Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Γιουτίκας: Παρεμβάσεις για να ανατραπεί η κακή εικόνα της δυτικής Θεσσαλονίκης

Τεράστιες οι αναπτυξιακές δυνατότητες της περιοχής, σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης

Στις δράσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την αντιμετώπιση της "εγκατάλειψης δεκαετιών που έζησε η δυτική Θεσσαλονίκη", αναφέρθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας μιλώντας την Παρασκευή στην εκδήλωση της Ένωσης Νέων Αυτοδιοικητικών Ελλάδος, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Όπως είπε, μεταξύ άλλων, έχει ολοκληρωθεί η μελέτη και εξασφαλίζονται κονδύλια για να συνδεθεί η Βιομηχανική Περιοχή με την εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης και την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω της κατασκευής ενός  οδικού κλάδου στο ύψος της Γ΄ Ζώνης της Βιομηχανικής Περιοχής.

"Επιδιώκουμε να αναστρέψουμε την αποκαρδιωτική  εικόνα  που παρουσιάζει ο δυτικός  τομέας  της πόλης. Είναι υποχρέωση μας  απέναντι στους κατοίκους  αυτής της περιοχής. Επιλογή μας είναι  η ισόρροπη ανάπτυξη της πόλης", τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Γιουτίκας. Τόνισε ότι δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, έχει τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες, ωστόσο πρόσθεσε ότι "τα μεγάλα  πλεονεκτήματα που διαθέτει δεν «έχουν φωτιστεί» ικανοποιητικά".

Οι δράσεις της ΠΚΜ

Αναλυτικότερα ο κ. Γιουτίκας ανέφερε μερικές από τις πιο σημαντικές επιλογές και  δράσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας  για την ορθολογική ανάπτυξη και αναβάθμιση της δυτικής Θεσσαλονίκης:

Διαθέσαμε 1 εκ. ευρώ για τη συντήρηση  και αποκατάσταση της αγροτικής οδοποιίας  στη Χαλάστρα και 300.000 ευρώ για αντίστοιχες  εργασίες  στα Κύμινα.

Από ίδιους πόρους  της Περιφέρειας  προχωρήσαμε σε  εργασίες αποκατάστασης των αναχωμάτων που είχε καταστρέψει η θάλασσα, στη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου. Αποτρέψαμε τον κίνδυνο  πλημμυρών που θα ήταν καταστροφικές για αγροτικές καλλιέργειες και κτηνοτροφικές παραγωγές στην περιοχή.

Σπεύσαμε και  έχουμε ενισχύσει  με προσωπικό  το  κρατικό Εργαστήριο  για τον έλεγχο των παραγόμενων μυδιών, καθώς το αρμόδιο υπουργείο αδυνατούσε να καλύψει τις ελλείψεις προσωπικού, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η γραμμή παραγωγής και οι εξαγωγές.

Εξασφαλίσαμε 7 εκ. ευρώ, για το πιο σημαντικό έργο για τις εξαγωγές και την εφοδιαστική αλυσίδα, τη σύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Έχουμε ολοκληρώσει τη μελέτη και εξασφαλίζουμε τα κονδύλια  για να συνδέσουμε  τη Βιομηχανική Περιοχή με την εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης και την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω της κατασκευής ενός  οδικού κλάδου στο ύψος της Γ΄ Ζώνης της Βιομηχανικής Περιοχής.

Ολοκληρώσαμε στο μέρος που αναλογούσε στην Περιφέρεια  στον κόμβο Κ16, το νέο Ανισόπεδο κόμβο  στη Δυτική Είσοδο της Θεσσαλονίκης.

«Ξεκλειδώσαμε» το νόμο που παρέμενε στα συρτάρια των υπουργείων  για το πλαίσιο λειτουργίας  των  Logistics στην Ελλάδα.  Ανοίξαμε το δρόμο  για την εγκατάσταση στη δυτική Θεσσαλονίκη πολυεθνικών επιχειρήσεων και την επέκταση εγχώριων εταιριών που έχουν εντοπίσει τα ισχυρά πλεονεκτήματα  σε αυτό τον τομέα  που διαθέτει η  δυτική πλευρά της πόλης και θέλουν  να επενδύσουν εδώ, αλλά δεν μπορούσαν γιατί δεν υπήρχε το νομοθετικό πλαίσιο. Αρκεί  να σας  πω ότι πάνω από 100 εταιρίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.

Βάλαμε  μπροστά και το πετύχαμε την πλήρη λειτουργία  της Μονάδας Κατεργασίας Λυμάτων της ΕΥΑΘ στη Βιομηχανική Ζώνη. Χρειάστηκε να λάβουμε και επώδυνες αποφάσεις όπως η προσωρινή σφράγιση της, μετά όμως από πολλά  χρόνια υπολειτουργίας και καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση  των προβλεπόμενων έργων σήμερα λειτουργεί πλήρως και  τα επεξεργασμένα  πλέον λύματα που καταλήγουν στο Θερμαϊκό, ελέγχονται συστηματικά με πολύ θετικά αποτελέσματα.

Ελέγχουμε  συνεχώς  τους βιολογικούς καθαρισμούς της ΕΥΑΘ  για να διασφαλίσουμε  την ομαλή λειτουργία τους και όπου χρειάστηκε επιβάλλαμε και πρόστιμα. Δώσαμε μετά από πολλά χρόνια λύση στο σοβαρό  πρόβλημα του αγωγού του Δενδροποτάμου,  αναγκάζοντας  την ΕΥΑΘ να συνδέσει επιτέλους  τον τυφλό  αγωγό στο δίκτυο της  των ομβρίων και ακαθάρτων.

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το μεγάλο έργο του κεντρικού αγωγού της ΕΥΑΘ. Υλοποιούνται 12 έργα βελτίωσης της ποιότητας και της ποσότητας του πόσιμου νερού.

Στο Δυτικό Παράκτιο Μέτωπο της Θεσσαλονίκης, σε συνολική έκταση 6.600 στρεμμάτων στους Δήμους Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Δέλτα και Θεσσαλονίκης διαμορφώθηκε ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο για την περιοχή, με έργα και δράσεις για την εξυγίανση και την αποκατάσταση από τη ρύπανση, αλλά και συνολικά για την προστασία και ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος. Σε πρώτη φάση προχωρούν παρεμβάσεις για την εξυγίανση των εδαφών από τη μόλυνση, την αποκατάσταση του φυσικού τοπίου από τη φθορά των βιομηχανικών απόβλητων, και παράλληλα, τη δημιουργία περιπατητικών και ποδηλατικών διαδρομών.

Διασφαλίστηκαν 10 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, για την ανάπλαση του πρώην Στρατοπέδου Παύλου Μελά με στόχο την μετατροπή του σε ένα μητροπολιτικό πάρκο για τους πολίτες ολόκληρης της δυτικής Θεσσαλονίκης.

Δημιουργήθηκε και εξελίσσεται η Αγροδιατροφική Σύμπραξη, το Καλάθι Αγροτικών Προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας και η Μακεδονική Κουζίνα. Προβάλλεται πλέον συνδυασμένα και συμπληρωματικά ο Τουρισμός, ο Αγροτικός Τομέας και ο Πολιτισμός, σε περισσότερες από 70 διεθνείς και εγχώριες εκθέσεις, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία και θέσεις εργασίας σε όλους τους κλάδους.

Δημιουργήθηκε και τηρείται Μητρώο Επιχειρήσεων Αγροδιατροφικού Τομέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Δημιουργήθηκε το Portfolio Προβολής Αγροδιατροφικών Προϊόντων και Ψηφιακών Εφαρμογών.

Σε συνεργασία με όλους τους παράκτιους Δήμους και τους τοπικούς φορείς σχεδιάζουμε  τη νέα ταυτότητα, το νέο brand name της Θεσσαλονίκης, από το Καλοχώρι μέχρι το Αγγελοχώρι. Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο που προβλέπει ενιαία ανάπλαση και ανάδειξη του παραλιακού  μετώπου με αποκατάσταση της ρύπανσης και εξυγίανση του φυσικού τοπίου, με πάρκα, ποδηλατόδρομους  μαρίνες και χώρους ήπιας χρήσης σε έναν άξονα 54 χιλιομέτρων. Ήδη  έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος της μελέτης και σε μερικούς μήνες θα είμαστε έτοιμοι να την καταθέσουμε στα συναρμόδια υπουργεία.

Τα πλεονεκτήματα της περιοχής

Σε ότι αφορά τα πλεονεκτήματα της περιοχής, αναφέρθηκε στη στρατηγική της θέση στους άξονες οδικής μεταφοράς και εμπορίου από και προς τις χώρες  των Βαλκανίων, το λιμάνι, το Σιδηρόδρομο, τη  λειτουργία στα όρια  της, μιας  από τις μεγαλύτερες Βιομηχανικές Ζώνες (ΒΙ.ΠΕ. Θεσσαλονίκης και Βιομηχανικό Πάρκο Καλοχωρίου), καθώς και του μεγαλύτερου Τεχνολογικού  Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της χώρας, του Αλεξάνδρειου Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης.

Επιπλέον, πρόκειται για μια περιοχή με  γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας και έναν  από τους μεγαλύτερους ορυζώνες της Ευρώπης.

Παρουσιάζει δυναμική  δραστηριότητα στον τομέα  της οστρακοκαλλιέργειας  με σαφή  εξαγωγικό προσανατολισμό. Η  πλούσια παραγωγή  οστράκων και κυρίως  μυδιών εξάγεται  στο μεγαλύτερο ποσοστό  της  σε χώρες  όπως η Ιταλία, η  Ισπανία και η Γαλλία.

Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα  της δυτικής Θεσσαλονίκης, θα πρέπει ακόμη να συνυπολογιστούν το μοναδικής ομορφιάς δέλτα των ποταμών Γαλλικού, Αξιού και Λουδία με τα φλαμίνγκο και  τα άγρια άλογα, προστατευόμενοι υγροβιότοποι και  υψηλού φυσικού κάλλους  παραθαλάσσιες περιοχές. Με άλλα λόγια  αποτελεί το  μεγάλο πολυποίκιλο φυσικό «πάρκο» της αστικής Θεσσαλονίκης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ