Skip to main content
Menu Αναζήτηση

Μετρό Θεσσαλονίκης: Οι 4 στάσεις του μέλλοντος προς το αεροδρόμιο

Προχωρά το έργο για την επέκταση του Μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Την ώρα που η βασική γραμμή του Μετρό της Θεσσαλονίκης βαίνει προς παράδοση και λειτουργία το 2020 (δείτε ΕΔΩ τα τελευταία νέα), στις «ράγες» μπαίνει και η επέκταση προς το αεροδρόμιο Μακεδονία.

Όπως αναφέρει το ypodomes.com, επικαλούμενο ασφαλείς πληροφορίες «τις επόμενες ημέρες πρόκειται να δημοπρατηθούν οι τοπογραφικές εργασίες για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι το Αεροδρόμιο Μακεδονία. Ο διαγωνισμός αυτός αποτελεί την αρχή από μία σειρά διαγωνισμών μελετών που στόχο θα έχουν την ωρίμανση του έργου μέχρι το 2022 προκειμένου να μπορέσει να δημοπρατηθεί. Θα επιδιωχθεί η χρηματοδότηση από το επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Υπογραμμίζεται πως η επέκταση του Μετρό προς το αεροδρόμιο θα είναι υπέργεια, αφορά έπεκταση 5,5 χιλιομέτρων από την γραμμή της Καλαμαριάς μέχρι το «Μακεδονία» και θα έχει τις εξής τέσσερις στάσεις – σταθμούς: Σχολή Πολέμου, ΙΚΕΑ, Πράσινα Φανάρια, Αεροδρόμιο Μακεδονία.

Σύμφωνα με το ypodomes.com «Η υπέργεια γραμμή επελέγη για πολλούς λόγους. Ο πρώτος είναι ο οικονομικός καθώς θα κάνει βιώσιμο το έργο με το κόστος να εκτιμάται μεταξύ 250-300 εκατ.ευρώ. Με τον όρο "υπέργεια γραμμή" εννοούμε μία γέφυρα στην οποία θα κινείται το Μετρό και υπάρχουν οι σταθμοί του. Οι συρμοί του Μετρό μετά την ΜΙΚΡΑ θα αναδύονται στην επιφάνεια (όπως αντίστοιχα γίνεται στην Αθήνα στη γραμμή προς Αεροδρόμιο μετά το σταθμό ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ) και στη συνέχεια θα συνεχίζουν πάνω στην ειδικά διαμορφωμένη γέφυρα η οποία θα καταλήγει στο "Μακεδονία".

Λόγω της υπέργειας γραμμής αποφεύγονται τα προβλήματα ενός υπόγειου έργου (ύπαρξη αρχαιολογικών, υπόγειων ρεμάτων, γεωλογικά ή άλλα θέματα) και οι απαλλοτριώσεις ενός επίγειου έργου (δηλαδή στην επιφάνεια του δρόμου όπου θα απαιτούνταν πολλά εκατομμύρια για μια διπλή γραμμή με μεγάλο πλάτος η οποία εκτός των άλλων θα απαιτούσε πολλά και ακριβά συνοδευτικά έργα όπως ανισοπεδοποιήσεις σε διασταυρώσεις με οδικές αρτηρίες).

Παράδειγμα υπέργειας "αεροδρομιακής" γραμμής Μετρό έχουμε στην Κοπεγχάγη από το "αδελφό" σύστημα Μετρό που υπάρχει και εκεί και το οποίο έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικό.

Από το Φθινόπωρο και μετά έχουν γίνει συναντήσεις των στελεχών της Αττικό Μετρό με τη Fraport Greece σχετικά με την επιλογή της χωροθέτησης του τερματικού σταθμού στο Αεροδρόμιο και το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα είναι προς την πλευρά που κατασκευάζεται το νέο τέρμιναλ του Αεροδρομίου. Με την ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία της επέκτασης η διαδρομή Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός- Αεροδρόμιο Μακεδονία θα είναι υπόθεση 35-40 λεπτών με τον συρμό να περνά από συνολικά 20 σταθμούς.

Θα ενώσει δύο σημαντικές συγκοινωνιακές πύλες της πόλης (σιδ.σταθμός και αεροδρόμιο) και ένας επιβάτης για παράδειγμα από τη Λάρισα θα μπορεί σε λιγότερο από 2 ώρες να είναι στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, σε 90 λεπτά από την Κατερίνη, ενώ σε περιπού 1 ώρα υπολογίζεται η χρήση τρένου-Μετρό από το Πλατύ Ημαθίας.

Ευεργετημένη φυσικά θα είναι η ίδια η πόλη και το τουριστικό και εμπορικό κέντρο που θα είναι ακόμα πιο κοντά και για παράδειγμα κάποιος από το Αεροδρόμιο θα μπορεί να φτάνει στη ΔΕΘ σε λιγότερο από 25-30 λεπτά και θα επιφέρει σημαντική μείωση χρήσης οχημάτων προς/από το αεροδρόμιο αποσυμφορίζοντας όλες τις κεντρικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης που οδηγούν προς το Μακεδονία συμπεριλαμβανομένης και της Περιφερειακής οδού της πόλης».

Παράλληλα, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, κ. Γιάννης Μυλόπουλος, με σημερινές του αναρτήσεις ενημερώνει πως η κατασκευή του σταθμού της Αγίας Σοφίας «προχωρεί με εντατικούς ρυθμούς, προκειμένου ο σταθμός να δοθεί σε λειτουργία, μαζί με το υπόλοιπο έργο, τέλος του 2020. Ήδη έχουν κατασκευαστεί τα δύο πρώτα επίπεδα του υπόγειου σταθμού και προχωρεί η εκσκαφή στο τρίτο επίπεδο κάτω από το έδαφος».

Συμπληρώνει, μάλιστα, με νόημα «Από τα εργοτάξια του Μετρό, εκεί που χτυπά η καρδιά της ανάπτυξης και της ευημερίας για τη Θεσσαλονίκη, στέλνω τη δική μου απάντηση στους χυδαίους υβριστές μου».

Δείτε τις αναρτήσεις του κ. Μυλόπουλου.

Μετρό Θεσσαλονίκης - Εργοτάξιο Αγ. Σοφίας: Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν περιοριστεί στη νότια πρόσβαση και βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης. #Μετρό #Θεσσαλονίκη ##Αγ_Σοφίας #Αρχαιολογικές_εργασίες

Gepostet von Γιάννης Α. Μυλόπουλος am Dienstag, 12. März 2019

Μετρό Θεσσαλονίκης - Εργοτάξιο Αγ. Σοφίας: Η κατασκευή του σταθμού προχωρεί με εντατικούς ρυθμούς, προκειμένου ο σταθμός...

Gepostet von Γιάννης Α. Μυλόπουλος am Dienstag, 12. März 2019

Από τα εργοτάξια του Μετρό, εκεί που χτυπά η καρδιά της ανάπτυξης και της ευημερίας για τη Θεσσαλονίκη, στέλνω τη δική μου απάντηση στους χυδαίους υβριστές μου...

Gepostet von Γιάννης Α. Μυλόπουλος am Dienstag, 12. März 2019

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ