Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

1ο Design Week στη Θεσσαλονίκη

Η πόλη σχεδιάζει και αναδημιουργεί με επίκεντρο το design

«Ανα-Δημιουργία / Re-Creation» είναι ο τίτλος 1ου Design Week που θα πραγματοποιηθεί από τις 5 έως τις 12 Μαΐου 2019 στη Θεσσαλονίκη. Περιλαμβάνει εκθέσεις, συνέδρια, ημερίδες, workshops, παρουσιάσεις, ξεναγήσεις και άλλες παράλληλες δράσεις-εκδηλώσεις.

Πρόκειται για μια πρωτοποριακή ιδέα που έχει γίνει θεσμός στην Ευρώπη, την Αμερική, την Ασία, σε πόλεις όπως το Μιλάνο, το Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη, το Βανκούβερ, το Πεκίνο, και στην πόλη μας έρχεται για 1 φορά.

Για να γίνει πραγματικότητα συνεργάστηκαν η Διεύθυνση Πολιτισμού & Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, με την Πολιτιστική ΑΜΚΕ PHILARTIA, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς του Υπουργείου Παιδείας, τον Μητροπολιτικό Οργανισμό Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης «MOMus» του Υπουργείου Πολιτισμού, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, και πολιτιστικούς οργανισμούς και φορείς της πόλης.

«Η πόλη και οι άνθρωποι της είναι παρούσα και παρόντες δυναμικά σε ό,τι έχει να κάνει με το σχεδιασμό εδώ και αρκετά χρόνια. Μάλλον αργήσαμε να οργανωθούμε προκειμένου να δώσουμε βήμα και επίσημα σε δημιουργικές δυναμικές του design σε όλους τους τομείς του» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Έλλη Χρυσίδου.

Οι εκδηλώσεις του  Thessaloniki Design Week θα φιλοξενηθούν σε χώρους περιμετρικά της πόλης όπως το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το περίπτερο 8 της Helexpo-ΔΕΘ και ο πολυχώρος πολιτισμού και δράσεων Labattoir στα παλιά Σφαγεία.

Στόχος του Thessaloniki Design Week, σύμφωνα με τους διοργανωτές του,  είναι να αναδείξει το σημαντικό δυναμικό της πόλης και της χώρας που ασχολείται με όλες τις πτυχές του design, να ενισχύσει και να εισαγάγει νέα μοντέλα διαδικασιών στη δημιουργία και στον σχεδιασμό προϊόντων και υπηρεσιών, να αναπτύξει την έρευνα, τους προβληματισμούς, τις δυναμικές και τις αναζητήσεις για όλες τις εφαρμογές που ο σχεδιασμός υπεισέρχεται,να προκαλέσει ευκαιρίες και προοπτικές σύνδεσης της δημιουργικότητας με την επιχειρηματικότητα, την παραγωγική διαδικασία, την εγχώρια και διεθνή αγορά και να δώσει νέες διεξόδους στους δημιουργούς στις παρούσες συνθήκες και τελικά να  αποτελέσει έναν  θεσμό για την πόλη, ώστε να δίνει τη δυνατότητα έκφρασης, προβληματισμού και συνεργειών σε όλους τους τομείς και τις πλευρές της δημιουργικότητας.

Βασικές επιδιώξεις των διοργανωτών  αποτελούν ακόμα: η δημιουργία ενός θεσμού στην πόλη κατά τα πρότυπα αντίστοιχων πόλεων του εξωτερικού, για τη δημιουργία, ενίσχυση, χρηματοδότηση και προώθηση των νέων επιχειρήσεων σε όλο το φάσμα της δημιουργικής βιομηχανίας, η ένταξη της Θεσσαλονίκης στον θεσμό των Creative Cities της UNESCO, η διαφύλαξη και αξιοποίηση της βιομηχανικής και παραγωγικής κληρονομιάς της πόλης και της χώρας σε τομείς όπου ο σχεδιασμός είχε καθοριστικό ρόλο και η σύνδεση του επιστημονικού και παραγωγικού δυναμικού των Ελλήνων του εξωτερικού με το εδώ ανάλογό του, με συνεργασίες και κοινά έργα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ