Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σπυράκη: Το σχέδιο της ΝΔ για ιδιώτες στον ΟΑΣΘ

Τι δηλώνει στο TyposThes για τις πολιτικές βλέψεις της στη Θεσσαλονίκη

Συνέντευξη στον

ΔΑΝΙΗΛ Γ. ΠΑΠΑΔΑΝΙΗΛ

[email protected]

 

Στο πλαίσιο της συνέντευξής της «εφ’ όλης της ύλης», στον «Τ.Θ.», η ευρωβουλευτής και εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, αναφέρεται στο σχέδιο της ΝΔ για τον ΟΑΣΘ και τις μεταφορές που «θα περιλαμβάνει και τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, όπως γίνεται σε όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου». Για τη μελλοντική πολιτική της στόχευση, λέει ότι «έχω εκφράσει στον Πρόεδρο της ΝΔ το ενδιαφέρον μου να πολιτευτώ στην Α΄ Θεσσαλονίκης. Η Θεσσαλονίκη είναι το σπίτι μου...», ενώ για τις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές και τον υποψήφιο που στηρίζει η ΝΔ, στη Θεσσαλονίκη, τονίζει: «Δεν μπορώ να σκεφτώ από ποιον θα μπορούσε να χάσει ο Νίκος Ταχιάος. Η πόλη μας θα αποκτήσει το Δήμαρχο που της αξίζει». 

ΕΡ. Έχετε πει ότι η θητεία σας στην Ευρωβουλή ολοκληρώνεται το Μάιο του 2019 και με την πολύτιμη ευρωπαϊκή πολιτική εμπειρία και γνώση που αποκομίσατε, θέλετε να δουλέψετε για τη Θεσσαλονίκη. Άρα θα σας δούμε υποψήφια στην Α΄  Θεσσαλονίκης;

ΑΠ. Ναι, έχω εκφράσει στον Πρόεδρο της ΝΔ το ενδιαφέρον μου να πολιτευτώ στην Α΄ Θεσσαλονίκης. Η Θεσσαλονίκη είναι το σπίτι μου. Εδώ ζει ο σύζυγός μου, η οικογένειά μου. Εδώ εστιάζεται όλο το ενδιαφέρον μου για τις αλλαγές που οφείλουμε στην πόλη ώστε να γίνουμε πρωταγωνιστές και όχι μονίμως παραπονούμενοι, αδικημένοι. Ο κύκλος μου στις Βρυξέλλες ολοκληρώνεται με μια πολύτιμη ευρωπαϊκή εμπειρία και γνώση των λύσεων που εφαρμόζονται στο εξωτερικό και δίνουν προστιθέμενη αξία, των προσώπων που λαμβάνουν τις αποφάσεις και των διαδικασιών. Τώρα έχει φτάσει η ώρα να γυρίσω σπίτι και εφόσον με εμπιστευθούν οι Θεσσαλονικείς συμπολίτες μου να προσπαθήσω χρησιμοποιώντας τη γνώση να κάνω τη δουλειά. 

 ΕΡ. Η Νέα Δημοκρατία στηρίζει πλέον επίσημα την υποψηφιότητα Ταχιάου για το Δήμο Θεσσαλονίκης. Πόσο ισχυρή θεωρείτε την υποψηφιότητα αυτή και ποια η άποψή σας για τον μεγάλο αριθμό -έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους 12 πρόσωπα ως τώρα - υποψηφίων δημάρχων; 

ΑΠ. Πρόκειται για μια εξαιρετική επιλογή. Ένας άνθρωπος από την αυτοδιοίκηση, ένας άνθρωπος που ξέρει κάθε γωνιά της, που γνωρίζει τους κατοίκους της πόλης με τα μικρά τους ονόματα, που έχει τη γνώση και τη θέληση να δουλέψει για τα προβλήματα της καθημερινότητας. Δεν μπορώ να σκεφτώ από ποιον θα μπορούσε να χάσει ο Νίκος Ταχιάος. Η πόλη μας θα αποκτήσει το Δήμαρχο που της αξίζει. 

ΕΡ. Συχνά πυκνά έχουμε από τους αρμοδίους, ανακοινώσεις τόσο για τον ΟΑΣΘ όσο και για το Μετρό. "Καλυτερεύει" ο ένας, "ολοκληρώνεται" το άλλο... Ωστόσο, οι πολίτες υφίστανται μια διαρκή ταλαιπωρία. Πώς βλέπετε τα δύο αυτά βασικά ζητήματα για τη Θεσσαλονίκη;

ΑΠ. Το προηγούμενο καθεστώς δεν μπορούσε να συνεχιστεί γιατί απ’ ότι αποδείχθηκε ήταν στρεβλό. Δημιουργούσε συνθήκες μίας επιδότησης του μεταφορικού έργου, ασχέτως του τελικού παραγόμενου αποτελέσματος. Όπως γνωρίζετε υπάρχει και Ευρωπαϊκός Κανονισμός που μπαίνει  σε εφαρμογή από το 2019 σχετικά με την απελευθέρωση του μεταφορικού έργου. Το σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας για τον ΟΑΣΘ και τις μεταφορές θα περιλαμβάνει και τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, όπως γίνεται σε όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου, και είναι ενταγμένο σε ένα ολιστικό σχέδιο που θα αφορά στις υποδομές της Θεσσαλονίκης. Κυρίως όμως θα έχει ένα στόχο. Ο πολίτης, ο μαθητής, ο φοιτητής, ο άνεργος, ο άνθρωπος με κινητικά προβλήματα να έχει συγκοινωνία που εξυπηρετεί τις ανάγκες του και δεν προσβάλει την αξιοπρέπειά του.

ΕΡ. Ποιο είναι το προσωπικό σας όραμα για τη Θεσσαλονίκη του αύριο; Πώς κρίνετε τη σημερινή της κοινωνικοοικονομική κατάσταση; Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται ο ρόλος της στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων; Ποιες πιστεύετε ότι θα πρέπει να είναι οι προτεραιότητές της;

ΑΠ. Βλέπω, συναναστρέφομαι, τη Θεσσαλονίκη της σιωπηρής πλειοψηφίας των πολλών που δημιουργούν, που διεκδικούν. Γνωρίζω καλά τους ανθρώπους από την πόλη που αναζητούν και βρίσκουν ιδέες, σχέδια, διέξοδο προς τα πάνω στο Βορρά. Η  πόλη, οι δυναμικοί άνθρωποί της, η μεσαία τάξη, ήταν πάντα συμφιλιωμένη  με το παρελθόν και τώρα σχεδιάζει το μέλλον της. Εμείς που αγαπάμε τη Θεσσαλονίκη της δημιουργίας, της συνύπαρξης και των ιδεών και των νέων τεχνολογιών, των πανεπιστημίων που είναι απαραίτητο να έχουν και ξενόγλωσσα τμήματα και φυσικά να είναι απολύτως ασφαλή και όχι οχυρά του μπάχαλου, μπορούμε να δουλέψουμε ώστε η πόλη να γίνει αληθινή πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Πρωτεύουσα της εκπαίδευσης, πρωτεύουσα των ιατρικών υπηρεσιών, πρωτεύουσα της τεχνολογίας, πρωτεύουσα του τουρισμού, πρωτεύουσα των μεταφορών. Η εποχή της μιζέριας, της φοβικότητας και της εσωστρέφειας τελειώνει και μαζί της θα σβήσει κι ένα κομμάτι παρακμιακό και φοβικό.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ