Skip to main content
Menu

Θεσσαλονίκη: Υποθαλάσσιο πάρκινγκ στο κέντρο, θέλει ο Χαλιαμπάλιας

Οι προτάσεις του υποψηφίου δημάρχου για το πρόβλημα της στάθμευσης

Άρθρο του Σάββα Χαλιαμπάλια, Υποψηφίου Δήμαρχου Θεσσαλονίκης με τον συνδυασμό “ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ”

Σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της πόλης είναι η έλλειψη χώρων στάθμευσης. Είναι ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες, απαξιώνοντας την εικόνα της πόλης. Οι προηγούμενες ηγεσίες του δήμου, ουσιαστικά κήρυξαν υπό διωγμό τα αυτοκίνητα, ξεχνώντας ότι οι ίδιοι οι δημότες έχουν αυτοκίνητα. Και το αυτοκίνητο είναι μία αναγκαιότητα της ζωής μας.

Κι όμως, υπάρχει λύση, ώστε  να δημιουργηθούν θέσεις παρκινγκ για όλα τα αυτοκίνητα και να αδειάσουν οι δρόμοι του κέντρου από αυτά. Πώς; Δημιουργώντας δυο τεράστια παρκινγκ στην καρδιά της πόλης  γίνεται και μπορούμε  να τη μεταμορφώσουμε σε ευρωπαϊκή μεγαλούπολη.

9f2.jpg

Για το πρώτο θα εκμεταλλευτούμε την θάλασσα. Κατά μήκος της παλιάς παραλίας, μπορεί να εφαρμοστεί η λύση που επέλεξε η Κοπεγχάγη. Ένα υποβρύχιο διώροφο παρκινγκ, μέσα στη θάλασσα. Ο χώρος υπάρχει, είναι σκαμμένος, χωρίς αρχαία και απαλλοτριώσεις. Η δε κατασκευή του έργου λόγω της θέσης του θα είναι χαμηλής όχλησης για τους κατοίκους και την πόλη. Θα έχει μήκος 1200 μέτρα,  είσοδο των αυτοκινήτων από το λιμάνι και έξοδο από τον Λευκό Πύργο. Και ανά 80μέτρα εξόδους για τους οδηγούς.

Με την κατασκευή του έργου  θα γίνει και διαπλάτυνση  της παλιάς παραλίας κατά 40  μέτρα, με την ίδια αρχιτεκτονική μορφή της Νέας. Με την ολοκλήρωση του έργου και την δημιουργία 3200 νέων θέσεων στάθμευσης θα απαγορευτεί απόλυτα το παρκάρισμα από τη Τσιμισκή έως  στην θάλασσα. Η δε τροφοδοσία των καταστημάτων θα γίνεται μεταξύ 9 με 11 το πρωί. Το έργο αυτό μπορεί να αλλάξει την πόλη. Μπορεί  να  χρηματοδοτηθεί είτε από Ευρωπαϊκούς πόρους είτε με την μέθοδο  ΣΔΙΤ. Με κόστος περίπου 80 με 100 εκατομμύρια ευρώ η πόλη θα γίνει άλλη πόλη. Και αναλογικά είναι λίγα αν σκεφτούμε ότι έχουμε πληρώσει  110 εκ ευρώ αποζημίωση στον ανάδοχο του έργου της υποθαλάσσιας, για ένα έργο που δεν έγινε. Και άλλα 50 εκατομμύρια έξτρα χρέωση στα έργα του Μετρό για τα αρχαία της Αριστοτέλους.

Άλλα 1500 αυτοκίνητα μπορούν να  παρκάρουν μέσα στον χώρο του οργανισμού λιμένος αφού βέβαια διαμορφωθεί, με είσοδο από την 26ης Οκτωβρίου. Σε συνεργασία και συνεννόηση με τον οργανισμό  μπορεί να επεκταθεί το υπάρχον παρκινγκ του λιμανιού.  Αδειάζοντας και εδώ τους γύρω δρόμους στην περιοχή των Δικαστηρίων από τα αυτοκίνητα, Εφαρμόζοντας και εδώ την εκ περιτροπής  τροφοδοσία των καταστημάτων. Και πάντα κοστολογώντας τα παρκινγκ με λογικές και προσυμφωνημένες τιμές και διάθεση κάποιων δωρεάν θέσεων σε μόνιμους κατοίκους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ