Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πότε θα έρθουν τα πρώτα νέα λεωφορεία ΟΑΣΘ

Σύμφωνα με όσα είπε σήμερα ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης

Στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου του 2019 θα δουν οι Θεσσαλονικείς τα πρώτα καινούρια αστικά λεωφορεία στην πόλη, εφόσον δεν υπάρξουν εμπλοκές στη σχετική διαγωνιστική διαδικασία. Τα υπόλοιπα καινούρια λεωφορεία θα φτάσουν με την ολοκλήρωση των διαδικασιών που αφορούν τον διαγωνισμό, σε 15-16 μήνες μετά την έναρξη υλοποίησης του αντικειμένου του, τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας σε ημερίδα με θέμα «Κυκλοφοριακό Θεσσαλονίκης και αστικές συγκοινωνίες», που η ιστοσελίδα voria.

   Ο κ. Σπίρτζης γνωστοποίησε ότι στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη θα γίνει ένας κεντρικός διαγωνισμός από το υπουργείο Μεταφορών για την προμήθεια νέων λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας. «Βγήκε σήμερα η διαβούλευση για τις προδιαγραφές των νέων λεωφορείων στα δύο μητροπολιτικά μας κέντρα και προχωρά η διαγωνιστική διαδικασία με τη λήξη της διαβούλευσης τον επόμενο μήνα», εξήγησε ο υπουργός.

   Ο διαγωνισμός αφορά την προμήθεια 750 λεωφορείων. Από αυτά τα 350 νέα λεωφορεία θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη και θα είναι: τα 150 ηλεκτρικά, τα 150 αερίου και τα 50 μεγάλα λεωφορεία, φυσαρμόνικες ντίζελ για να καλύψουν τις πρώτες ανάγκες. «Τα νέα λεωφορεία θα δώσουν μεγάλη πνοή στην πόλη και συχνότητα δρομολογίων. Θα έχουμε και μείωση του κόστους λειτουργίας», είπε ο κ. Σπίρτζης και ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θα πρέπει να συμπληρωθούν με 150 νέους οδηγούς και 50 τεχνίτες για να καλύψουν αυτά που πρέπει.

   «Αυτά δεν μπορούσαν να καλυφθούν, αν δεν εξοικονομούσε ο ΟΑΣΘ 45 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο», σημείωσε ο υπουργός, διευκρινίζοντας ότι ο διαγωνισμός για την προμήθεια των 750 νέων λεωφορείων περιλαμβάνει την προμήθεια ανταλλακτικών για 15 χρόνια και τη συντήρηση των οχημάτων.

   Απαντώντας, δε, στο ερώτημα του τομεάρχη Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, Κώστα Καραμανλή, για το πού θα βρεθούν τα χρήματα για την κάλυψη του κόστους αγοράς των νέων λεωφορείων, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι «βρέθηκαν αυτά τα λεφτά από το ΕΣΠΑ» και, όπως είπε, «είναι διασφαλισμένα», ενώ σημείωσε πως «η διαγωνιστική διαδικασία δεν μπορεί να γίνει, αν δεν είναι δεσμευμένοι οι οικονομικοί πόροι».

   Εξάλλου, ο υπουργός γνωστοποίησε ότι σήμερα ξεκίνησε η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια. «Είναι κάτι που δεν το περίμενε κανείς. Είναι κάτι που όταν το εξαγγέλλαμε ότι τέρμα, θα γκρεμίσουμε τα μετωπικά και πλευρικά διόδια στη χώρα, επίσης δεν το πίστευε κανείς. Ο διαγωνισμός μπαίνει στη δεύτερη φάση και τους επόμενους μήνες ολοκληρώνεται», ανέφερε χαρακτηριστικά.

   Ο κ. Σπίρτζης είπε ακόμα ότι ολοκληρώνεται στο τέλος της χρονιάς η εκπόνηση ενός καινοτόμου στρατηγικού σχεδίου για τις μεταφορές και επισήμανε ότι είναι η πρώτη φορά που θα έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με προοπτική 20 χρόνων.

   Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε σε ένταξη του ΚΤΕΛ και του προαστιακού στον οριστικό σχεδιασμό των συγκοινωνιών, όπως επίσης και στη δημιουργία υδατοδρομίων αλλά και στη βελτίωση των μετακινήσεων με το τρένο.

   Για τις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη διευκρίνισε ότι ο σχεδιασμός θα λάβει υπόψη την προετοιμασία για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό στα τέλη του 2019 και τις αρχές του 2020, την παράδοση της βασικής γραμμής σε λειτουργία αλλά και τη λειτουργία της επέκτασης προς την Καλαμαριά.

   Ο κ. Σπίρτζης μίλησε και για την εικόνα του ΟΑΣΘ μέχρι την απο-ιδιωτικοποίησή του, υπογραμμίζοντας: «Δυστυχώς στον ΟΑΣΘ όταν απο-ιδιωτικοποιήθηκε βρήκαμε 250 λεωφορεία σε λειτουργία. Έπρεπε να είναι 622. Δεν βρήκαμε ένα ευρώ στα αποθεματικά του οργανισμού για την ανανέωση του στόλου και βέβαια βρήκαμε πολλά πολλά εκατομμύρια να δίνονται πλουσιοπάροχα σε διάφορες πλευρές, προμηθευτές, τράπεζες, μετόχους, συνεργάτες».

 

Η κυβέρνηση έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στα ζητήματα του ΟΑΣΘ και του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ανέφερε, από την πλευρά της, η υφυπουργός Εσωτερικών για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Κατερίνα Νοτοπούλου.

 

Για τον ΟΑΣΘ, σημείωσε, ότι επιλέχθηκε η εκκαθάρισή του προς την κατεύθυνση ενός νέου εκσυγχρονισμένου συστήματος, ενώ εξασφαλίστηκαν όλες οι θέσεις εργασίες, σταμάτησε η κατασπατάληση δημόσιου χρήματος και το πρώτο δεκάμηνο το ελληνικό δημόσιο γλίτωσε πάνω από 45 εκ. ευρώ. Για το Μετρό υπογράμμισε ότι πάνω του χτίστηκαν πολιτικές καριέρες, ωστόσο στη διάρκεια της θητείας της κυβέρνησης το έργο μπήκε σε τροχιά υλοποίησης και μέχρι τέλος του 2020 η βασική γραμμή θα παραδοθεί και θα φτάνει ως τον σιδηροδρομικό σταθμό. Μίλησε, επίσης, για την διατήρηση των αρχαιοτήτων στο Μετρό, στο φυσικό τους χώρο, για τη σπουδαιότητα της επιλογής για την απόδοση των ελεύθερων χώρων των πρώην στρατοπέδων στις τοπικές κοινωνίες και πρόσθεσε ότι εξίσου εμβληματική και σημαντική είναι η ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

 

Από την πλευρά του, ο τομεάρχης Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Καραμανλής, έκανε λόγο για τεράστιες και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στο έργο του Μετρό, το οποίο τόνισε ότι θα παραδοθεί το 2020 χωρίς τους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας. Επίσης, μίλησε για αποτυχημένη προσπάθεια κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ και σημείωσε ότι όλα αυτά τα είχε προβλέψει η ΝΔ στη Βουλή όταν οι φορείς της Θεσσαλονίκης πανηγύριζαν για την κρατικοποίηση. "Είχαμε πει ότι η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ τελικά δημιουργεί πολλά μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που επιλύει και δυστυχώς δικαιωθήκαμε γιατί η αποτυχία αυτής της κρατικοποίησης, της πρώτης κρατικοποίησης που έχει γίνει στην ΕΕ τα τελευταία τριάντα χρόνια έχει αποτύχει και αυτό δεν το λένε οι κακοί πολιτικοί της Νέας Δημοκρατίας, το λέει το ίδιο το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης, το λέει η ίδια η τοπική αυτοδιοίκηση", πρόσθεσε.

 

Με αφορμή τις ανακοινώσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, έκανε λόγο για "φρούδες ελπίδες" και πρότεινε αφενός την εκπόνηση μελέτης για το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη και αφετέρου τον μετασχηματισμό του ίδιου του ΟΑΣΘ.

 

Η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, αναφέρθηκε στη στρατηγική της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και τα έργα που προωθούνται σε οκτώ δήμους της πόλης σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Προανήγγειλε, άλλωστε, τη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας συνεργασίας για όλους τους δήμους της Περιφέρειας.

 

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, τόνισε ότι με την αλλαγή στο υπουργείο υποδομών, όταν ανέλαβε ο κ. Σπίρτζης, άλλαξε η αντίληψη του υπουργείου για τον τρόπο διατήρησης των αρχαιολογικών ευρημάτων κατά τη διάρκεια της κατασκευής του Μετρό και έτσι αυτό το τεράστιο περιουσιακό στοιχείο της Θεσσαλονίκης διασώζεται. Χαρακτήρισε αγκάθι τον ΟΑΣΘ, λέγοντας ότι η επιχείρηση εξυγίανσης του οργανισμού με την αποϊδιωτικοποίησή του, παρά τις καλές προθέσεις, δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Εξάλλου, παραδέχτηκε ότι η διοίκηση του Δήμου απέτυχε ως προς την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου και χαρακτήρισε χρυσή ευκαιρία για την πόλη την επικείμενη ολοκλήρωση του Μετρό σε συνδυασμό με τη λειτουργία του ΟΣΕΘ.

 

Περιγράφοντας την κατάσταση, σε ό,τι αφορά τις συγκοινωνίες της πόλης, ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, Λάζαρος Κυρίζογλου, επισήμανε ότι εκ του αποτελέσματος τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ καθυστερούν περισσότερο, οι πολίτες διαμαρτύρονται και τα παράπονα πληθαίνουν. "Όλες οι δημοσκοπήσεις για τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης αναδεικνύουν το συγκοινωνιακό πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών στην πρώτη θέση, ως το πιο σοβαρό πρόβλημα στην καθημερινότητα των πολιτών", είπε και χαρακτήρισε "αποτυχημένο εγχείρημα" την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ και "καθρεφτάκια σε ιθαγενείς" τις υποσχέσεις του υπουργείου Μεταφορών για τον Οργανισμό.

 

Ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, τόνισε ότι η προβλεπόμενη ημερομηνία λειτουργίας του συνόλου της γραμμής του Μετρό είναι το τέλος του 2020, εκτός από τον σταθμό Βενιζέλου που θα τελειώσει στο τέλος του 2023. Με την ολοκλήρωση του έργου, όπως είπε, το ένα τρίτο του πληθυσμού της πόλης θα μετακινείται με το Μετρό. Παράλληλα, γνωστοποίησε ότι εντός του 2018 δημοπρατούνται οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του Μετρό δυτικά.

 

Στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης και τις δυνατότητες αντιμετώπισής του αναφέρθηκε ο καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παπαϊωάννου. Ζήτησε συνέχεια των πολιτικών και διατήρηση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) για να οργανωθούν οι συγκοινωνίες και τα έργα.

"Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ήρθε για να μείνει και να διαμορφώσει το μέλλον των συγκοινωνιών στην πόλη ξεκινώντας από τώρα", σχολίασε ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Κώστας Αμπατζάς. Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Εγνατίας Οδού, Μιχάλης Τσιτώτας, γνωστοποίησε ότι ολοκληρώνεται μελετητικά μέσα στον επόμενο ενάμισι χρόνο η δυτική περιφερειακή, ένα τμήμα της οποίας έχει ήδη κατασκευαστεί. Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, τάχθηκε υπέρ της ύπαρξης ενός φορέα μητροπολιτικής διαχείρισης, ή σχεδιασμού για το κυκλοφοριακό και σημείωσε ότι ο ΟΣΕΘ έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει αυτό το σχεδιασμό.

Ακολούθησαν τοποθετήσεις εκπροσώπων φορέων της πόλης σχετικά με την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καϊλή: Η ΕΕ και το κόμμα μου δεν με υπερασπίστηκαν - Θα μετακομίσω στην Ιταλία
«Bελγικές αρχές με χώρισαν βίαια από τη δίχρονη κόρη μου. Κάτι που δεν εύχομαι σε καμία μητέρα» είπε η Εύα Καϊλή
Καϊλή: Η ΕΕ και το κόμμα μου δεν με υπερασπίστηκαν - Θα μετακομίσω στην Ιταλία