Skip to main content
Menu Αναζήτηση

500 έφηβοι «διπλωμάτες» συναντήθηκαν στη Θεσσαλονίκη (ΦΩΤΟ)

Στο 17ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών, με μαθητές από σχολεία από Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία και Τουρκία

Με τη συμμετοχή 500 μαθητών από 33 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Αυστρίας και της Τουρκίας πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 9 Μαρτίου 2019, το 17ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών στη Θεσσαλονίκη.

Η τελετή έναρξης του τριήμερου συνεδρίου, που διοργανώθηκε από το Αριστοτέλειο Κολλέγιο και αποτελεί προσομοίωση των οργάνων και των εργασιών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019 στο κατάμεστο συνεδριακό κέντρο του Εκπαιδευτικού και Πολιτιστικού Ιδρύματος «Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς», στην Πυλαία. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο σχολικός σύμβουλος Αγγλικής Θεσσαλονίκης, Θεόδωρος Μανιάκας, εκπρόσωποι της Ένωσης Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Βόρειας Ελλάδας, εκπαιδευτικοί και εκατοντάδες μαθητές.

Ο εκπαιδευτικός και Διευθύνων Σύμβουλος του Αριστοτελείου Κολλεγίου, Δημήτρης Γκροζούδης, αφού καλωσόρισε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, τόνισε στο χαιρετισμό που απηύθυνε πως η οικογένεια του Αριστοτελείου Κολλεγίου αγκάλιασε και υλοποιεί τη διοργάνωση με την αμέριστη συμπαράσταση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας και ιδιαίτερα των σχολείων που συμμετέχουν. Ο ίδιος αναφέρθηκε στις διεθνείς βιωματικές δράσεις του Κολλεγίου, οι οποίες, όπως είπε, «ανοίγουν τους ορίζοντες των παιδιών και στρέφουν το βλέμμα τους στο διεθνές περιβάλλον με πολλαπλά οφέλη».

Κατά τη διάρκεια του 17ου Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών(MUN) οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ερευνήσουν και να συζητήσουν, χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα, σημαντικά ζητήματα, όπως τα πολιτικά δικαιώματα των γυναικών, η διατήρηση της πολιτισμικής κληρονομιάς στις εμπόλεμες ζώνες, το δικαίωμα στην εκπαίδευση, η χρήση της τεχνολογίας και η κρίση στη Μιανμάρ. Αξιοποιώντας τη δύναμη της πειθούς και της επιχειρηματολογίας, οι έφηβοι λειτούργησαν ως διπλωμάτες παρουσιάζοντας τις θέσεις των χωρών που εκπροσωπούν και προτείνοντας συναινετικές λύσεις με τη μορφή ψηφισμάτων.

 «Οι μαθητές διενεργούν έρευνα μόνοι τους χρησιμοποιώντας πηγές από Διεθνείς Οργανισμούς, εξασκούν το δημόσιο λόγο και υπερασπίζονται θέσεις χωρών, ακόμη και αν δεν τους εκφράζουν», εξήγησε η καθηγήτρια Αγγλικών του Αριστοτελείου Κολλεγίου, Νανά Διαμαντή.

Στο περιθώριο της εκδήλωσης, η καθηγήτρια Αγγλικών του 2ου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης, Ιφιγένεια Κωφού, ανέφερε πως μέσα από τη συμμετοχή τους στα Μοντέλα Ηνωμένων Εθνών οι μαθητές αναπτύσσουν τις γλωσσικές και επικοινωνιακές δεξιότητές τους, αποκτούν άποψη για επίκαιρα θέματα, ενώ η εμπειρία αυτή αποτελεί και ένα επιπλέον θετικό στοιχείο για το βιογραφικό τους. «Ως εκπαιδευτικοί πρέπει να κινητοποιούμε τα παιδιά να συμμετέχουν, διότι τους ανοίγονται νέοι δρόμοι», πρόσθεσε η κ. Κωφού. Στο ίδιο μήκος κύματος και η καθηγήτρια Αγγλικών του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, Δέσποινα Αυγερινού τόνισε πως ένα Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών (MUN) μπορεί να προσφέρει τέτοιες εμπειρίες που μπορεί να επηρεάσουν ακόμα και τη σταδιοδρομία τους.

Υπεύθυνες για τη διοργάνωση του φετινού συνεδρίου, το οποίο αποτέλεσε παράδειγμα βιωματικής και συνεργατικής μάθησης, ήταν οι καθηγήτριες Αγγλικών του Αριστοτελείου Κολλεγίου, κ.κ. Νανά Διαμαντή και Έλενα Πανοπούλου.

montelo_ohe_thessaloniki_1.jpg
montelo_ohe_thessaloniki_2.jpg

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ