Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Κωνσταντίνος Ζέρβας: «Θα ενώσω όλες τις δυνάμεις της Θεσσαλονίκης»

«Θέλω να ενώσω τη Θεσσαλονίκη για να την αλλάξω» δηλώνει ο υποψήφιος δήμαρχος στον «Τ.Θ.»

Συνέντευξη στον «Τ.Θ.»

Το βράδυ της 2ας Ιουνίου η Θεσσαλονίκη θα αλλάξει σελίδα και θα μπει σε μία νέα εποχή. Στον κεντρικό δήμο δίνεται ίσως η πιο σκληρή μάχη ανάμεσα σε όλους τους δήμους της Ελλάδας, λόγω της βαρύτητας της πόλης αλλά και των χαρακτηριστικών που φέρει το πλήθος των υποψηφίων δημάρχων. Σε αυτή τη μάχη, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας εκφράζει το δικό του ενωτικό μήνυμα, διαμηνύοντας προς τους δημότες πως «Θέλω να ενώσω τη Θεσσαλονίκη για να την αλλάξω». Κόντρα στο προεκλογικό τοπίο των ανούσιων κομματικών διαξιφισμών ο Κωνσταντίνος Ζέρβας προτάσσει πως η πόλη χρειάζεται επιτέλους δήμαρχο, έναν δήμαρχο που θα την φροντίσει και έναν δήμαρχο που θα ενώσει τις πραγματικές της δυνάμεις.

Με συγκεκριμένες εξαγγελίες, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας βάζει στόχο τόσο το όραμα, όσο και την καθημερινότητα. Εξ ου και δεσμεύεται με μείωση των δημοτικών τελών στο 50% για όλους, αλλά και πως θα αναλάβει επ’ ώμου τα δύο κορυφαία προβλήματα των δημοτών: α) την καθαριότητα και β) τον ΟΑΣΘ. Παράλληλα, πρεσβεύει άμεσες λύσεις για την καθημερινότητα των δημοτών, όπως αλλαγές για το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, αλλά και θέσεις για τα «μεγάλα ζητήματα», όπως ο τουρισμός και το brand name της πόλης. Όπως τονίζει, «η πόλη χρειάζεται επιτέλους δήμαρχο», με σεβασμό στους πολίτες και στην ανταποδοτικότητα των υπηρεσιών.

Ξεκινούμε από την σημαντική πρωτοβουλία που αναλάβατε, δεσμευόμενος πως άπαξ και εκλεγείτε δήμαρχος Θεσσαλονίκης θα μειώσετε τα δημοτικά τέλη 50% για όλους. Εξηγείστε μας πώς ακριβώς θα γίνει αυτό;

Επιστρέφουμε οριζόντια και όχι μόνο στις ευπαθείς ομάδες της πόλης χρήματα που της ανήκουν. Στεκόμαστε δίπλα στις ευπαθείς τάξεις αλλά σε όλες τις κοινωνικές ομάδες και ιδιαίτερα στη μεσαία τάξη που έχει πληγεί αφάνταστα από την κρίση των τελευταίων ετών.

Τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού του 2018 ανέρχονται με στοιχεία του Προϋπολογισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης σε περίπου 35 εκατομμύρια ευρώ. Στις 31/12/2018 όμως υπήρχε ταμειακό διαθέσιμο στα ανταποδοτικά της καθαριότητας  ύψους περίπου 20 εκατομμυρίων ευρώ. Από το διαθέσιμο αυτό τα 17εκ. προέρχονται από προηγούμενες χρονιές γιατί ποτέ δεν αξιοποιήθηκαν. Δεν μπόρεσε. η διοίκηση Μπουτάρη να αξιοποιήσει τα χρήματα που εισέπραξε από τους δημότες στον τομέα της καθαριότητας.

Άρα έχουμε ένα συσσωρευμένο ταμειακό διαθέσιμο της τάξης των 20 εκατ. που αποτελεί τεράστιο ποσό. Από το ποσό αυτό πρέπει να πληρωθούν μόνο 2.000.000 € σε τιμολογηθείσες υποχρεώσεις της καθαριότητας και για τις προσλήψεις που σχεδιάζονται στην καθαριότητα (με βάση την προκήρυξη ΑΣΕΠ 3Κ/2019) που έχουν  ετήσιο κόστος 2.500.000 €. Συνεπώς μετά από οικονομοτεχνική μελέτη που θα συνταχθεί για τον προϋπολογισμό του 2020 και αφού έχουμε το μαξιλάρι των 20 εκατ. θα εξετάσουμε και δρομολογήσουμε πόσο μπορούμε να μειώσουμε τα τέλη. Που μπορεί να ανέλθει έως και 50%, δηλ. περίπου 17,5 εκατομμυρίων € τα οποία θα επιστρέψουμε στην αγορά και τα νοικοκυριά της πόλης.

ΟΑΣΘ και καθαριότητα. Ουσιαστικά με την εκλογή σας θα αναλάβετε προσωπικά τους δύο αυτούς πολύπαθους τομείς, όντας ο ίδιο αντιδήμαρχος καθαριότητας αλλά και εκπρόσωπος του Δήμου στον ΟΑΣΘ. Επί του πρακτέου τι σημαίνει αυτό για τους Θεσσαλονικείς;

Τελειώνουν οι δικαιολογίες. Τόσα χρόνια μία διαρκής κουβέντα για το ποιος φταίει, σε ποιόν ανήκει η αρμοδιότητα, γιατί δεν λειτουργεί σωστά με αποτέλεσμα η πόλη να φτάσει στο σημερινό επίπεδο. Να είναι βρώμικη – απαράδεκτα βρώμικη – και να μην έχει ούτε ένα σοβαρό συγκοινωνιακό μέσο μαζικής  μεταφοράς. Δηλαδή στους δύο κρισιμότερους για τη λειτουργικότητα και την αισθητική τομείς της πόλης, να παίρνει βαθμό κάτω της βάσης. Αναλαμβάνω την ευθύνη.

Με τις δεσμεύσεις αυτές λέω ότι τα Χριστούγεννα του 2019 ο κόσμος θα δει σημαντική διαφορά στην καθαριότητα. Στο ζήτημα του ΟΑΣΘ ή του διάδοχου σχήματος, οι υπεύθυνοι θα νιώσουν την καυτή ανάσα της πόλης. Πριν 2-3 χρόνια, με πολυήμερες απεργίες και την πόλη νεκρή, εάν δεν έκαναν ρεπορτάζ αθηναϊκοί σταθμοί δεν ίδρωνε το αυτί κανενός. Αυτό τελειώνει εδώ.

Το μεγάλο πρόβλημα του κυκλοφοριακού στην πόλη είναι ως ένα βαθμό αποτέλεσμα της έλλειψης πάρκινγκ. Πώς σκοπεύετε να το αντιμετωπίσετε και πως κρίνετε το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης;

Επειδή οι Θεσσαλονικείς έχουν κουραστεί από ανέξοδες συζητήσεις που διαρκούν δεκαετίες η πρότασή μου εμπεριέχει τη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης όπου είναι δυνατόν (ΔΕΘ, Λιμάνι, υπογειοποιημένο στην Πρ. Κορομηλά και στην Καλαποθάκη).

Θα αλλάξω το σύστημα στάθμευσης γιατί έχει πολλά σχεδιαστικά λάθη. Πρέπει να υπάρχει τέτοιο σύστημα όμως να διέπεται από μία λογική εξυπηρέτησης των αναγκών και όχι είσπραξης του αντιτίμου για να καλυφθεί η λεόντειος σύμβαση. Εκτός αυτού, με την παρούσα κατάσταση, η δημοτική αστυνομία μετατρέπεται σε εισπράκτορα και αδυνατεί να πράξει το καθήκον της που είναι να διευκολύνει τη ζωή των πολιτών. Τέλος, σε περιοχές όπως το Ε’ διαμέρισμα όπου η πυκνότητα κατοίκων είναι μεγάλη, το σύστημα όχι μόνο δεν εξυπηρετεί αλλά έχει οδηγήσει σε έμφραγμα την περιοχή. Λένε πολλοί ότι αν διώξουμε το αυτοκίνητο θα λυθούν όλα. Είναι μια συζήτηση που για να γίνει και να έχει νόημα πρέπει να υπάρξουν αξιόπιστες εναλλακτικές.

Τα ηλεκτρικά πατίνια έγιναν εν μία νυκτί μόδα στη Θεσσαλονίκη, ωστόσο, το τοπίο λειτουργίας τους παραμένει ομιχλώδες. Ποια είναι δική σας για το ζήτημα;

Είναι μόδα και μία φρέσκια πινελιά στις αστικές μετακινήσεις. Την έχω δει και σε πόλεις του εξωτερικού. Ωστόσο . Είναι απαραίτητο να καταρτιστεί ένα λεπτομερές ρυθμιστικό πλαίσιο, το οποίο να ορίζει τους κανόνες στους οποίους θα υπάγονται τόσο οι χρήστες του ηλεκτρονικού πατινιού όσο και οι υπόλοιποι συνυπάρχουν μαζί τους στους δρόμους . Οι αναβάτες οφείλουν να τηρούν τον Κ.Ο.Κ, η εταιρεία να προσαρμόζει τις μέγιστες ταχύτητες και να αξιολογεί τα δεδομένα. Και όλα αυτά πρέπει να γίνουν άμεσα, πριν υπάρξουν δυσάρεστες εξελίξεις.

Δηλώσατε πως πρέπει να γίνει σκληρή δουλειά για να αυξηθεί η «αξία» του brand name της Θεσσαλονίκης. Πείτε μας δύο τρόπους που θα το πετύχετε αυτό.

Νέα αντίληψη στον τουρισμό με στόχευση στον τουρίστα μεγαλύτερης οικονομικής επιφάνειας. Μα αναβαθμισμένο τουριστικό προϊόν που συναρτάται με καλύτερες λειτουργίες της πόλης. Ό,τι ικανοποιεί τον κάτοικο και τον δημότη, ικανοποιεί και τον τουρίστα. Άλλωστε προϊόν είναι η ίδια η πόλη. Και δεν υπάρχει μεγαλύτερη και πιο αποδοτική διαφήμιση από μία θετική μαρτυρία ή καταγραφή ενός επισκέπτη. Έχει πολλαπλασιαστική αξία.

Νέο αστικό τοπίο, νέο αστικό περιβάλλον μέσα από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αναπλάσεων που θα αποτυπώνει στο χώρο της φιλοδοξίες της πόλης, την αισιοδοξία της και τη δυναμική της. Μπορούμε να μετατρέψουμε τη Θεσσαλονίκη σε μία σύγχρονη μεγαλούπολη με όλες τις πρόνοιες και της λειτουργίες που οφείλει να έχει, διατηρώντας και αναδεικνύοντας το χαρακτήρα της και την ιστορία της. Είμαστε πόλη 24 αιώνων και φιλοδοξούμε να συνεχίσουμε.

Εξωστρέφεια με ό,τι αυτό σημαίνει. Έρευνα, καινοτομία, εξαγωγές, φιλοξενία διεθνών events (αθλητικών –πολιτιστικών), προϊόντα με ονομασία προέλευσης, Ιστορία και πολιτισμός στη φαρέτρα μας. Για να αντιστρέψω το ερώτημα «εάν δεν μπορεί η Θεσσαλονίκη, τότε ποιος»;

Πώς κρίνετε την προεκλογική μάχη που έχει δοθεί για τον κεντρικό δήμο; Πιστεύετε πως έχουν συζητηθεί επαρκώς τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης;

Δυστυχώς οι κομματικές υποψηφιότητες επιβεβαίωσαν αυτό που περιμέναμε. Μηδενικό ενδιαφέρον για την πόλη, άγνοια των θεμάτων αλλά και των εξελίξεων στα ζητήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έλλειψη προγραμματικού λόγου και επίπλαστος δήθεν ανταγωνισμός. Είναι υποψηφιότητες σκηνοθετημένες που προέκυψαν μετά από επιστράτευση – ή πιο ορθά – μετά από τηλεφωνήματα εξ’ Αθηνών. Τα αποτελέσματα αυτού τα βλέπει η πόλη ήδη προεκλογικά. Άλλοι δοξάζονται κρυπτόμενοι, άλλοι περιφέρουν τον εκνευρισμό τους και τσακώνονται και παρουσιάζουν ως νέο ιδέες και πρακτικές της δεκαετίας του 1980 και 1990. Νομίζουν ότι η πόλη τους χρωστά και ότι οι δημότες είναι δεδομένοι. Εμείς στον αντίποδα επί 8 μήνες αναδείξαμε κάθε πρόβλημα της πόλης και περπατήσαμε σε κάθε γωνιά και γειτονιά. Όλοι δε παραδέχονται ότι αν μη τι άλλο είμαστε αυτοί που ασχοληθήκαμε περισσότερο με την πόλη και την πραγματική ζωή των ανθρώπων.

Είναι δεδομένο πως λόγω του Κλεισθένη ο επόμενος δήμαρχος της Θεσσαλονίκης θα χρειαστεί να συμπράξει και με άλλες δυνάμεις εντός του δημοτικού συμβουλίου. Εσείς με ποιον σκοπεύετε να κυβερνήσετε εφόσον το βράδυ της 3η Ιουνίου έχετε εκλεγεί δήμαρχος της πόλης; 

Είμαι εδώ για να κάνω τη δουλειά του δημάρχου γιατί ξέρω από πρώτο χέρι ότι η πόλη χρειάζεται επιτέλους δήμαρχο. Δήμαρχο πλήρους απασχόλησης που να την φροντίζει και να μεριμνά. Θέλω να ενώσω την πόλη για να την αλλάξω. Όχι να τη διχάσω για να κερδίσω τις εκλογές. Με αυτό ως καταστατική και αμετάβλητη θέση θα συνεργαστώ με όποιον μου υποδείξει το εκλογικό σώμα και με όποιον  βρούμε κοινή συνισταμένη - προγραμματική σύγκλιση και πολιτική εγγύτητα. Δεν έρχομαι να πω ότι τα γνωρίζω όλα. Έρχομαι όμως με ένα πλήρες σχέδιο να απευθυνθώ σε όλες τις πραγματικές δυνάμεις της πόλης. Η πρότασή μου «χωρά» αρκετούς και σίγουρα όσους θέλουν να συμβάλλουν. Αποκλείω όσους θέλουν να υπηρετήσουν άλλες σκοπιμότητες.

Σημειώνεται πως ο Κωνσταντίνος Ζέρβας θα πραγματοποιήσει σήμερα Σάββατο (18/5) την κεντρική του προεκλογική ομιλία στο συνεδριακό κέντρο Ιωάννης Βελλίδης.

Η ομιλία του Κωνσταντίνου Ζέρβα είναι προγραμματισμένη στις 19:00.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ