Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Open Mall και στο δήμο Ωραιοκάστρου - Τι θα γίνει

Για μια αναγκαία ανάπλαση κάνει λόγο στον "Τύπο Θεσσαλονίκης" ο πρόεδρος του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Και ο δήμος Ωραιοκάστρου εντάχθηκε στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ για τα Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου (Open Mall), έπειτα από ένσταση που υπεβλήθη και έγινε δεκτή. Έτσι, το Open Mall θα γίνει στην κεντρική αγορά του Ωραιοκάστρου, στη Λεωφόρο Δημοκρατίας  και σε αυτό θα συμμετέχουν 91 καταστήματα- μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Ωραιοκάστρου.

Στο πλαίσιο του προγράμματος θα γίνουν από τον δήμο έργα ανάπλασης, όπως επέκταση πεζοδρομίων, σημαντικές μονοδρομήσεις κλπ ενώ θα μπουν έξυπνα παρκόμετρα και δωρεάν wi-fi για τους επισκέπτες, οθόνες που θα ενημερώνουν για την αγορά, led φωτισμός για εξοικονόμηση ενέργειας κ.ά. Από πλευράς Εμπορικού Συλλόγου θα γίνουν αισθητικές παρεμβάσεις ώστε να υπάρχει ομοιομορφία στις προσόψεις των καταστημάτων που θα συμμετέχουν.

Για μια ανάπλαση που ήταν αναγκαία κάνει λόγο στον "Τύπο Θεσσαλονίκης" ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Ωραιοκάστρου Βασίλης Ιακωβίδης, σημειώνοντας ότι έχει σχεδόν 15 χρόνια να γίνει κάτι στην αγορά.

"Ήταν κάτι που ζητούσαμε και από τη διοίκηση του κ. Γαβότση και από την προηγούμενη του κ. Σαραμάντου, αλλά το ζήτημα κολλούσε στην έλλειψη χρημάτων. Αυτό το πρόγραμμα αποτελεί μια πολύ καλή ευκαιρία για την αγορά, θα αλλάξουν πολλά πράγματα, θα εκσυγχρονιστεί, γίνει πολύ πιο όμορφη και πιο προσβάσιμη", σημειώνει χαρακτηριστικά, ευχαριστώντας την απερχόμενη διοίκηση Γαβότση για την άριστη συνεργασία, καθώς όπως λέει, "άκουσε και έκανε δεκτές τις προτάσεις μας". Τόνισε ακόμη ότι υπάρχουν και συζητήσεις για την αγορά ενός οικοπέδου για δημιουργία πάρκινγκ.

Σε πρόσφατη ανακοίνωση, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου ευχαριστεί τόσο τον πρώην δήμαρχο όσο και την εταιρία Lever και τον γενικό γραμματέα του δήμου κ. Ξανθόπουλο Ισαάκ για την άμεση ανταπόκριση και την εμπεριστατωμένη ένσταση την οποία συνυπέγραψαν και απέστειλαν στην επιτροπή αξιολόγησης, ενώ ο πρόεδρος και το Δ.Σ. του Συλλόγου, εύχονται στον νέο δήμαρχο Ωραιοκάστρου κ. Παντελή Τσακίρη να σκύψει και αυτός πάνω στα προβλήματα της αγοράς και σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο να ολοκληρώσουν επιτυχώς αυτή την τόσο σημαντική αναβάθμιση για την αγορά.

Γιατί έγινε η ένσταση

Σημειώνεται ότι ο δήμος Ωραιοκάστρου δεν βρισκόταν στην αρχική λίστα των επιλέξιμων προτάσεων που είχε ανακοινώσει το υπουργείο Οικονομίας εξαιτίας σφάλματος στον φάκελο και συγκεκριμένα σε ένα έγγραφο που αφορούσε το πιστοποιητικό επάρκειας. Αντί να μπει το ανανεωμένο πιστοποιητικό στο φάκελο, το οποίο ήταν σε ισχύ από 1η Αυγούστου 2017, μπήκε από ανθρώπινο λάθος εκείνο που είχε λήξει. Κάτι το οποίο δεν είχε επισημανθεί στον αρχικό έλεγχο των δικαιολογητικών. Έπειτα από συντονισμένες ενέργειες του δήμου Ωραιοκάστρου, του Εμπορικού Συλλόγου Ωραιοκάστρου και του γενικού γραμματέα του δήμου κ. Ισαάκ Ξανθόπουλου έγινε ένσταση. Στη δεύτερη αξιολόγηση η συνολική βαθμολογία της πρότασης  ήταν 53,80 καθώς αξιολογήθηκε με καλύτερο βαθμό και μια ώριμη μελέτη, ανεβάζοντας τη συμμετοχή του δήμου αρκετές θέσεις. Έτσι, οι οριστικοί πίνακες κατάταξης που βγήκαν πριν λίγες ημέρες περιλαμβάνουν και το δήμο Ωραιοκάστρου.

Από εδώ και πέρα, η εκτίμηση είναι ότι αν δεν προκύψει κάποιο πρόβλημα, η εφαρμογή του προγράμματος θα ξεκινήσει άμεσα, καθώς τα κονδύλια είναι διαθέσιμα οπότε θα πρέπει να γίνουν οριστικές μελέτες και να ξεκινήσουν δημοπρατήσεις έργων.

Τι παρεμβάσεις θα γίνουν στα Open Mall

Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει ήδη γράψει ο Τύπος Θεσσαλονίκης, στη Θεσσαλονίκη έχουν εγκριθεί Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου στο Καπάνι, στην Δημητρίου Γούναρη, στην Καλαμαριά, στη Θέρμη, στο δήμο Θερμαϊκού και στο δήμο Βόλβης.

Στόχος της Δράσης των Open Malls είναι η ενίσχυση και τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας που αναπτύσσεται σε εμπορικές περιοχές.

Η «Lever - Σύμβουλοι Ανάπτυξης ΑΕ» μέλος του Ομίλου «Σαμαράς & Συνεργάτες» που ετοίμασε τους φακέλους για 16 εγκεκριμένες προτάσεις Open Mall σε όλη την Ελλάδα (μεταξύ αυτών και του δήμου Ωραιοκάστρου και του δήμου Θέρμης), αναφέρει ότι οι κατηγορίες ενεργειών και οι επιλέξιμες δαπάνες για τους Δήμους περιλαμβάνουν σημαντικές και πολυποίκιλες παρεμβάσεις που αναμένεται να επιφέρουν πολλαπλά θετικά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά στην γενικότερη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, καθώς και στην τόνωση της εμπορικής κίνησης και την ενίσχυση και προώθηση της τοπικής αγοράς.

Τονίζει ότι κάθε Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου, είναι προσαρμοσμένο πάντοτε στις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και με αποκλειστικό στόχο την ανάδειξη και αξιοποίηση των όποιων συγκριτικών πλεονεκτημάτων της.

Ενδεικτικά οι Δήμοι πρόκειται να  υλοποιήσουν παρεμβάσεις όπως:

-Αναβάθμιση του δημόσιου χώρου (αναβάθμιση/κατασκευή πεζοδρόμων, υπαίθριων πολιτιστικών και αθλητικών εγκαταστάσεων, παιδικών χαρών, χώρων ανάπαυσης, ανάπλαση πλατειών/περιβάλλοντος χώρου μνημείων κλπ).

-Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων έξυπνης πόλης (συστήματα παροχής ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο-freewifi για τους επισκέπτες,  συστήματα έξυπνου οδοφωτισμού, συστήματα τηλεχειρισμού δημόσιων υποδομών και δικτύων της περιοχής παρέμβασης κλπ).

-Προμήθειες και εγκατάσταση συστημάτων έξυπνης βιώσιμης κινητικότητας

Από την πλευρά των Συνδικαιούχων Εμπορικών Συλλόγων/Επιμελητηρίων οι προτεινόμενες παρεμβάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν:

Α. Ανάδειξη ταυτότητας εμπορικής περιοχής: προμήθεια και εγκατάσταση διαφώτιστων στεγάστρων, ανάδειξη και επενδύσεις με ομοιόμορφα υλικά των (π.χ πέτρα, μάρμαρο) εξωτερικών όψεων, προμήθεια και εγκατάσταση ομοιόμορφων στεγάστρων, τεντών, προμήθεια και εγκατάσταση ομοιόμορφων (π.χ. μεταλλικές, ξύλινες, ομοιόμορφη γραφή) επιγραφών, προμήθεια και εγκατάσταση κάθετων κήπων – ανθοστηλών και σύνδεση με σύστημα άρδευσης, εργασίες χρωματισμού εξωτερικών όψεων, προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού φωτισμού εξωτερικών όψεων, προμήθεια και εγκατάσταση κατακόρυφων διαχωριστικών, σκιάστρων, ομπρελών τεντών σε δημοτικό κοινόχρηστο χώρο που έχουν μισθώσει οι επιχειρήσεις.

Β. Προβολή και προώθηση της εμπορικής περιοχής: συστήματα / πλατφόρμες ενίσχυσης τοπικής επιχειρηματικότητας μέσω υπηρεσιών αλληλεπίδρασης, ενίσχυσης πιστότητας και επιβράβευσης επισκεπτών, διοργάνωση εκδηλώσεων για την προβολή της εμπορικής περιοχής (με έμφαση σε δράσεις πολιτισμού, μουσική, performance, εκθέσεις, προβολές, ομιλίες, οργανωμένοι περίπατοι), προμήθεια κοινού εξοπλισμού διακόσμησης εξωτερικού χώρου (εορταστικός, κοινών προωθητικών ενεργειών), δημιουργία ψηφιακού λογότυπου και προβολή σε ψηφιακά μέσα.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ" 

*Φωτ. αρχείου