Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τέλος το ΣΒΑΚ του Μπουτάρη – Στα «χέρια» του Ζέρβα

Προέβλεπε Τσιμισκή χωρίς ΙΧ αυτοκίνητα από την Παλαιών Πατρών μέχρι την Βενιζέλου

«Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) δεσμεύει τον δήμο για τα επόμενα πέντε χρόνια» δήλωσε χθες ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, μιλώντας, με την ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το θέμα της ολοκλήρωσης του σχεδίου.

Ο κ. Ζέρβας ζήτησε την απόσυρση του σχεδίου και τη συζήτησή του από την επόμενη διοίκηση, λέγοντας ότι το ΣΒΑΚ θα κατατεθεί σε εφαρμογή του σχετικού νόμου αλλά για την υλοποίησή του απαιτείται μια κοινή υπουργική απόφαση, που δεν έχει ακόμη εκδοθεί. Από την άλλη πλευρά, επισήμανε ότι έχει και ο ίδιος πάρα πολλές ενστάσεις επί του σχεδίου, έκανε λόγο για εκθέσεις ιδεών και πράγματα που δεν πρόκειται να εφαρμοστούν και υπογράμμισε ότι ο σχεδιασμός χωρίζεται σε δύο φάσεις: μία μέχρι το 2023 και μια ακόμη μέχρι το 2028. Στο πλαίσιο αυτό, διευκρίνισε ότι για μια πενταετία από την ημέρα της έγκρισής του δεν θα μπορούν να γίνουν αλλαγές, οπότε η επόμενη και η μεθεπόμενη διοίκηση που θα κληθούν να εφαρμόσουν κάποια από αυτά τα προγράμματα θα έχουν μπροστά τους ένα πλαίσιο που θα είναι απαγορευτικό.

Ο νεοεκλεγείς δήμαρχος αναγνώρισε ότι η εργασία έχει ολοκληρωθεί και στα τρία στάδια της διαβούλευσης και σημείωσε: «πρέπει να υπάρξει μια αναμονή για κάποιους μήνες ώστε η επόμενη διοίκηση να δει τι από αυτά μπορεί να αναθεωρηθεί, ποια από αυτά είναι στο σχεδιασμό της νέας διοίκησης και μετά να περιμένουμε την ΚΥΑ εφόσον και αυτή εκδοθεί από την νέα κυβέρνηση, να προχωρήσουμε στην τελική έγκριση για να έχει κάποιο νόημα και κάποια ουσιαστική δυνατότητα εφαρμογής από την επόμενη διοίκηση».

Μετά τις παραπάνω επισημάνσεις ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης γνωστοποίησε την απόσυρση του θέματος από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Υπενθυμίζεται πως το ΣΒΑΚ προέβλεπε Τσιμισκή χωρίς ΙΧ από το ύψος της οδού Π.Π. Γερμανού έως και την οδό Βενιζέλου έως το 2027, επανασχεδιασμό της Εγνατίας Οδού, περιορισμό της χρήσης των ΙΧ στο ιστορικό κέντρο, αλλά και κατασκευή ξύλινης επέκτασης (Deck) στην παλιά παραλία και πολλά ακόμη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ