Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Πάρις Μπίλλιας: Το 2022 και με... προσπάθεια το Μετρό στη Θεσσαλονίκη

Ο ορίζοντας απομακρύνεται ανέφερε σε συνέντευξή του ο Πάρις Μπίλλιας

«Έχουν γίνει λάθη διαχρονικά. Δυστυχώς ο ορίζοντας ολοκλήρωσης απομακρύνεται. Η εκτίμηση μας είναι αν γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες το έργο θα ολοκληρωθεί το 2022 με προσπάθεια» είπε στον Alpha 96.5 Θεσσαλονίκης ο νέος αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και πρόεδρος του Τμήματος κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Πάρις Μπίλλιας, ερωτώμενος για την πορεία εργασιών στο μετρό Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα και εξηγώντας τους λόγους που θα καθυστερήσει έτι περαιτέρω η παράδοση του έργου ο κος Μπίλλιας τόνισε πως «ήταν κάπως παραπλανητικό» το γεγονός ότι δόθηκε ημερομηνία παράδοσης του έργου, εκτός από τον σταθμό Βενιζέλου, στα τέλη του 2020, συμπληρώνοντας πως «η εκάστοτε πολιτική ηγεσία θέλει να υπόσχεται πράγματα που ξέρει ότι δεν μπορούν να γίνουν, αλλά όταν θα είναι σε θέση να απολογηθεί δεν θα βρίσκεται στη διοίκηση». Υπερθεματίζοντας την άποψή του, ανέφερε πως «το μόνο που έχει γίνει είναι η διάνοιξη των σηράγγων. Ακόμα και οι σταθμοί που παρουσιάστηκαν στο κοινό δεν ήταν έτοιμοι. Υπάρχουν προβλήματα με τις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις που δεν έχουν επιλυθεί, μελέτες δεν έχουν εγκριθεί, οι συρμοί δεν έχουν μπει σε τροχιά προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμαστικές λειτουργίες».

Για το σταθμό Βενιζέλου πάντως ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της ΠΚΜ τόνισε πως «με τη λύση  που έχει επιλεγεί μέχρι τώρα με την in situ παραμονή των αρχαιοτήτων ήταν σίγουρο πως ακόμα και αν είχε μπει σε λειτουργία το μετρό, θα διακοπτόταν η λειτουργία του από το τμήμα της Αγίας Σοφίας μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό. Αν συντρέξουν οι λόγοι και τρέξουν όλοι οι παράγοντες, υπάρχει πιθανότητα να παραδοθεί ο σταθμός μετά από 3-4 μήνες» από το τέλος του 2022.

Απαριθμώντας ωστόσο τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη και τα οποία κατέθεσε στον Πρωθυπουργό κατά την πρόσφατη συνάντησή τους στο ΥΜΑΘ ο κος Μπίλλιας τόνισε πως «τα τελευταία χρόνια αναλωνόμαστε με τα ίδια και τα ίδια θέματα. Το πρώτο θέμα που βάλαμε είναι το θέμα των συγκοινωνιών. Η κατάσταση στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες είναι ακόμη χειρότερη και πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα για να βελτιωθεί η κατάσταση ώστε τουλάχιστον τον επόμενο χειμώνα να μην ταλαιπωρούνται οι συμπολίτες μας».

Τέλος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην πρόταση να χτιστεί γέφυρα στον περιφερειακό «υπάρχει σοβαρή ανάγκη να αναβαθμιστεί η εσωτερική περιφερειακή. Όταν σχεδιάστηκε, σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί 65.000 οχήματα ημερησίως , αυτή τη στιγμή υπερβαίνει τα 90.000. Οι εκτιμήσεις λένε πως θα αυξηθεί ο αριθμός των οχημάτων στα επόμενα χρόνια και με μετρό. Είναι εφικτή η λύση να γίνει μια υπερυψωμένη γέφυρα που θα ξεκινάει από το ύψος του Παπαγεωργίου μέχρι τα Κωνσταντινοπολίτικα, με διαπλάτυνση μέχρι την Καρδία», έργο που κοστίζει περί τα «300.000.000 ευρώ» όπως συμπλήρωσε ο Πάρις Μπίλλιας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τζέκος: Ο Δήμος Θερμαϊκού από ουραγός θα γίνει σταδιακά πρωταγωνιστής
Τι περιλαμβάνει το αναπτυξιακό σχέδιο για την νέα εποχή για το δήμο - Έμφαση σε τουρισμό, πολιτισμό, κοινωνικές δομές και έργα υποδομής
Τζέκος: Ο Δήμος Θερμαϊκού από ουραγός θα γίνει σταδιακά πρωταγωνιστής