Skip to main content
Menu

Παράπονα και προβλήματα μέσω app υποβάλλουν κάτοικοι στο δήμο Νεάπολης - Συκεών

Από αυτά που έχουν υποβληθεί μέχρι τώρα, επιλύθηκε άμεσα το 97,8%

Αποκομιδή ογκωδών αντικειμένων, καμένες λάμπες φωτισμού, κατεστραμμένοι κάδοι σκουπιδιών, εγκαταλελειμμένα οχήματα, αδέσποτα ζώα, προβλήματα σε σχολικά κτίρια και δημοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις, είναι κάποια μόνο από τα ζητήματα για τα οποία, εδώ και πέντε χρόνια, αρκεί πλέον ένα και μόνο κλικ στο κινητό για να τα αναφέρουν οι δημότες και οι επισκέπτες του δήμου Νεάπολης-Συκεών στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου.

Άμεσα, απλά και χωρίς κόστος ή γραφειοκρατικές διαδικασίες, μέσα από μία δωρεάν εφαρμογή στο κινητό, 24 ώρες το 24ωρο, καθημερινά οι κάτοικοι και επισκέπτες του δήμου μπορούν να υποβάλλουν σε πραγματικό χρόνο τα παράπονά τους για προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αλλά και να παρακολουθούν την πορεία του αιτήματός τους μέχρι την οριστική λύση του.

Στοιχεία για τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας novoville παρουσιάστηκαν στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε σήμερα.

Σύμφωνα με αυτά, ο δήμος Νεάπολης-Συκεών είναι ανάμεσα στους πέντε πρώτους  στην χώρα μας, μεταξύ των 35, που έχει να επιδείξει θεαματική αξιοποίηση της εφαρμογής, με τους χρήστες να φθάνουν στους 10.000. Το στοιχείο, όμως, που κυρίως κάνει τη διαφορά είναι η άμεση και αποτελεσματική διαχείριση των αιτημάτων που υποβάλλουν οι πολίτες για προβλήματα στο δήμο, καθώς αυτά αντιμετωπίζονται σε μέσο διάστημα επτά ημερών. Από τον Οκτώβριο του 2015, που άρχισε η αξιοποίηση της εφαρμογής του novoville, έως και τον Φεβρουάριο του 2019, τα αιτήματα έφθασαν στις 35.585 από τα οποία επιλύθηκε άμεσα το 97,8% (34.755), ενώ το 2% είναι σε εξέλιξη (725) και το 0,2% σε εκκρεμότητα.

Μάλιστα ο δήμος Νεάπολης-Συκεών αποτέλεσε «γέφυρα» ώστε η ηλεκτρονική πλατφόρμα novoville να περάσει σε δήμους της Μεγάλης Βρετανίας

 

«Όταν η εταιρία μας βρέθηκε στο Λονδίνο για την προώθηση της εφαρμογής, μας ζητήθηκε να παρουσιάσουμε την αποτελεσματικότητά του σε έναν δήμο της χώρας μας. Κι αυτός ήταν ο δήμος Νεάπολης-Συκεών που αποτελεί πρότυπο και είναι μακράν ο πρώτος στην αποτελεσματικότητα», ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της εταιρίας novoville Στέφανος Λιτσαρδόπουλος, ο οποίος έκανε αναλυτική παρουσίαση του απολογισμού από την υλοποίηση του προγράμματος. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «ο δήμος σας βάζει τα γυαλιά σε όλους εξαιτίας της άμεσης ανταπόκρισης των Υπηρεσιών του στα αιτήματα-υποδείξεις των πολιτών, αλλά και της δυναμικής εξάπλωσης της εφαρμογής σε πολύ πλατιά στρώματα της κοινωνίας».

 

«Πολλαπλά οφέλη»

«Η χώρα μας κινείται σε λάθος κατεύθυνση καθώς δεν υποστηρίζονται τέτοιες πρωτοπόρες δράσεις, ιδέες και προγράμματα. Η εξάπλωση της εφαρμογής και η αποτελεσματικότητά της θα ήταν πολύ μεγαλύτερη εάν το υπ. Παιδείας δεν απαγόρευε, και μάλιστα τρεις φορές, την ενημέρωση των μαθητών στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του δήμου μας για την εφαρμογή, καθώς αυτές οι ηλικίες είναι οι πιο εξοικειωμένες με τη σύγχρονη τεχνολογία. Εμείς δεν ζητήσαμε να γίνει χρήση των κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, αλλά μια απλή άπαξ ενημέρωση. Κάποιοι, όμως, περί άλλων τυρβάζουν», σχολίασε ο δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης.

«Η χώρα μας χρησιμοποιεί δυο μέτρα και δυο σταθμά. Από τη μια αναγνωρίζει, και δικαίως, το δικαίωμα της ψήφου στους 17άρηδες, αλλά από την άλλη τους στερεί το δικαίωμα να ενημερώνονται για τέτοια κρίσιμα ζητήματα. Κάποιοι αγνοούν, φαίνεται, ότι η κοινωνία πλάθεται από κάτω προς τα πάνω και όχι αντιστρόφως», πρόσθεσε ο αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής και Παιδείας Μιχάλης Βουλγαρίδης, καλώντας την Πολιτεία «να επανεξετάσει τη στάση της και να επιτρέψει την ενημέρωση των μαθητών».

«Η αξιοποίηση αυτού του είδους των εφαρμογών επιφέρει πολλαπλά οφέλη στον δημόσιο τομέα σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, αφού αποτελούν ισχυρό όπλο κατά της διαφθοράς και της διαπλοκής, εξοικονομούνται οικονομικοί πόροι για τους δήμους, αφού το κόστος είναι πολύ μικρό, μόνο 7.000 ευρώ τον χρόνο, αλλά κυρίως εξασφαλίζεται ταχύτητα στην επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους οι πολίτες και βελτιώνεται έτσι η ποιότητα ζωής, αλλά και οι ίδιοι οι πολίτες αποφεύγουν την ταλαιπωρία για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους», τόνισε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης, δηλώνοντας ότι «αυτές οι προσπάθειες να συνεχισθούν και με άλλες χρήσεις».

 

«Ενίσχυση της συμμετοχικότητας»

Τη σκυτάλη πήρε αμέσως ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Αντώνης Σαουλίδης, ο οποίος έκανε λόγο για την «ενίσχυση της συμμετοχικότητας των πολιτών στα κοινά του δήμου τους διευρύνοντας έτσι ένα στοιχείο της λαϊκής συμμετοχής στη λήψη των αποφάσεων». «Οι συμπολίτες μας αναδεικνύονται ως ενεργοί πολίτες, οι οποίοι με τον τρόπο αυτόν ασκούν και κοινωνικό έλεγχο στη διοίκηση για ό,τι κάνει ή δεν κάνει. Δεν μας φοβίζουν οι αδυναμίες, αλλά τις αντιμετωπίζουμε ως πρόκληση για να πάμε μπροστά. Για αυτό και καλούμε τους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στην αξιοποίηση της εφαρμογής και παροτρύνουμε τους πάντες να συμμετέχουν στα κοινά», πρόσθεσε.

Ιδιαίτερα ο Αντ. Σαουλίδης στάθηκε στο στοιχείο της δημόσιας διαβούλευσης καθώς οι πολίτες «μπορούν να πάρουν μέρος σ’ αυτήν για θέματα του τόπου τους καταθέτοντας την άποψη τους επί των θεμάτων που τίθενται, δίνοντας στην ηλεκτρονική επικοινωνία με το δήμο στοιχεία άμεσου διαλόγου». Κι ένα τέτοιο θέμα, όπως είπε, είναι οι Παιδικές Χαρές και ο κανονισμός λειτουργίας τους, με τους πολίτες να μπορούν να παρέμβουν με θέσεις, απόψεις και προτάσεις στο ειδικό chatbot που πρώτος ο δήμος Νεάπολης-Συκεών εγκαινιάζει και θέτει σε εφαρμογή.

Για ένα «πρόγραμμα ανάδρασης και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους πολίτες» έκανε λόγο ο αντιδήμαρχος Μικροέργων-Ηλεκτροφωτισμού και Πολεοδομίας Στέλιος Γκατζές. Ο ίδιος στάθηκε στη σχέση που αναπτύσσεται καθώς «ο δήμος απαντά άμεσα στον πολίτη για την πορεία της εξέλιξης του αιτήματος ή των υποδείξεών του για προβλήματα της περιοχής», ενώ παρουσίασε και τις επιδόσεις των Υπηρεσιών στη διαχείριση των καταγεγραμμένων από το novoville προβλημάτων, κάνοντας λόγο για «μετρήσιμα αποτελέσματα που αλλάζουν και βελτιώνουν την εικόνα της πόλης».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, τα συχνότερα αιτήματα-αναφορές αφορούν στα ογκώδη αντικείμενα (11.091), στο δημόσιο φωτισμό-βλάβες (3.739), στα κλαδιά δένδρων (3.270), και ακολουθούν: σχολικά κτίρια-βλάβες (2.094), αδέσποτα ζώα (1.647), δημόσιο wifi (1.569), κάδοι απορριμμάτων (1.475), πράσινο (1.270), εγκαταλειμμένα οχήματα (1.233) και αθλητικές εγκαταστάσεις (1.224).       

 

Το novoville

To novoville αποτελεί ηλεκτρονική πλατφόρμα-εφαρμογή που «κατεβαίνει» δωρεάν στο κινητό τηλέφωνο και με ένα μόνο κλικ. Αυτόματα οι χρήστες, 24 ώρες το 24ωρο, καθημερινά, μπορούν να υποβάλλουν σε πραγματικό χρόνο τα παράπονά τους για προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αλλά και να παρακολουθούν την πορεία του αιτήματός τους μέχρι την οριστική λύση του. Ο δημότης μέσω του Novoville μπορεί:

  • Να αναφέρει αιτήματα καθημερινότητας που συναντά στη γειτονιά του,
  • Να λαμβάνει ζωντανή ενημέρωση για την εξέλιξη της επίλυσής τους,
  • Να μαθαίνει για νέα, εκδηλώσεις, ανακοινώσεις του δήμου,
  • Να συμμετέχει σε δημοσκοπήσεις που διοργανώνει ο δήμος του,
  • Να έχει πρόσβαση σε λίστα με χρήσιμα τηλέφωνα του δήμου του,
  • Να ενημερώνεται για όλες τις διαδικασίες του δήμου,
  • Να έχει πρόσβαση σε χάρτη του δήμου του με σημεία ενδιαφέροντος

Η αναφορά των αιτημάτων καθημερινότητας μπορεί να γίνει με πέντε απλά «βήματα», αφού ο δημότης-χρήστης πρέπει απλά να προσθέσει τοποθεσία, είδος προβλήματος, περιγραφή (προαιρετικά), φωτογραφία, αποστολή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

SOS για αίμα: Έκκληση από Νοσοκομεία στη Θεσσαλονίκη
Έκκληση σε αιμοδότες απευθύνει το τμήμα αιμοδοσίας του Νοσοκομείου Άγιος Παύλος – Λιγοστεύουν τα αποθέματα στα κέντρα αιμοδοσίας της πόλης
SOS για αίμα: Έκκληση από Νοσοκομεία στη Θεσσαλονίκη