Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τέλος η... «ερωτική πόλη» - Οι νέες κατευθύνσεις

Η Θεσσαλονίκη ξεπερνά τα στερεότυπα του παρελθόντος - Δεν είναι πλέον απλά η «ερωτική πόλη»

Η Θεσσαλονίκη σταδιακά επαναδημιουργεί την εικόνα της και ξεπερνά τα στερεότυπα του παρελθόντος, που αποτελούν εμπόδια στην τουριστική προβολή της, όπως είναι ο χαρακτηρισμός "ερωτική πόλη". Αυτό προκύπτει από τις έρευνες που κάνει τα τελευταία χρόνια το Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (πλέον Διεθνές Πανεπιστήμιο).

Σύμφωνα με όσα είπε ο Ευάγγελος Χρήστου, καθηγητής Τουριστικού Μάρκετινγκ και κοσμήτορας της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας, στο περιθώριο της ημερίδας «Branding - Rebranding Northern Greece», η οποία έγινε στο πλαίσιο του Design Week, "η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στη φάση της έναρξης της καταξίωσής του brand της, ωστόσο αυτό απαιτεί συντονισμό και υπομονή, καθώς είναι διαδικασίες που απαιτούν χρόνο. Η υπάρχουσα στρατηγική προβολής και προώθησης ξεπερνά παλαιότερες αντιλήψεις, χτίζοντας εκ νέου το branding της Θεσσαλονίκης". 

Την εκδήλωση διοργάνωσε ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ), ο οποίος έχει αναπτύξει στρατηγική συνεργασία με το Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (πλέον Διεθνές Πανεπιστήμιο), ιδιαίτερα σε θέματα έρευνας αγοράς, marketing και τουριστικού branding, όπως επεσήμανε ο κ.Χρήστου. 

Στη σπουδαιότητα των συνεργειών αναφέρθηκε η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού και αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Βούλα Πατουλίδου. Χαιρετίζοντας την εκδήλωση είπε ότι το Design Week είναι ένα παράδειγμα για το τι σημαίνουν συνεργασίες και ότι είναι στο χέρι όλων να γίνει θεσμός. 

Αντιμετώπιση του φαινομένου airbnb ανά περίπτωση 

Για τη σημασία του airbnb στην τουριστική ανάπτυξη κάθε περιοχής μίλησε ο δρ Σπύρος Αβδημιώτης, αναπληρωτής καθηγητής Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας στο ΑΤΕΙΘ. Όπως επεσήμανε, το Αirbnb θα πρέπει να εξεταστεί κατά περίπτωση, ανάλογα με την ένταση και το είδος της τουριστικής ανάπτυξης σε κάθε προορισμό και σε κάθε περίπτωση, υπό την προϋπόθεση ότι τηρούνται συνθήκες θεμιτού ανταγωνισμού (υπάρχει ανάλογη κοινοτική οδηγία που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία) και ίσης φορολόγησης. 

«Είμαι αντίθετος ωστόσο, στη λύση του "one size fits all" ή αλλιώς της οριζόντιας αντιμετώπισης του φαινομένου -το οποίο αποτελεί παγκόσμια τάση που δεν είναι εφικτό να ανακοπεί- σε κάθε προορισμό, ανεξαρτήτως της έντασης και του είδους της τουριστικής ανάπτυξης» σημείωσε.

«Σε αναπτυσσόμενους τουριστικούς προορισμούς θα μπορούσε να έχει έναν διακριτό- συμπληρωματικό χαρακτήρα με τις παραδοσιακές μορφές φιλοξενίας. Αντίθετα, σε προορισμούς που έχουν φτάσει στην ωρίμανση (και κατ' επέκταση στη στασιμότητα) ο περιορισμός του είναι τόσο απαραίτητος, όσο και η διεύρυνση των υφιστάμενων υποδομών φιλοξενίας» σημείωσε και πρόσθεσε: «Εν κατακλείδι, ας έχουμε στον νου μας ότι ο προορισμός θα πρέπει πρώτα να σέβεται τη ζωή και την αξιοπρέπεια των μόνιμων κατοίκων και στη συνέχεια των περιηγητών που τον επισκέπτονται. Πιστεύω ότι η χρυσή τομή θα πρέπει να βρεθεί σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία, σε κάθε προορισμό ξεχωριστά». 

Η προσβασιμότητα στα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος της Θεσσαλονίκης

Τα πιο δημοφιλή και σημαντικά σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος στη Θεσσαλονίκη είναι εύκολα προσβάσιμα από άτομα με ειδικές ανάγκες, σύμφωνα με τον δρα Παναγιώτη Τσαλή, πολιτικό μηχανικό, που έχει μελετήσει το θέμα της

«Πρόσβασης εμποδιζόμενων ατόμων σε σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος στη Θεσσαλονίκη». 

«Στην πόλη έχουν γίνει προσπάθειες που μπορούν να λειτουργήσουν ως έναυσμα για μια ολιστική προσέγγιση προώθησης του προσβάσιμου τουρισμού» είπε ο κ.Τσαλής. Ως παραδείγματα ανέφερε  την παραλία Θεσσαλονίκης, τη Ροτόντα, το Επταπύργιο και αλλού, όπου υπάρχουν μπάρες και άλλα συστήματα για την πρόσβαση ανθρώπων με ειδικές ανάγκες αλλά και απτικά συστήματα ξενάγησης. 

Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ.Τσαλή δεν προσφέρουν όλα τα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος το επιθυμητό επίπεδο πρόσβασης. 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τρένο για Θεσσαλονίκη ακινητοποιήθηκε γεμάτο επιβάτες - Φωτιά κοντά στις γραμμές
Η αμαξοστοιχία IC54 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) παραμένει σταθμευμένη στον Σ.Σ Λειβαδιάς, λόγω πυρκαγιάς πλησίον των γραμμών
Τρένο για Θεσσαλονίκη ακινητοποιήθηκε γεμάτο επιβάτες - Φωτιά κοντά στις γραμμές