Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Όχι» του ΕΣΘ στην αλλαγή πλάνου για τα αρχαία του μετρό

Ανησυχία για τις επιπτώσεις που θα έχει στους επιχειρηματίες, εκφράζει ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης

Προβληματισμό για το ενδεχόμενο να ανοίξει ξανά το θέμα της διαχείρισης των αρχαίων του Μετρό της Θεσσαλονίκης, εκφράζει με ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), ο οποίος τάσσεται κατά του να αλλάξουν και πάλι τα σχέδια και οι αποφάσεις που έχουν παρθεί.

Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή του ο ΕΣΘ αναφέρει ότι «σήμερα που η αγορά άρχισε να αναθαρρεί στη δυναμική και μόνο της περάτωσης των έργων [...] άρχισαν κάποιοι να μιλούν για μεταφορά των αρχαιολογικών ευρημάτων του σταθμού της Βενιζέλου και αλλαγή του πλάνου έργου στο συγκεκριμένο σημείο». Στο πλαίσιο αυτό, ο ΕΣΘ διερωτάται «ποιος από όλους αυτούς που ανακινεί το συγκεκριμένο θέμα θα αναλάβει το κόστος της χρονικής καθυστέρησης που συνεπάγονται οι προτεινόμενες αλλαγές στο σχέδιο χάρτου; και «ποιος θα αναλάβει να αποζημιώσει αυτούς τους επαγγελματίες και τις οικογένειες τους;».

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή του ο ΕΣΘ αναφέρει:    

Φήμες άρχισαν να διασπείρονται ξανά στη Θεσσαλονίκη σχετικά με την εξέλιξη των έργων του ΜΕΤΡΟ και τη συσχέτιση τους με τα αρχαιολογικά ευρήματα στους πιο σημαντικούς άξονες της πόλης, που από το 2006 έως σήμερα αριθμεί το κλείσιμο εκατοντάδων εμπορικών καταστημάτων σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού και της Δελφών.

Σήμερα που η αγορά άρχισε να αναθαρρεί στη δυναμική και μόνο της περάτωσης των έργων που παίζουν με το νευρικό σύστημα και τις οικονομικές αντοχές μεγάλης μερίδας Θεσσαλονικέων, που βρέθηκαν ξαφνικά να φλερτάρουν με το φάσμα της οικονομικής καταστροφής, άρχισαν κάποιοι να μιλούν για μεταφορά των αρχαιολογικών ευρημάτων του σταθμού της Βενιζέλου και αλλαγή του πλάνου έργου στο συγκεκριμένο σημείο.

Μετά από συσκέψεις επί συσκέψεων και από την συμφωνία για την εμφάνιση ενός σταθμού που θα αξιοποιεί in vivo τα ευρήματα στην περιοχή, αποτελώντας ένα αρχιτεκτονικό στολίδι για την πόλη, ικανό να σημάνει αφ’ εαυτού ένα σημείο αναφοράς για αυτήν, ερχόμαστε ξανά στο σημείο μηδέν. Ποιος όμως από όλους αυτούς που ανακινεί το συγκεκριμένο θέμα θα αναλάβει το κόστος της χρονικής καθυστέρησης που συνεπάγονται οι προτεινόμενες αλλαγές στο σχέδιο χάρτου;

Ποιος θα αναλάβει να αποζημιώσει αυτούς τους επαγγελματίες και τις οικογένειες τους που δεν αντέχουν άλλο να συντηρούν καταστήματα χωρίς πελάτες για δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια; Ποιος θα αναλάβει το κόστος της οικονομικής υπανάπτυξης αυτής της σπουδαίας πόλης στο όνομα κάποιων προσωπικών στρατηγικών προτεραιοτήτων;

  

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ