητα μετακίνησης πρώην δημοτικών αστυνομικών από την αστυνομία και την τροχαία, η δημοτική αστυνομία αριθμούσε 65 άτομα. Τους τελευταίους μήνες δόθηκε η δυνατότητα επιστροφής και από τις φυλακές και σύμφωνα με τον κ. Κιοσέογλου υπάρχουν περίπου 30-35 αιτήσεις, ωστόσο, ο ίδιος λέει ότι " προφανώς έβγαλε αυτήν την απόφαση η κυβέρνηση και τους κρατά όμηρους ενόψει εκλογών". Πάντως τονίζει ότι αν επιστρέψουν αυτοί η δημοτική αστυνομία θα έχει μια δύναμη 90 και κάτι άτομα "που είναι ένα καλό δυναμικό".

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ