Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Έρχονται νέα διόδια στην Εγνατία Οδό - Τι θα γίνει με χρεώσεις και Μάλγαρα

«Στόχος να μειωθούν οι χρεώσεις στα διόδια», δήλωσε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού

Για την κατασκευή 42 νέων σταθμών διοδίων στον άξονα της Εγνατίας Οδού μίλησε σήμερα στο ραδιόφωνο του Alpha 96,5 Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. ο Απόστολος Αντωνούδης.

Ξεκαθάρισε πως δεν πρέπει να υπάρχει «καμία ανησυχία για τον κόσμο» και πως στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να «μειωθούν οι χρεώσεις στα διόδια».

Αναλυτικότερα, επεσήμανε πως ο σχεδιασμός για τα πλευρικά διόδια είναι παλιός και πως «κάποιος ο οποίος διανύει τον αυτοκινητόδρομο δεν θα πληρώνει παραπάνω, θα πληρώνει τα ίδια με ό,τι πλήρωνε και σήμερα. Είναι πλευρικοί σταθμοί περισσότερο για να κάνουν πιο δίκαιο το σύστημα». Τόνισε πως «ο σχεδιασμός είναι του ΤΑΙΠΕΔ και πως ο διαγωνισμός του υπουργείου έχει προχωρήσει, έχει περάσει στη δεύτερη φάση, έχει γίνει αξιολόγηση και σε 1-3 μήνες θα υπάρχει ο οριστικός ανάδοχος. Από Σεπτέμβριο θα αρχίσει να υλοποιείται το έργο των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων με δίκαιες και πιο χαμηλές χρεώσεις».

Επιπρόσθετα, κατέστησε σαφές πως δεν θα υπάρχει καμία αλλαγή στην τσέπη του πολίτη και εξήγησε πως «όπου σε δύο σταθμούς διοδίων τοποθετείται και ένας άλλος, πέφτουν οι χρεώσεις στους δύο όμορους σταθμούς, άρα διατηρείται σταθερή η χρέωση». Διεμήνυσε επιπλέον πως στόχος του υπουργείου είναι «να μειωθούν οι χρεώσεις» και προς επίρρωση της άποψης του δήλωσε πως «τώρα έχουμε χρέωση 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο, είτε έχουμε πέντε σταθμούς, είτε 10, η χρέωση θα είναι ίδια.»

Σε ερώτηση αναφορικά με τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε η ΠΚΜ στο ΣτΕ κατά των διοδίων, ο κος Αντωνούδης απάντησε πως αυτό γίνεται αφενός γιατί «η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δεν θέλει να λειτουργήσει ο σταθμός διοδίων στο Ωραιόκαστρο, ο οποίος έχει κατασκευαστεί ήδη, αλλά παρόλα αυτά δεν λειτουργεί, είναι κάτι καινοφανές τελείως» και αφετέρου γιατί «για το 2019 υπήρχε πρόταση για αύξηση στις χρεώσεις από τρία σε πέντε λεπτά, εμείς είμαστε ενάντια σε αυτή την απόφαση που έτσι κι αλλιώς δεν εφαρμόστηκε».

Κλείνοντας, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην ενδεχόμενη μετακίνηση του σταθμού διοδίων των Μαλγάρων περίπου δύο χιλιόμετρα νοτιότερα, προκειμένου να μην υπάρχει δυνατότητα παράκαμψης όπως γίνεται σήμερα, και άρα να μην χρειάζονται και τα πλευρικά διόδια. Χαρακτηριστικά ο Απόστολος Αντωνούδης υπογράμμισε πως «ο σταθμός των διοδίων των Μαλγάρων είναι από τους μεγαλύτερους σταθμούς στη χώρα, για να μετακινηθεί σε άλλο σημείο το κόστος υπερβαίνει τα 20 εκατομμύρια. Τα Μάλγαρα υπάρχουν εδώ και αρκετά χρόνια, οι σταθμοί που θα κατασκευαστούν στα Μάλγαρα λειτουργούν αποτρεπτικά για την επιβάρυνση των αυτοκινητοδρόμων. Όταν κάποιος θέλει να αποφύγει τα διόδια των Μαλγάρων, έμπαινε μέσα στα Μάλγαρα και έβγαινε κάπου στη Χαλάστρα ή πιο πέρα, άρα επιβάρυνε το επαρχιακό δίκτυο. Δεν έχει να φοβηθεί κάτι η τοπική κοινότητα. Να μεταφερθεί 2 χιλιόμετρα νοτιότερα, ο σταθμός των  Μαλγάρων μας ξεπερνά όμως, πέρα από το υψηλό κόστος, είναι ένα σχεδιασμός που είναι του ΤΑΙΠΕΔ. Υπερβαίνει την Εγνατία και το υπουργείο».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ