Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Το Θεσσαλονίκη - Αθήνα μπορεί να γίνει σε 2 ώρες και 55 λεπτά

Πότε εκτιμά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι η διαδρομή μπορεί να πέσει κάτω από τις 3 ώρες

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ 

Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020 αναμένεται να αφιχθούν από την Ιταλία τα τρία πρώτα, πλήρως ανακατασκευασμένα και υψηλής ταχύτητας τρένα, που θα πραγματοποιούν το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αθήνα, από τα συνολικά 7 έως 9 που σχεδιάζεται να προστεθούν στο δίκτυο. Στόχος είναι έως το τέλος του επόμενου έτους να έχει διπλασιαστεί ο αριθμός των τρένων που κινούνται αυτήν την στιγμή στη συγκεκριμένη γραμμή με αποτέλεσμα τα δρομολόγια να είναι πολύ πιο συχνά περίπου ανά 1,5 ώρα.

Τα παραπάνω ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης ο οποίος βρέθηκε την Παρασκευή στη Θεσσαλονίκη και είχε συνάντηση με δημοσιογράφους, στο πλαίσιο της συμμετοχής της εταιρίας στη ΔΕΘ. Συγκεκριμένα, είπε ότι τα νέα αυτά τρένα θα είναι block trains χωρητικότητας 600 επιβατών και θα έρθουν με "μηδέν χιλιόμετρα" ανακατασκευασμένα πλήρως τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.

Ο σχεδιασμός της εταιρίας προβλέπει εξάλλου να έρθουν στη χώρα μας στα τέλη του 2021, αρχές του 2022 και νέα, υβριδικά τρένα τα οποία θα συνδυάζουν ηλεκτροκίνηση, ντίζελ και μπαταρία. Μάλιστα, το πρώτο από αυτά άρχισε ήδη να κατασκευάζεται από τον περασμένο Ιούλιο.

Σε ότι αφορά το χρόνο του δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ο ίδιος εκτίμησε ότι αρχές του 2021 μπορεί να μειωθεί ο χρόνος στις 2 ώρες και 55 λεπτά "αν το θέλει το δημόσιο", σημειώνοντας ότι αυτό είναι κάτι που εξαρτάται από την κατάσταση του δικτύου, την ολοκλήρωση εγκατάστασης των συστημάτων ασφαλείας, τη συντήρηση του δικτύου κλπ.

Αυτήν την στιγμή οι πληρότητες στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι αυξημένες και κινούνται πάνω από 60%, μετά και την ολοκλήρωση των έργων στη συγκεκριμένη γραμμή και τη λειτουργία της διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων.

Γενικά, ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ότι οι υπηρεσίες που παρέχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαρτώνται από το σιδηροδρομικό δίκτυο. Χαρακτηριστικά ανέφερε τα τεράστια προβλήματα στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη όπου ο δρομολογιακός χρόνος είναι 8,5 ώρες.

Αναφορά έκανε και στην κατάσταση του τροχαίου υλικού που βρίσκεται διάσπαρτο σε όλη τη χώρα λέγοντας οτι καταστρέφεται εξαιτίας του γεγονότος ότι βρίσκεται σε μακρά αχρηστία, κάνοντας λόγο για διαχρονικό πρόβλημα.

Τέλος, ο κ. Τσαλίδης ευχαρίστησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη και τον υπουργό Υποδομών για τη μόνιμη αστυνομική παρουσία που υπάρχει από τα τέλη του Αυγούστου στους επιβατικούς σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ανακοίνωσε ότι στο τέλος του τρέχοντος έτους ή στις αρχές του 2020 θα γίνουν και νέες προσλήψεις μηχανοδηγών για τα τρένα. 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ