Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Προσωρινή λύση για υποψήφιους οδηγούς - Παγωμένες οι εξετάσεις στα δυτικά

Επανέρχεται σε ισχύ το παλαιό σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών – «Σταγόνα στον ωκεανό η τροπολογία», κατά την O.E.Y.O.E., ενώ “παγωμένες” παραμένουν οι εξετάσεις στη Δυτική Θεσσαλονίκη

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Προσωρινή “ανάσα” δίνεται στους υποψήφιους οδηγούς και στους οδηγούς ηλικίας άνω των 74 ετών καθώς το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που συζητήθηκε χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο, και κατατίθεται στη Βουλή, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, επαναφέρει σε ισχύ το παλαιό σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών.

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, στην δυτική Θεσσαλονίκη εξακολουθούν να μην γίνονται εξετάσεις για απόκτηση διπλώματος οδήγησης, και η Ομοσπονδία Υποψήφιων Οδηγών Ελλάδος εκφράζει τις ενστάσεις της για την επαναφορά του παλιού συστήματος εξέτασης.

 

«Ανακούφιση με την τροπολογία, αλλά είναι σταγόνα στον ωκεανό»

 

Νιώθουμε ανακούφιση με την τροπολογία ωστόσο είναι μια σταγόνα στον ωκεανό. Πρέπει να δούμε το ζήτημα στη σωστή βάση», δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υποψήφιων Οδηγών Ελλάδος κ. Γεώργιος Χριστοδούλου.

Παράλληλα υπενθύμισε πως στη Δυτική  Θεσσαλονίκη εξακολουθούν να μην γίνονται εξετάσεις για απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Ο ίδιος υπολογίζει πως περίπου 8000 άτομα θέλουν να πάρουν δίπλωμα και δεν μπορούν να δώσουν εξετάσεις στα δυτικά.

4f1.jpg

«Στις 27/7 ξεκίνησαν οι εξετάσεις στην πίστα της Ανατολικής Θεσσαλονίκης στη Νέα Ραιδεστό. Αντίθετα στην δυτική Θεσσαλονίκη εξακολουθούμε να μην έχουμε εξετάσεις. Ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωνσταντίνος Πάλλας μάς είχε υποσχεθεί πως το ζήτημα που υπήρχε με την συγκεκριμένη πίστα στα δυτικά που βρίσκεται στο Καλοχώρι θα είχε λυθεί μέχρι τις 20/7 και εμείς πιστεύαμε πως δεν θα λύνονταν ούτε στις 26/8». Κατά τον κ. Χριστοδούλου η επαναφορά του παλιού συστήματος εξέτασης για απόκτηση διπλώματος οδήγησης «είναι αποδεκτή για να ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες για λίγο καιρό. Όμως υπάρχουν μερικά σημεία που χρήζουν περαιτέρω εξέτασης. Για παράδειγμα επί χρόνια ο κλάδος μας ήθελε να υπάρχει το ασφαλιστήριο για όλα τα οχήματα και τώρα με την επαναφορά του παλιού συστήματος εξέτασης αυτό χάνεται και είμαστε εκτεθειμένοι για όποιο ατύχημα πάθει ο πολίτης. Επίσης επανέρχεται ο αριθμός των εξεταστών σε δύο, ενώ πριν είχαμε μονές επιτροπές. Πλέον θα δίνεται η επιλογή στην κάθε Περιφέρεια της χώρας να επιλέγει αν θα είναι ένας ή δύο εξεταστές. Από το 2016 είχε μπει πλαφόν σχετικά με το πόσα άτομα μπορούσε κάθε σχολή οδηγών να πάει για εξετάσεις απόκτησης διπλώματος και ο αριθμός ήταν στα 5-6 άτομα ανά σχολή. Αν τώρα η εξέταση γίνεται από 2 άτομα θα εξυπηρετούνται λιγότεροι μαθητές θα πάει στα 2 άτομα ανά εβδομάδα για κάθε σχολή».

Και ο κ. Χριστοδούλου συμπλήρωσε: «Ζούμε εδώ και καιρό με παρατάσεις. Για περισσότερους από 11 μήνες είμαστε χωρίς δουλειά. Εμείς οι εκπαιδευτές δεν μπορούμε να σκεφτούμε το μέλλον. Δεν μας καθησυχάζουν τα προσωρινά μέτρα. Θέλουμε να μπει ένα νομοσχέδιο που θα έχει γνώμονα την οδική ασφάλεια και την εκπαίδευση και όχι την εξέταση».

 

Τι θα ισχύσει στις εξετάσεις

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές: «Οι ρυθμίσεις που θέσπισε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επέφεραν σοβαρά προβλήματα στη διενέργεια των εξετάσεων. Λόγω της αδυναμίας στην εφαρμογή αυτών των ρυθμίσεων, το αποτέλεσμα ήταν να συσσωρευτεί μεγάλος αριθμός υποψηφίων οδηγών προς εξέταση». Εν τω μεταξύ «υπολογίζεται ότι στην "ουρά" βρίσκονται και περισσότεροι από 100.000 επαγγελματίες, ενώ σημαντικά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και στη λειτουργία των σχολών οδήγησης. Ταυτόχρονα, η παύση των εξετάσεων για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα οδηγεί και σε απώλεια εκατομμυρίων ευρώ για τα κρατικά έσοδα».

Με το νομοσχέδιο επανέρχεται σε ισχύ το παλαιό σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών.

Παράλληλα:

- Συστήνεται επιτροπή, η οποία το αργότερο εντός εννέα μηνών θα συντάξει νέο, σύγχρονο και εφαρμόσιμο σύστημα σύμφωνα με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

-Καταργείται η υποχρεωτική επανεξέταση των οδηγών με ηλικία άνω των 74 ετών για να υπάρχει εναρμόνιση με ό,τι ισχύει σε σχεδόν όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

-Συγκροτούνται εκ νέου οι Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές, που κατάργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση προκειμένου να υπάρχει ουσιαστικότερος ιατρικός έλεγχος των ηλικιωμένων.

-Καταργείται η καθολική απαγόρευση κίνησης των ελαφρών και βαρέων τετράτροχων μοτοσικλετών (γουρούνες) που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα έως 125 κυβικά εκατοστά, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους όπου εφαρμόζεται ο ΚΟΚ, δεδομένου ότι έχουν εγκριθεί και κυκλοφορούν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ. Κάθε δήμος ή περιφέρεια, στην περιοχή αρμοδιότητάς τους, έχουν δυνατότητα να θέτουν περιορισμούς στην κυκλοφορία των οχημάτων αυτών.

Επιπλέον, όπως συζητήθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο, θεσπίζονται ουσιαστικοί έλεγχοι για την καταπολέμηση των φαινομένων διαφθοράς στο σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών. Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με την Ενιαία Αρχή Διαφάνειας διαμορφώνεται ένα νέο πλαίσιο για την καταπολέμηση της διαφθοράς στον τομέα αυτό.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τραγωδία στα Τέμπη: Έρευνα για το «μπάζωμα» - Προθεσμία 20 ημερών
Προθεσμία 20 ημερών ώστε να γίνει γνωστό, ποιο ή ποια πρόσωπα βρίσκονταν στον χώρο του δυστυχήματος από τις πρώτες ημέρες και μέχρι και την επίστρωση...
Τραγωδία στα Τέμπη: Έρευνα για το «μπάζωμα» - Προθεσμία 20 ημερών
Θεσσαλονίκη: Η πλατεία Ευόσμου «μεταμορφώνεται» σε ανοιχτό μπασκετικό πολυχώρο
Η μεγάλη γιορτή του μπάσκετ 3×3 που απευθύνεται σε όλους και όλες, ανεβαίνει για δεύτερη φορά στη Θεσσαλονίκη
Θεσσαλονίκη: Η πλατεία Ευόσμου «μεταμορφώνεται» σε ανοιχτό μπασκετικό πολυχώρο